Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem en volgens mij is dat sinds ik ben overgestapt naar vodafone bedenk ik mij. Ik heb een Nokia N78 en thuis een Exchange Server. Nu heb ik een data abonnement en synchronisatie met de exchange server ingesteld. Dat werkt allemaal prima (op taken na, maar dat maakt niet uit verder). Voordat ik naar vodafone overstapte heb ik een data abbonnement bij T-Mobile gehad.

Mail komt keurig binnen, alleen als ik een attachment wil openen krijg ik een melding dat de verbinding met de server niet beschikbaar is. Ik heb profiel opnieuw aangemaakt, maar dat helpt niet. Ik connect op live.vodafone.com.

Nu heb ik ergens gelezen dat als je connect op live.vodafone.com dat attachments niet beschikbaar zijn. (net als pushmail). Hebben meerdere mensen daar ervaring mee? Of zijn er mensen die het wel kunnen. Ik wil namelijk vanmiddag even langs de winkel, maar wilde het eigenlijk wel even zeker weten. Attachments hebben het gedaan, maar als ik mij niet vergis was dat nog voordat ik naar vodafone overstapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je kunt wel gewoon internetten via de browser op je mobiel?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel op het APN live als office kan ik gewoon exchange attachments binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja internetten werkt prima en ook de mail komt gewoon binnen. Het is puur en alleen de attachments die niet willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar jij hebt dan misschien een zakelijk abonnement? Ik kan namelijk niet via office connecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft het te maken met de proxy instellingen op je Nokia.

Het "disablen" van deze proxy instellingen zou het probleem moeten oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks msoete! Wat is het leven toch simpel als je het maar weet. Ik dacht dat de proxy verplicht was aangezien deze ook bij vodafone zelf wordt aangegeven bij instellingen. Heb hem gewijzigd en nu werkt het gewoon. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:14:
Thanks msoete! Wat is het leven toch simpel als je het maar weet. Ik dacht dat de proxy verplicht was aangezien deze ook bij vodafone zelf wordt aangegeven bij instellingen. Heb hem gewijzigd en nu werkt het gewoon. Thanks!
Graag gedaan.

Ik heb een Nokia N97 moeten instellen voor een lid van de directie waar hij precies hetzelfde probleem had.

TIP: Let goed op de grootte van Attachments.
Aangezien je hiervoor extra data verkeer heb.

Ik weet niet of je vast zit aan een bundle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb gewoon een onbeperkte databundel, dus dat is het probleem niet. Data bundel kost ook maar €10 per maand en aangezien ik ook nog wel eens op internet moet. Maar jeetje wat heb ik hier lang naar gezocht en gewoon onder de indruk dat het aan mijn configuratie van Exchange of mailforexchange lag, aangezien de verbinding wel werkt. Vreemd trouwens dat de proxy wel gewoon normale synchronisatie doorlaat, je zou verwachten dat daar geen onderscheid tussen zou zijn.

ps: Je krijgt als je hetzelfde probleem hebt (proxyserver aan) ook een melding dat altijd aan niet mogelijk is voor synchronisatieprofiel. Je kan hem dan alleen op 15 minuten zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 14:07 ]

Pagina: 1