Lan Problemen "Rise of Legends" met Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Al enige tijd speel ik met wat vrienden Rise of Legends via lan, dit ging hartstikke goed zelfs met Windows Vista x64 icm Windows XP x32.
Maar aangezien Windows 7 RC x64 uitkwam, hebben we deze op 2 v.d. snelste computers geïnstalleerd. 2 andere computers draaien nog gewoon Windows XP. Alles loopt helemaal geweldig, weinig problemen met games zelfs in lan. Alle computers zijn volledig gepatched, nieuwste drivers, etc.

Maar alleen bij Rise of Legends geeft het problemen, namelijk bij een potje multiplayer krijgen 2 computers de melding dat er geen data ontvangen kan worden van de andere 2 computers met XP (idem dito als je het bekijkt van de andere 2 computers). De melding ziet er als volgt uit: "Connection Error: You have not received data from [Name] computer for over 20 seconds, please choose an option".
Dit is natuurlijk super irritant en ook appart, aangezien alles wel werkte onder Vista, de vraag is nu waar zou het aan kunnen liggen, de volgende dingen hebben we al getest:
  • alle firewalls uit
  • alle virusscanners uit
  • handmatige ip-adressen instellen en het verkeer via de switch (router dus uit)
  • host vanaf Windows XP pc
  • host vanaf Windows 7 pc
  • in Windows 7 comptabiliteit modes inschakelen (xp sp2/sp3 vista met en zonder uitvoeren als administrator)
  • Rise of Legends met volledige patches en zonder
  • UAC uit
  • tussen 2 Windows XP computers geen problemen en tussen 2 Windows 7 computers ook geen problemen
Dus de meeste simpele oorzaken zijn al buitengesloten, de vraag is dus waar het aan ligt. Blijkbaar kan Windows 7 niet super goed samenwerken met XP, althans bij Rise of Legends dan. Als er goede suggesties zijn, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:36
Ik heb het idee dat het iets in windows 7 is, ik had namelijk problemen met connecten naar een battlefield 2 server bij een lanparty. Alles net zoals hier boven beschreven ingesteld maar het connecten wou nog steeds niet lukken. tot dusver nog geen oplossing kunnen vinden.

Ik draaide Win 7 x64

[ Voor 4% gewijzigd door WouTer14 op 16-07-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Probeer eens andere (oudere) drivers voor netwerk. Mijn Windows 7 kwam wel met een driver standaard voor mijn netwerk kaart, maar die bleek al gauw zelfs BSODs te generen. Oudere driver gevonden en alles werkte weer naar behoren. Ik neem aan dat je ook het vinkje uit hebt gezet bij "save power on this device when inactive"? Kan best zijn dat de game niet super veel info overpompt elke keer, maar af en toe een update doet en dat de intervals langer dan die 20 seconde zijn.

Verder zie ik zelf geen andere oplossingen (omdat je al veel hebt geprobeerd). Want dan kom je al gauw uit op dat de game gewoon geen zin heeft :P

[ Voor 5% gewijzigd door aXe op 17-07-2009 08:52 ]

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Inderdaad powersavings of misschien ip6 vs ip4 probleem?