Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 21:31
Om m'n Iphone op te laden in de auto wilde ik een "oude" usb-auto-adapter" gebruiken.
Zoals ik al verwachtte werkte dat natuurlijk niet... "not supported to charge from this device". :(
Op het net kwam ik volgende site tegen die voor een Iphone 3G de adapter aanpaste...
Ik heb echter een Iphone 3GS

Ik heb verschillende weerstanden geprobeerd, zodat ik 5.4V op pin1, 2.8V op pin 2 en 2.1V op pin 3 uitkwam.
Ik blijf de melding van "not supported" krijgen...
Heeft er iemand een idee hoe ik het werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-10 18:09
hier maken ze een iphone 3G oplader
http://tzywen.com/modules...News&file=article&sid=696

ze maken gebruik van een spanningsdeler, is het niet mogelijk dat je ipv 4 weerstanden gewoon 2 potmeters gebruikt? dan kun je ze afstellen totdat je de goede waarde heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Is het niet makkelijker om voor € 2,30 inclusief verzendkosten gewoon een autolader voor de iphone te kopen?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-10 18:09
E-Vix schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:59:
Is het niet makkelijker om voor € 2,30 inclusief verzendkosten gewoon een autolader voor de iphone te kopen?
en dan natuurlijk te meten welke waardes er gebruikt worden en dat hier neer te zetten voor mensen die ook een iphone lader willen maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 21:31
E-Vix schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:59:
Het blijft natuurlijk ook een "hobby" om te "prutsen"... >:) als het werkt is de 0.20euro aan weerstandjes wel goedkoper (of niks aangezien ik er hier wat liggen heb...)

Op het net lees ik verschillende reacties dat autoladers die zogezegd moeten werken het toch niet doen... dus mogelijks verloren geld...

"Half" gevond wat er mis is... Of de 5.4V is te hoog of de adapter kan onvoldoende mA leveren. Een test met 5.2V van computervoeding werkte wel
blijkbaar was de adapter die ik gebruikte onvoldoende krachtig (te lage mA)... met een andere lukte het wel perfect. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Promy op 19-07-2009 14:17 ]