stel ik heb het volgende html block:
wat is dan de beste manier om alle id's binnen het element "specifications" door te lopen?
Ik heb nu het volgende:
het probleem hierbij is dat hij niet door <a> loopt en ook niet door <input>, ik heb me lam gezocht
en weet dit alleen maar op te lossen door nog een loop te maken en dan evt. te selecteren op tagname o.i.d..
heeft iemand een goed idee?
XHTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <div id="specifications"> <span id="spandescription"> blaat<br /> <a href="#" id="link" onclick="doiets()">doe iets</a> </span> <span id="spaninfo"> Eenheid: <input type="input" id="eenheid" name="specification[]" value="" /><br /> Varianten: <input id="specificationline" type="input" name="specificationline[]" value="" /> </span> </div> |
wat is dan de beste manier om alle id's binnen het element "specifications" door te lopen?
Ik heb nu het volgende:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| deel uit functie: var eId = $(e); //e is dan het element waar binnen gelooped wordt. var copyE = eId.cloneNode(true); //dit is om een element te clonen var cLength = copyE.childNodes.length -1; for(var i = 0; cLength >= i; i++) { alert(copyE.nodeName); if(copyE.childNodes[i].id) { var cNode = copyE.childNodes[i]; var firstId = cNode.id; cNode.id = firstId+'_'; //hier pas ik het id aan (maar daar wil ik dus dat alle id's langskomen i.p.v. alleen van de div en span elementen. } } |
het probleem hierbij is dat hij niet door <a> loopt en ook niet door <input>, ik heb me lam gezocht
en weet dit alleen maar op te lossen door nog een loop te maken en dan evt. te selecteren op tagname o.i.d..
heeft iemand een goed idee?
A smooth sea never made a skilled sailor