• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Een paar weken geleden zag ik een aflevering van de TV Makelaar. Daar had iemand in zijn huis een touchscreen aan de muur hangen. Vanaf die touchscreen kon hij verlichting en alles bedienen. Verder hingen er camera's aan de gevels die hij ook kon zien vanaf zijn touchscreen. Op zijn werk kon hij ook zijn huis in de gaten houden. Heeft iemand ervaring met deze techniek? Bij ons de buurt wordt namelijk erg veel ingebroken en dit leek mij namelijk wel wat!

http://www.xbmcfreak.nl/

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 11:30

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Google eens naar "Domotica" en er gaat een wereld voor je open.

This footer is intentionally left blank

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat je moet zoeken op "home automation"

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dit heeft idd met Domotica te maken, vrij pijzig maar erg leuk.

Je hebt op een centrale plek in je huis allerlei 'computers' staan, die schakelen software matig.
Alle knoppen zit achter elkaar op lijndraden en hebben een eigen adres, als je dus een knop bedient gaat er een signaal naar de centrale computer, en die bedient dan een lamp via ene schakel of dim module, die bedient een rolluik via de rolluik module. Maar dat kun je dus ook vanaf 1 plek doen met een touchscreen.

Zelf vind ik het Nikobus erg goed en fijn om mee te werken. Schrik niet van de prijs, en dit kan een gewone hobbyist zeker niet zelf. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 13:21
Een beetje tweaker kan dit in mijn ogen wel technisch zelf maar niet financieel zelf betalen.
Maar het instaleren is zeker te leren.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

iets in die richting is zeker wel goed te doen voor een hobbyist. Zoek eens op google naar Dallas one wire bus.

Er zijn micro computers welk gebruik maken van deze bussen. De bussen zelf zijn makkelijk te configureren voor diverse doeleinden. Tevens is een zo'n microcomputer slechts enkele honderden euro's. Met een beetje documentatie van het beestje kom je dan al op 99% van je doel.

edit: zie ook deze pagina

[ Voor 9% gewijzigd door Four op 18-07-2009 10:13 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Pagina: 1