[ASP.NET] Localhost werkt niet op Vista

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Hallo medetweakers,

Ik weet niet of dit de goeie plek is voor dit topic maargoed:

Ik heb een heel vraag probleem met mijn interne webserver van Visual Studio 2008 op Vista x64. het is namelijk zo dat als ik mijn applicatie ga debuggen en ik op F5 druk om de website in localhost te openen, ik alleen een scherm te zien krijg dat zegt "De webpagina kan niet worden weergegeven". Nu heb ik op google gezocht wat het probleem kon zijn en dacht ik een oplossing gevonden te hebben.

Ik moest namelijk in de map C:\Windows\System32\drivers\etc, het bestand hosts aanpassen. Daarin zou een regel staan 1:: localhost die ik moest als commentaar moest uitvinken. Dit heb ik dus braaf gedaan en ik dacht dat mijn website nu wel zou werken in localhost, blijkt dus niet zo te zijn. De oplossing die ze overal op internet geven lost voor iedereen het probleem op, behalve voor mij.

Nu is mijn vraag aan jullie, heeft iemand van jullie dit ook al eens gehad en daar een oplossing voor gevonden? Ik ben ten einde raad!

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door rickjehh op 17-07-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het hosts bestand bevat aliassen voor IP nummers. In IPv4 is dat 127.0.0.1 en in IPv6 is dat 1:: (of was het nou ::1?) ::1
Als je een webpagina opvraagt zal een browser(object) standaard dat adres benaderen via poort 80. Draait jouw applicatie op poort 80, anders moet je localhost:poort gebruiken ipv localhost zonder iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:57:
het hosts bestand bevat aliassen voor IP nummers. In IPv4 is dat 127.0.0.1 en in IPv6 is dat 1:: (of was het nou ::1?)
Als je een webpagina opvraagt zal een browser(object) standaard dat adres benaderen via poort 80. Draait jouw applicatie op poort 80, anders moet je localhost:poort gebruiken ipv localhost zonder iets.
Nou het verschilt dus nogal op welke poort de applicatie draait. Dat is de ene keer bijv poort 49190 en de andere keer 45230 ofzo. Ik vind het echt heel vreemd dat de oplossing voor mij niet werkt en ik zou niet weten waar dat aan kan liggen. Ja het enige verschil dat ik merk: Als ik in Visual Studio kies voor: New Project -> ASP.NET WebSite werkt het wel. Als ik in plaats van New Project direct kies voor New WebSite, werkt het niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 16:47
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:57:
Je bedoelt als zijn applicatie niet op poort 80 draait hoop ik?
Wat dingen:
• Debug je in IIS of in de Visual Studio development server?
• Heb je wel een startpage in je project gezet? (rechtsklikken op de pagina, set as startpage)
• Probeer zelf eens de url van een pagina in te geven: http://localhost/Default.aspx, http://localhost/Page2.aspx

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
sig69 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:03:
[...]

Je bedoelt als zijn applicatie niet op poort 80 draait hoop ik?
Wat dingen:
• Debug je in IIS of in de Visual Studio development server?
• Heb je wel een startpage in je project gezet? (rechtsklikken op de pagina, set as startpage)
• Probeer zelf eens de url van een pagina in te geven: http://localhost/Default.aspx, http://localhost/Page2.aspx
Ik debug vanuit de standaard Visual Studio webserver, niet vanuit IIS. Ik heb standaard Default.aspx als startpage staan en zelf de url ingeven werkt ook niet. Nergens wordt ook een andere oplossing gezegd dan het veranderen van die hosts file.

edit

Ik zie nu dat de webserver die opgestart wordt een ander poortnummer heeft dan het poortnummer dat in de url staat van mijn browser. Ik heb daar de url aangepast en nu werkt het wel! Hoe kan dat poortnummer nou weer verkeerd zijn als ik vanuit visual studiop debug? :/

[ Voor 16% gewijzigd door rickjehh op 17-07-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
rickjehh schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:06:
[...]
Ik zie nu dat de webserver die opgestart wordt een ander poortnummer heeft dan het poortnummer dat in de url staat van mijn browser. Ik heb daar de url aangepast en nu werkt het wel! Hoe kan dat poortnummer nou weer verkeerd zijn als ik vanuit visual studiop debug? :/
Dat is een hele goede vraag, en had mijn volgende opmerking geweest. Ik heb dit thuis namelijk ook. Nog niet de moeite genomen om het uit te zoeken.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
sig69 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:22:
Dat is een hele goede vraag, en had mijn volgende opmerking geweest. Ik heb dit thuis namelijk ook. Nog niet de moeite genomen om het uit te zoeken.
Ik heb al geprobeerd om het poortnummer dat gebruikt wordt vast te zetten maar elk poortnummer dat ik daar invul werkt niet. Hij zegt dan elke keer "Could not start debugging because portnumber [nummer] is in use" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Gebruik je toevallig Nod32? Er valt wel het een en ander over te vinden: http://forums.asp.net/p/1235447/2247054.aspx
http://forums.asp.net/t/987980.aspx

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Ehm ja toevallig wel! :p ik ga het eens even uitzoeken! Had al zitten googlen maar wist niet echt iets concreets waarop ik dan moest zoeken! Thnx, misschien zit hier de oplossing bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik heb m'n computer thuis ook even aangezet, eens kijken of het bij mij ook werkt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
sig69 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:38:
Ik heb m'n computer thuis ook even aangezet, eens kijken of het bij mij ook werkt.
Bij mij werkt het! Nadat ik de stappen in het eerste topic had uitgevoerd. In het lijstje bij NOD, als je die stappen volgt staat ergens je Visual Studio devenv.exe tussen, dat selectievakje 2x aanklikken totdat er een kruisje staat. Vervolgens moet je je webserver nog toevoegen, dus klik je op toevoegen en browse je naar "C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\DevServer\9.0\" en klik je "Webdev.WebServer.exe" aan. Vervolgens maak je van dat selectievakje ook een kruisje en als het goed is moet het dan weer normaal werken! Bij mij iig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Hier ook. Eentje voor in de knowledgebase :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
sig69 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:50:
Hier ook. Eentje voor in de knowledgebase :)
Zeg dat wel! Je kan je echt een ongeluk zoeken op dit soort dingen en er dan nog niet achterkomen wat het probleem is. Gelukkig is het altijd makkelijker als er meer mensen zijn met hetzelfde probleem, nu hebben we allebei de oplossing! :)

Thnx voor je reacties!
Pagina: 1