Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Laptop gaat automatisch aan vanuit hibernation

Pagina: 1
Acties:

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18
Gents,

Ik ben al een halve dag bezig met het uitpluizen van een probleem. Op mijn eigen zakelijke laptop had ik er al een tijd last van (maanden++), maar aangezien ik de beschikking heb over een Mac die ik prettiger vind heb ik er niet echt aandacht aanbesteed.

Helaas pindakaas. De directeur heeft ook last van hetzelfde probleem:

Hij zet zijn laptop (Dell Latitude) in hibernation, en alleen wanneer hij aangesloten is op netspanning gaat hij vanzelf aan. Ik heb hetzelfde probleem, en heb getracht om het probleem te tackelen op mijn eigen klapdoos.

De stats

Dell Latitude D630c. Niet gedocked, wel aangesloten op netspanning en netwerk.
Windows XP 32-bits, laatste SP en patches geinstalleerd.

Geprobeerd

* Hardwareprofiel (de Dell heeft er 2, waaronder 1 voor gedockte stand) verwijderd. Hij heeft er nu 1, de undocked versie;
* Alle drivers geinstalleerd (ook voor de Intel chipset);
* Videokaart (NVidia) driver geupdate (www.nivida.com);
* MCE Standby Tool (slicksolutions.eu) gedraaid. Dit laatste heeft er voor gezorgd dat de fans nu eerst 2 minuten staan te blazen als hij uit hibernation komt ( :-/ ). Er ís dus wat veranderd, maar nog niet wat het moet zijn;
* Google;
* GoT (Uiteraard ;)).

Ik zie het even niet meer. Wellicht zie ik nog wat over het hoofd, of heeft iemand een gouden tip?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Het probleem van wakker worden vanuit hibernation zit hem hoogstwaarschijnlijk in de bios en niet zozeer in het OS, check de bios even of je kan aan of uitzetten welke apparaten de pc uit een sleep kunnen halen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wake on lan? ook dat moet je in bios zoeken.

intelvPro?

Waarop heb je gezocht?

Staat hij werkelijk in hibernation of in S3 stand? want je hebt het over de standby tool, wat iets anders is dan hibernation.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DiedX
L4mor:

Het probleem van wakker worden vanuit hibernation zit hem hoogstwaarschijnlijk in de bios en niet zozeer in het OS, check de bios even of je kan aan of uitzetten welke apparaten de pc uit een sleep kunnen halen.
In de Dell bios staat "USB Wake Support" op uit.
leuk_he schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:46:
Wake on lan? ook dat moet je in bios zoeken.

intelvPro?

Waarop heb je gezocht?

Staat hij werkelijk in hibernation of in S3 stand? want je hebt het over de standby tool, wat iets anders is dan hibernation.
WOL staat en stond uit (excuses, niet vermeld).

Ik heb gezocht op GoT in "Windows Clients" en dan hibernation. De 8+ pagina's die je krijgt verwezen mij naar MCE Tool. Hierbij is het voor sommigen verholpen, helaas niet voor mij.

Ik zet de laptop in hibernation via Start -> Afsluiten -> Hibernate. Ik neem aan dat dat S3 is. Ik ben er bewust van dat standby != hibernate.

IntelvPro wordt inderdaad ondersteund, maar heb ik niet uitgerold in het netwerk. Als ik ga zoeken in Google, kan jij daar dan kort wat over tikken? Ik sluit niet uit dat hier een oplossing zit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebeurt het ook als je behalve netspanning geen netwerkaansluiting actief hebt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DiedX
alt-92 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:58:
Gebeurt het ook als je behalve netspanning geen netwerkaansluiting actief hebt?
Yup. Mijn eerste idee was namelijk WOL.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Vanuit hibernate? Op welk moment is Windows verteld naar zijn updates te zoeken? Standaard-setting daarvoor is 03:00 uur...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-11 21:04
Volgens mij heb je ook een optie in de BIOS waarvan ik de naam kwijt ben "on AC power on" o.i.d. Als ik bij mijn pc de stekker in de voeding steek start hij op zonder de aan/uit knop in te drukken.

Edit deze optie was het : http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=93158

[ Voor 18% gewijzigd door Bazvv op 17-07-2009 12:15 ]

• DiedX
Jester-NL schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:13:
Vanuit hibernate? Op welk moment is Windows verteld naar zijn updates te zoeken? Standaard-setting daarvoor is 03:00 uur...
Ik had WSUS geinstalleerd op mijn laptop. Deze staat nu uit, het maakte geen verschil.

Ik heb net wel 1 switch omgezet in de BIOS én de netwerk-stekker eruit getrokken. Hij slaapt nog steeds :?

Wellicht is het probleem opgelost op mijn klapdoos. Ik wacht nog een uur, mocht hij daarna nog niet ontwaakt zijn, dan kijk ik welke switch het was. Wellicht opgelost dus :)

• DiedX
FYI: Ik heb in de bios bij "Post behaviour" de flag "USB Emulation" van Enabled naar Off gezet. Dit lijkt het probleem opgelost te hebben. Ik houd dit nog even in de gaten, mocht het terugkomen, dan "heropen" ik 'm :)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Lijkt mij op zich niet echt een optie die direct die gedrag mag veroorzaken indien hij Enabled is.

Wellicht is er een bios update?

• DiedX
Ik kreeg net mail binnen van het slachtoffer in kwestie: het probleem is opgelost. Inderdaad bleek het omzetten van de switch in de bios het probleem op te lossen.

Blijf ik het vreemd vinden dat dit van de een-op-andere dag kan. Maar goed, niets Windows is mij vreemd ;)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

DiedX schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:05:
Blijf ik het vreemd vinden dat dit van de een-op-andere dag kan. Maar goed, niets Windows is mij vreemd ;)
Maar dit heeft nou net niets met Windows te maken :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• DiedX
Haan schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:07:
[...]

Maar dit heeft nou net niets met Windows te maken :P
Dan mag jij mij verklaren waarom het dan van het één op andere moment kan :P (Al kan het logisch gezien idd niet ;))

[ Voor 7% gewijzigd door DiedX op 18-07-2009 14:08 ]

Pagina: 1