[PS3] Rock Band vs Guitar Hero

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vernie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02-2022
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om een van de games te kopen.. En het de benodigde accesoires hiervoor aan te schaffen.
Ik wil de game zowel single als mulit player spelen,
Echter zit ik sterk te twijfelen tussen de 2 games door de verschillende info op de game websites.

De drum kit voor guitar hero ziet er strakker uit. :*)
Ik kan niet echt veel duidelijke info vinden over de single player modus....

Wat is jullie ervaring met zowel de single als mulit player modes voor beide games..
Welke zouden jullie mij aanraden ???

Adviezen zijn welkom :)

Free your mind and your OS will follow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Een punt waar je eigenlijk ook nog op zou moeten letten: welke tracklist vind je beter? ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vernie
Wat ik tot nu toe gezien heb ligt de tracklist van Guitar Hero: World Tour meer in mijn smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Persoonlijk zou ik je aanraden om nog even te wachten (als je dat wilt) tot September tot Rock Band: The Beatles uitkomt of Guitar Hero 5.

Deze hebben beide namelijk nieuwe controllers. Het was namelijk vooral met GH:WT zo dat de controllers nogals een buggy waren. Zelf heb ik bijvoorbeeld in één maand tijd 3 drumkits verspeeld en 2 gitaren. Gewoon omdat er constant problemen mee zijn.

Het nadeel weer van Rock Band is dat je maar 4 drums hebt, wat natuurlijk minder leuk is, aangezien GH:WT voor 5 drums is ontworpen...

Echter ben ik het wel eens dat het belangrijkste de tracklist van de spellen is en daarbij gaat mijn smaak persoonlijk ook meer naar GH:WT uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Persoonlijk ligt de tracklist van de guitar hero games mij veeeeel beter. Rock Band bevat veel te veel Amerikaanse zooi imo, terwijl Guitar Hero meer internationale muziek heeft die bovendien diverser is.

Uiteindelijk komt het neer op persoonlijke smaak en kan je (zoals hierboven gezegd) inderdaad best de verschillende tracklists bekijken om je keuze te bepalen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-10 20:49
Kijk bij het vergelijken van de tracklists ook naar de beschikbare downloadable content, want dat is wel één van de redenen dat ik zelf Rock Band 2 meer speel dan een WT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vernie
Na veel geresearch heb ik toch maar besloten om guitarhero te nemen.. dit omdat de tracklist mij meer aanspreekt en omdat de instrumenten beter/leuker ogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Vernie schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:53:
Na veel geresearch heb ik toch maar besloten om guitarhero te nemen.. dit omdat de tracklist mij meer aanspreekt en omdat de instrumenten beter/leuker ogen...
Vond ik ook, totdat ik zag hoeveel leuke nummers Rock Band in de online winkel heeft. Heb nu alsnog Rock Band gekocht omdat Guitar Hero maar mondjesmaat nieuwe nummers in de winkel stopt.
Alleen het spel trouwens. De instrumenten heb ik toch al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben al een tijdje aan het genieten van GH:III en World Tour maar wil nu eigenlijk ook The Beatles eens gaan proberen. Moet ik dus wel naar Rock Band. Kan ik hiervoor de gitaren van Guitar Hero gebruiken?

Had al even gezocht en het leek te kunnen maar wil het graag zeker weten! Drums en zang zijn voor mij niet belangrijk (heb teveel problemen gehad met de set bij WT dat ik snel over ben gestapt naar 2 gitaren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Uit eigen ervaring, ja die werken gewoon. Zie hier ook het officiele overzicht.
http://www.rockband.com/compatibility

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
buran schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:45:
Uit eigen ervaring, ja die werken gewoon. Zie hier ook het officiele overzicht.
http://www.rockband.com/compatibility
Thanks! Was al bang om een heel huis vol gitaren te hebben :)

Je zegt: uit eigen ervaring... is het wat spelen betreft (ongeveer) hetzelfde idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
Je hebt al gekozen lees ik, maar ik zou ver van de GH:WT instrumenten weg blijven. Hoop problemen mee (zelf ook ervaren) en dan moet je zelf lekker gaan repareren, niet ideaal dus.

Qua game zou ik voor Rock Band 2 gaan. Ten eerste is de careermode veel leuker, heb je trophies, en is er VEEL meer DLC voor beschikbaar in alle muziekgenres. Een hoop nummers uit GH games zitten hier ook bij. De prijs van de nummers is ook lager dan de DLC van GH (1,49 vs. 1,99).

Nog wat punten: starpower gebruiken op drums met GH is een drama. Je moet de twee cymbals (geel en oranje) tegelijk raken. Behalve dat dit je uit je ritme haalt (als je geen goede drummer bent) werkt het ook vaak niet goed omdat je PRECIES tegelijk moet slaan. De oplossing van RB2 met de fills werkt beter is leuker (tijdens die fills kan je nog wat van jezelf kwijt in de nummers).
In GH:WT kan je tijdens multiplayer elkaar niet "redden" wat vooral als je met no-no's speelt nogal irritant kan zijn. Als iemand dan afgaat, stopt het nummer en moet je opnieuw beginnen. In RB2 kan je elkaar wel redden en kan iemand 3 keer afgaan voordat het nummer stopt. In GH5 is dit trouwens opgelost.

Dan nog iets persoonlijks: het raken van de noten voelt beter in RB2. Ze spatten op de lijn uit elkaar en het is duidelijk als je ze niet hebt geraakt. In de GH-games (ook GH5) zit er een soort van speling in, waardoor je de noten ook nog kunt raken als ze over de lijn heen zijn gegaan. Dit voelt raar.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zoals ik al aangaf wil ik alleen met de gitaren gaan werken. De vraag was of ik mijn GH gitaren met Rock Band kon gebruiken en dat blijkt zo te zijn. Verder heb ik dus nog geen ervaring met Rock Band... binnenkort als het goed is wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
hemiparo schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:05:
[...]

Thanks! Was al bang om een heel huis vol gitaren te hebben :)

Je zegt: uit eigen ervaring... is het wat spelen betreft (ongeveer) hetzelfde idee?
Ja, het is hetzelfde idee, op de juiste tijd de knoppen indrukken en aanslaan. Ik heb ook eerst Guitar Hero 3 en World Tour gekocht. Later heb ik Rock Band 1 voor de Playstation 3 gekocht en ook een stuk of 20 liedjes gedownload voor Rock Band. Sinds een paar weken heb ik ook Rock Band 2 en dat speel ik nu het vaakst. Je kan in Rock Band 2 ook je liedjes van Rock Band 1 en AC/DC, etc importeren.

Misschien een tip als je van plan bent Rock Band 1 of 2 te kopen, ik heb ze allebei via amazon.co.uk gekocht. Rock Band 1 was toentertijd 30 GBP en Rock Band 2 was 25 GBP.

[ Voor 4% gewijzigd door buran op 14-10-2009 17:12 ]

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:27

Grannd

da Granndest

Sluuz schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:59:
Dan nog iets persoonlijks: het raken van de noten voelt beter in RB2. Ze spatten op de lijn uit elkaar en het is duidelijk als je ze niet hebt geraakt. In de GH-games (ook GH5) zit er een soort van speling in, waardoor je de noten ook nog kunt raken als ze over de lijn heen zijn gegaan. Dit voelt raar.
Bij Guitar Hero is de tijds'window', om een noot te raken idd groter, dit is in principe makkelijker (omdat je minder precies op de maat hoeft te spelen), maar het is wel onhandig als je de ene window gewend ben en je speelt het andere spel.
Als je de window van Rock Band gewend ben zie je dat GH je langer de tijd geeft om een noot te raken, dus wacht ie ook langer met aangeven of je hem heb geraakt (tot je hem niet meer kan raken), dan denk je dat je hem niet heb geraakt en dan ga je het nog een keer doen en dan ben je weer uit je ritme en ben je je combo kwijt.
Andersom moet je opeens strakker spelen, was je gewend dat je meer tijd had om een noot te raken moet je dan je 'gevoel' voor spelen in de maat weer veranderen dat je dus meer op de maat speelt wil je de noot raken.
Maar die verschillen zal de gemiddelde speler niet heel gauw merken, die zal gewoon zeggen dat het iets anders voelt en je went er vanzelf weer aan.

Verder ben ik zelf een voorstander van Rock Band; veel meer DLC, onderhand heb ik al makkelijk 100 euro in die DLC zitten, als je elke paar maanden een PSN Card van 20 dollar koopt om wat liedjes te kopen en dat spel is al 3 jaar uit dan gaat dat langzaam aantikken :P
De grote kracht van deze games is toch vooral de party play, en Rock Band 2 was vergeleken met World Tour indertijd 10 keer leuker om te spelen, je had een no-fail modus, of iets gevorderdere spelers konden elkaar redden en samen met Rock Band één had je ruim 150 nummers om uit te kiezen zonder dat je je disc moest wisselen.
Onderhand met Guitar Hero 5 zijn die verschillen kwa party play wat ingezakt, met die nieuwe modussen van meerdere dezelfde instrumenten, on-the-fly moeilijkheidsgraad veranderen en op elk gewenst moment erin springen heeft GH weer wat voordelen bovenop Rock Band.
Rock Band heeft nu dan weer Rock Band Network waarbij ieder bandje zijn eigen nummers in het spel kan zetten, waardoor er binnen no-time duizenden liedjes te downloaden zullen zijn, dat is wel bijna allemaal onbekende muziek natuurlijk.
Eigenlijk is Rock Band wat meer voor de 'echte' muziekliefhebber dan Guitar Hero, Guitar Hero probeert wat meer de mainstreammarkt aan te spreken met veel meer popliedjes terwijl de basis van Rock Band echte rockmuziek blijft (wel van pop-rock tot en met death-metal).
Samen met de DLC is dat het grootste verschil tussen de twee denk ik, kwa gameplay verschilt het niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
buran schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:11:
[...]
Ja, het is hetzelfde idee, op de juiste tijd de knoppen indrukken en aanslaan. Ik heb ook eerst Guitar Hero 3 en World Tour gekocht. Later heb ik Rock Band 1 voor de Playstation 3 gekocht en ook een stuk of 20 liedjes gedownload voor Rock Band. Sinds een paar weken heb ik ook Rock Band 2 en dat speel ik nu het vaakst. Je kan in Rock Band 2 ook je liedjes van Rock Band 1 en AC/DC, etc importeren.

Misschien een tip als je van plan bent Rock Band 1 of 2 te kopen, ik heb ze allebei via amazon.co.uk gekocht. Rock Band 1 was toentertijd 30 GBP en Rock Band 2 was 25 GBP.
Rock Band heb ik via mymemory.co.uk voor 14,95 GBP wat volgens mij geen slechte prijs is. Zonder gitaren uiteraard maar het de GH III en WT allebei in huis dus dat moet wel goed komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind zelf RockBand fijner maar als ik jou was zou ik even goed kijken welke game het meest aansluit op jouw muzieksmaak want ja, daar draait het hele spel toch om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Mijn smaak is erg ruim... daarom wil ik ook zo veel mogelijk keuze hebben! Heb destijds gekozen voor GH III en vond het overdreven om voor Rock Band weer nieuwe gitaren te kopen. Nu bleek dus dat dit voor Rock Band niet hoeft dus laten we het eens proberen...

Weet iemand trouwens betaalbare cases voor de gitaren? Kan op eBay de nylon tassen vinden maar zoek eigenlijk iets waar de gitaar, bij voorkeur gedemonteerd, in bewaard kan worden. En dan ook voor een betaalbare prijs uiteraard! (max € 20,00 ofzo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja om het simpel te houden kan je ook gewoon een normale (kinder)gitaartas kopen. Ben je ook niet zoveel aan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

hemiparo schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:02:
Weet iemand trouwens betaalbare cases voor de gitaren? Kan op eBay de nylon tassen vinden maar zoek eigenlijk iets waar de gitaar, bij voorkeur gedemonteerd, in bewaard kan worden. En dan ook voor een betaalbare prijs uiteraard! (max € 20,00 ofzo?).
Ik dacht dat de hele reden om de nek toendertijd zo te maken dat ie losgekoppeld kan worden, juist is zodat ie makkelijker te transporteren is? Ik heb gewoon een gitaarrekje waar ze tussen de rest van m'n zooi instaan, hoef ik het ook niet te demonteren.. :') :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Demonteren is idd makkelijk maar hoef er niet veel mee te lopen lopen ofzo. Wil ze alleen netjes kunnen opbergen. Net zoiets als een case voor DJ Hero bijvoorbeeld?

(tas is dus eigenlijk geen optie omdat er dan in principe net zoveel ruimte in beslag wordt genomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
hemiparo schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:51:
Rock Band heb ik via mymemory.co.uk voor 14,95 GBP wat volgens mij geen slechte prijs is. Zonder gitaren uiteraard maar het de GH III en WT allebei in huis dus dat moet wel goed komen!
En gisteren Rock Band ontvangen! Werkt zoals eerder aangegeven uitstekend met de GH gitaren dus dat scheelt weer aanschaf. Nog niet echt kunnen spelen dus kan nog geen voorkeur aangeven tussen GH en RB.
Pagina: 1