Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dualboot Vista XP- XP cd boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer op een nieuwe laptop een dualboot te versieren.
Op de laptop is vista als eerste geinstalleerd.

Ik heb er 2 schijven in zitten en wil op de d schijf xp installeren.
In de bios aangepast dat de cd-rom het eerst boot-apparaat is, maar als ik de xp cd erin doe, boot het niet
op het moment dat hij dat wel moet doen en start hij vista gewoon op.

Zie ik iets over het hoofd?
spoiler:
Ik moet eerlijk bekennen de xp cd is een iso.......

Nu ben ik zelf aan het googlen geweest en weet niet zeker of mijn cd bootable is.
Hoe kan je dat controleren?

En hoe kan ik mijn cd eventueel bootable maken?

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 12:43 ]

Verwijderd

Met isobuster ofzo kun je dat zien...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, regel een echte CD met licentie. Dan moet het zeker werken.

Denk er wel aan dat XP de bootsector zal overschrijven, je moet de oudste Windows eerst installeren, dwz eerst XP en dan pas Vista.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:42:
[...]

Ja, regel een echte CD met licentie. Dan moet het zeker werken.

Denk er wel aan dat XP de bootsector zal overschrijven, je moet de oudste Windows eerst installeren, dwz eerst XP en dan pas Vista.
eerste zin van begrijp ik, ik schaam me...

hmmmm, op een bepaalde site staat een tutorial waarbij je heel goed een dualboot kan maken met "vista installed first". Heb het trouwens ook al eens eerder gedaan, toen lukte het heel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 12:45 ]

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:28
Als je CD/DVD een standaard ISO is zal ie inderdaad niet bootable zijn....

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:45:
hmmmm, op een bepaalde site staat een tutorial waarbij je heel goed een dualboot kan maken met "vista installed first". Heb het trouwens ook al eens eerder gedaan, toen lukte het heel goed.
Het kan ook wel, het staat ook vaak genoeg op GoT. Als je de zoekfunctie had gebruikt zag je van gisteravond dit topic: WIN xp en WIN Vista op 2 harde schijven (booten).

Tja, regel gewoon een andere CD, of test hem op een andere PC. Je zult aan de slag moeten, niet gaan afwachten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:48:
[...]

Het kan ook wel, het staat ook vaak genoeg op GoT. Als je de zoekfunctie had gebruikt zag je van gisteravond dit topic: WIN xp en WIN Vista op 2 harde schijven (booten).

Tja, regel gewoon een andere CD, of test hem op een andere PC. Je zult aan de slag moeten, niet gaan afwachten.
Had ik al gezien, echter ik heb een ander probleem. Ik weet dat ik de bootloader van Vista opnieuw moet installeren. Ik heb het immers al eens gedaan. Mooi programmatje is daar voor easyBCD.

Afwachten is ook niet mijn soort, alleen als je het al 25 keer geprobeert heb, ga je het eens bij de experts vragen en dat zijn jullie dus..... :*)

Maar is er nog iemand met een concreet iets voor mijn probleem?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:30:
Afwachten is ook niet mijn soort, alleen als je het al 25 keer geprobeert heb, ga je het eens bij de experts vragen en dat zijn jullie dus..... :*)

Maar is er nog iemand met een concreet iets voor mijn probleem?
De 2e alinea van gambieter in "Dualboot Vista XP- XP cd boot niet" gezien? Je bent wel aan het afwachten ipv zelf te zoeken en testen.

25x op dezelfde computer testen is nou niet echt slim. 1x op een andere PC wel, en anders dus op zoek naar een bootable CD (de winkel bijvoorbeeld).

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:44
Eventjes een vraagje : Je hebt toch niet het ISO bestand gewoon op de DVD geplaatst of wel ?

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik terug denk was het geen iso maar .gbi- bstand. Die moest ik met gburner branden.
En dat heb ik gedaan, gewoon in het programma het gbi bestand naar het "te branden" vlakje gesleept.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe dan ook, je weet wat je moet doen, en wat je ervoor nodig hebt.
Bovendien is het niet ons probleem om je gedownloade spul aan de praat te krijgen - zeker niet als je ook kan vinden hoe je zelf een bootable XP CD kan maken.

Staat nota bene zelfs in de HOWTO sectie :o

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.