Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wachtwoord software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een applicatie waarmee ik wachtwoorden kan beheren. Het is de bedoeling om alle wachtwoorden op te slaan in de applicatie, die vervolgens weer beveiligd is met een master wachtwoord. Verder moet het systeem multi-user zijn en vanaf meerdere PC's (in hetzelfde netwerk) toegankelijk zijn.

Per gebruiker zou ik dan in kunnen willen stellen welke wachtwoorden hij/zij mag bekijken/gebruiken. Het meest ideale zou zijn dat dit op groepsniveau kan, zodat ik bijvoorbeeld een groep van wachtwoorden kan definiëren die allemaal toegankelijk zijn voor een bepaalde gebruiker, terwijl een andere groep bijvoorbeeld alleen voor mijzelf toegankelijk is.

Het doel is om de vele wachtwoorden die we binnen ons bedrijf gebruiken wat beter te beheren.

Ik wil benadrukken dat het niet alleen om wachtwoorden voor websites gaat. Het gaat bijvoorbeeld ook om email wachtwoorden, FTP wachtwoorden etc.

Heb zelf in Google zitten zoeken en kom niet verder dan: http://www.roboform.com

een mooi programma maar eigenlijk alleen gericht op wachtwoorden voor websites

Iemand die een goede suggestie heeft voor me?

Thanks!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

keepass?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
PassKeeper ;)

Verwijderd

Probeer LastPass eens.
Is ook Nederlandstalig beschikbaar.
Je kunt hier ook logins delen met andere gebruikers.

Als ik je goed begrijpt wil je ook wachtwoorden voor applicaties opslaan (bijvoorbeeld een wachtwoord voor skype of zo). Opslaan, bekijken en bewerken hiervan kan wel in LastPass (m.b.v. een secure note), alleen er is geen one-click-login. Dit is er wel voor web-wachtwoorden. One-click-login voor applicaties staat overigens wel op hun roadmap, dus het zal binnenkort wel komen.

Het is trouwens gratis (en een betaalde premium variant).

Verwijderd

Ik zou ook voor lastpass gaan. Bijna het zelfde als Roboform maar heeft ook een mooie online synchronisatie zodat op alle computers je wachtwoorden worden bijgewerkt. Helemaal automatisch. Met autologin en autofill etc.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 19:27
Ik gebruik zelf PINS

Bevalt me prima!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

PINS ziet er ook wel OK uit. Het is alleen niet online beschikbaar, zodat je het niet overal vandaan kunt gebruiken.

Verwijderd

Passwordsafe: http://passwordsafe.sourceforge.net/

Je kan rechten (lezen, wijzigen etc) toekennen op gedeeltes en subgedeeltes van database file. De file kan je via het netwerk beschikbaar maken en als je je groepen goed heb ingedeelt kan je dus weer bepalen welke netwerk user wat met die file mag. Als iedereen hem ook nog eens via het netwerk inleest blijft die up to date :).

Overigens raad ik je wel aan om goed te bedenken wie je waar toegang tot geeft en wellicht zelfs met meerdere files te werken. Als laatste is het monitoren van de file wel raadzaam.
Pagina: 1