2-monitoren probleem...

Pagina: 1
Acties:

• Emielio|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-08-2018

Emielio|IA

Shit On My Interface

Topicstarter
Hej,

Ik heb nu 2 monitoren op m'n bak zitten (superkewl btw)... anyway, het is een 19" IIyama en een 15" merkloos... nu draait 't op zich wel lekker, zelfs onder Win2k !!! Alleen heb ik ook Win98 nog draaien voor de gamen en nu staat m'n 15" monitor als primair ingesteld en dit kan ik met geen mogelijkheid veranderen :( Best wel irri, want nu kan ik alleen maar games spelen op m'n 15" monitor... terwijl er een 19" naast staat :(

M'n videokaarten zijn btw een Diamond Viper V770 (Riva TNT2 chipset) en een S3 Virge kaart...

Zijn er miskien progjes waarmee je tussen de monitoren kunt switchen ???

Alvast THNX

Of All The Things I've Lost In Life, I Miss My Mind The Most...

Verwijderd

Geeft ie in windows niet gewoon twee monitoren aan bij beeldschermeigenschappen???? :?

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Dit is een bekend probleem. Onder Windows 2000 werkt de S3 kaart alleen als'ie als primair wordt opgestart (dus als de opstartvolgorde in je BIOS op PCI/AGP staat). Dus als je een dualboot wil maken zul je elke keer in je BIOS de opstartvolgorde moeten wijzigen, OF je gaat gamen onder Windows 2000.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Staat er in je BIOS niet zoiets als 'PCI first' en/of 'AGP first'? Je moet AGP first instellen (vaak niet standaard) als je de AGP kaart met bijbehorende monitor als primair wil instellen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Emielio|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-08-2018

Emielio|IA

Shit On My Interface

Topicstarter
In de BIOS staat ie nu op "AGP First", maar dan zegt ie onder Win2k dat ie m'n S3 kaart niet meer kan vinden :? Wordt er een beetje |:( van...

Of All The Things I've Lost In Life, I Miss My Mind The Most...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je kan in win2k wel de monitoren omdraaien kwa primair en secundair.
Moet je effe in de displayopties kijken.
Andere volgorde voor bootup werkt bij win2k helaas niet.
En voor win98/winME heb je daar dan weer niks aan :(

Bij Xfree(linux) ging het wel leuk die maakt het niks uit welke videokaart je waar wil :)

[edit]
Probeer maar niet win9X te booten (zeker 98) als je de volgorde (AGP/PCI first) hebt veranderd... Bij mij crashte win98se iig, als ik dat omdraaide... Win2k vondt het tweede scherm dan niet, en winMe heb ik nog niet geprobeerd...
Maar dat was in totaal voldoende voor mij, om toch dat 15" maar weg te halen. Ik gebruikte het toch nauwelijks (21" heeft al zat plek, en voor die dingen waar een tweede scherm handig voor is/leek, (icq ofzo) werkt het heel onhandig)

Verwijderd

de truuk is heel simpel
als je direct switch naar maak deze monitor primair....dan werkt het niet, je iconen blijven dan achter op de andere monitor
als je echter eerst de verkeerde detached
en dan de ander primair maakt werkt het wel
Pagina: 1