Profiel synchroniseren tussen twee Apples

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 13:32
Kort maar krachtig; is het mogelijk om op een eenvoudige manier mijn Mac OS X profiel op een netwerkshare (NAS) te zetten (of syncen) zodat zowel mijn MacBook als MacMini over dezelfde documenten beschikken? Maar dan wel het liefst dat ik mijn MacBook ook buiten het netwerk kan gebruiken en zodat deze synchroniseert als ik weer thuis ben.

Ik heb even gekeken naar rsyncx maar dan moet ik dit programma iedere keer zelf uitvoeren toch?

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Misschien kan je eens kijken naar dropbox? Zodra er verbinding is met internet worden alle documenten gesynchroniseerd, zowel op de Apples als online.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-01 12:07
Dropbox zou ik ook voorstellen inderdaad, werkt perfect!

Voor andere zaken zoals favorieten/mail etc zou je eens naar SyncTogether kunnen kijken, het is niet gratis maar werkt wel fijn.

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 16:14
Gaat het echt om je profiel synchroniseren of wil je documten of mail synchroniseren?

Een betaalde oplossing van Apple die echt alles synchroniseert (zelfs je dock) is te vinden op me.com. Ik gebruik dit in combinatie met een MacMini, MacBook en een iPhone en het werkt super.

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Op mijn werkt maakten wij ook gebruik van Chronosync om bestanden weg te schrijven naar een NAS, ook niet gratis maar je kan altijd de demo proberen.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 13:32
Mijn agenda / mail / contacten worden al gesynchroniseerd door de Kerio Mailserver. En ik kon daarmee ook al remote mijn iPhone wissen lang voordat Apple daarmee aan kwam zetten. Het gaat dus eigenlijk puur om de 'home directory' met het bureaublad, documenten, downloads, muziek, afbeeldingen etc etc. Mogelijk zelfs de bibiotheek map, dan heb ik echt alles gesynchroniseerd.

Dropbox is bijvoorbeeld een gaaf programma maar ik vertrouw toch meer op mijn NAS. Ook omdat mijn NAS met 1 TB iets meer ruimte te bieden heeft.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

dan lijkt me dat je aan rsync-achtige oplossingen moet gaan denken. Kijk bijvoorbeeld eens naar ArrSync.

Launching containers into space

Pagina: 1