AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ja hoor, zolang je de drivers laat zoals ze zijn moet dit kunnen ja
Verwijderd
Ik heb mijn processor al meerdere keren verwisseld, enige wat vaak gebeurd is dat in apparaatbeheer de oude processor blijft staan... gewoon wissen en rebooten.
Verwijderd
Zolang je niet van singlecore naar multicore (dual of quad maakt niet uit) gaat is er niets aan de hand.
Dual/Quadcore naar singlecore werkt ook niet.
Bij wisselen van een single cpu naar een dual/quadcore cpu laadt XP een nieuwe HAL, en vraagt om een reboot. Daarna werkt alles gewoon weer.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:58:
Zolang je niet van singlecore naar multicore (dual of quad maakt niet uit) gaat is er niets aan de hand.
Andersom werkt ook wel, maar de multiprocessor HAL blijft gewoon staan, in hoeverre dit 'slecht' is weet ik niet.
Switchen van Dual naar Single zou geen kont uit moeten maken. Ik heb een tijd een Athlon MP setup gehad, waarbij ik het domme idee had een Creative SBlive te gebruiken die ervoor zorgde dat ik de helft van de tijd maar 1 cpu had. Ik had dus eigenlijk de helft van de tijd een single cpu systeem, maar wel met multiCPU hal geïnstalleerd. Dat gaat op zich prima.
Van single naar multi gaat dus niet, want in dat geval is er een singlecpu HAL geïnstalleerd, dus dan heb je maar 1 core.
Maar er is verder geen verschil tussen de HAL voor een dual of quadcore cpu.
Van single naar multi gaat dus niet, want in dat geval is er een singlecpu HAL geïnstalleerd, dus dan heb je maar 1 core.
Toen ik indertijd een Celeron pc van een dual core Pentium D940 voorzag werd er een nieuwe HAL geladen, daarna moest ik rebooten van XP.TERW_DAN schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:20:
...
Toen ik na de reboot in apparaatbeheer keek stond er nu "ACPI multiprocessor pc"
Ook in taakbeheer waren er netjes 2 cpu grafieken te zien.
En de snelheidswinst was navenant.
Dit is iig mijn ervaring met single -> multi core upgrades.
Verwijderd
Da's vreemd, ik ben destijds single naar dual gegaan wat resulteerde in een hardnekkig bluescreen, kan het zijn dat dit pas in een servicepack is opgelost of was dit een uitzondering?
Altijd gedacht dat je dus bij single->multi (of andersom) echt een reinstall moest doen (of een repair).
Altijd gedacht dat je dus bij single->multi (of andersom) echt een reinstall moest doen (of een repair).
je krijgt in apparaatbeheer toch gewoon meerder CPU's te zienRichub schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:35:
[...]
Toen ik indertijd een Celeron pc van een dual core Pentium D940 voorzag werd er een nieuwe HAL geladen, daarna moest ik rebooten van XP.
Toen ik na de reboot in apparaatbeheer keek stond er nu "ACPI multiprocessor pc"
Ook in taakbeheer waren er netjes 2 cpu grafieken te zien.
En de snelheidswinst was navenant.![]()
Dit is iig mijn ervaring met single -> multi core upgrades.
Ik heb er daar ook 4 in staan.
Soms gaat het goed, maar het kan ook catastrofaal fout gaan. Zelfde als wisselen van chipstet. Soms lukt het, heel vaak niet. Reinstall is natuurlijk de veiligste optieVerwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:20:
Da's vreemd, ik ben destijds single naar dual gegaan wat resulteerde in een hardnekkig bluescreen, kan het zijn dat dit pas in een servicepack is opgelost of was dit een uitzondering?
Ah het is dus geen probleem. Bedankt voor de reacties trouwens ! Google leverde niet veel op.
Was nog bang dat ie dicht ging omdat het een te simpele vraag was
Was nog bang dat ie dicht ging omdat het een te simpele vraag was
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Pagina: 1