Toon posts:

Computer blijft hangen in post.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal...

Ik ben bezig met het bouwen van een pc. Ik heb deze nu inelkaar gemonteerd, Als ik deze aan zet gaat hij uiteraard de p[ost door, als hij de IDE poortna na gaat HDD en DVD-R blijft deze hangen, Bijde aparaten staan op master en hebben bijde een apparte kabel.

Na dat ik op de resetknop heb gedrukt om te kijken of alles in de bios goes staat viel het me op dat het toetsenbord niet aangesproken werd, geen enkele toets reageerd en het numlock lampje brandt niet. Het toesenbord werk wel op andere systemen, ik heb het toetsenbord geprobeerd op USB en P2S aansluiting maar op bijde geen reactie.

Daarna heb ik het CMOS baterijdje er uit gehaald en deze eens vervangen voor een andere (oude heb ik nog) Maar ook dat mocht niet baten.

Ook heb ik een andere harddiks gepobeerd met een windows installatie erop. Hij reageerd er wel op maar start windows niet op. Komt denk ik wel om dat die harddiks niet bij de pc hoort. Ook heb ik bij die harddiks eens een menutje gekregen van "windiows normaal starten" etc, Ook daar had ik geen reactie van het toesenbord.

Het moederbord wat ik gebruikt heb is een oud beestje maar heeft het altijd gedaan, ik berg dat soort dingen toch altijd netjes op zodat er geen stof en andere rotzooi bij kan komen, ook heb ik na de condensaters gekeken maar er zijn er geen kapotgesprongen, ook komen er geen verbrande geurtjes van het moederbord af.

Oh en om niet te vergeten:

Als ik de computer aan zet, krijg ik 1x een basis piepje, dat betekend dus dat alles goed is,... naar mijn weten

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
staat er no keyboard found, press f1 to continue?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, en post daarnaast ook volledige specs, dat is ook altijd wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat stond er niet,

Maar het probleem is opgelost:

Als eerste wat de batterij van de bios toch niet in orde, kreeg er geen foutmelding van maar ik zag dat de datum niet het zelfde bleef, dat baterijtje heb ik vervangen en zo kun ik dus alles instellen en de instellingen bleven ook bewaard.

Daarnaast stond USB suport uit in de bios dus daardoor reageerde het toesenbiord niet. Verder stond het de Harddrive niet op AUTO, die heb ik ook op AUTO gezet, Vervolgens kon ik booten van af de Windows XP CD en netjes de harddiks formaterem en Windows XP installeren. Alles werkt nu... alleen de voeding is nog wat aan de zwakke kant dus zware dingen zoals film bewerking gaat niet denk ik

Interneten, MSN, enz enz gaat primma.