Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Bestanden/mappen kopieren met originele datum

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als simpele en snelle manier van backup kopieer ik alle belangrijke bestanden naar een externe hdd. Deze komt dan op een veilige plek te liggen. Voordeel is dat als ik de bestanden een keer nodig heb ze direct benaderbaar zijn.

Nadeel is alleen dat de datum/tijd gegevens van de bestanden niet hetzelfde blijven, als er een nieuwe map wordt aangemaakt wordt (vanzelfsprekend?) ook de aanmaakdatum van die map gebruikt.

Is het op een of andere manier mogelijk om een map (met bestanden) te kopieren en dat de datum/tijd hetzelfde blijft? Ik vindt dit fijn omdat ik ook wil zoeken op datum voor bijvoorbeeld een gescand document of een foto.

Ik maak gebruik van Total Commander en heb de optie 'Datum/tijd van directory's kopieren' aangezet maar dat werkt niet. Dit wordt ook al aangegeven in de help: On Windows 2000/XP the time stamp of a directory may change when files are changed in that directory!

Is er toch een manier om dit te doen of is er een (freeware) programma wat dit kan? Andere optie is handmatig de datum/tijd info aan te passen maar met duizenden bestanden geen logische optie...

Verwijderd

heb je robocopy al geprobeerd?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:47

MaDLiVe

.-Observer-.

Of xcopy, volgensm ij zit robocopy nog niet standaard in XP.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zit er standaard niet in nee, maar de Vista versie is ook prima op XP te draaien (xp027 versie).
En anders haal je 'm uit de 2003 Resource Kit of de Support tools ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device