Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Laptop + HDTV > Hoe primary & resoluties switchen

Pagina: 1
Acties:

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Goedendag, ik schijn tegenwoordig niet meer zo goed met computers om te kunnen gaan, en googlen blijkt ook steeds moeilijker, want ik kan het hier, noch elders vinden, dus helaas toch maar deze topic (onder WC omdat het de software aangaat, en niet de hardware anders had ik het wel onder V&B gezet)

Casus:
Laptop (dell inspiron 1720, vga only, 1440*900, Geforce 8600M GT), gaat elke dag mee op reis, en komt 's avonds terug.
HDTV (Samsung LF40A656(A1), ondersteund via VGA alleen 1360*768 of 1920*1080 (red.) (en lager uiteraard, maar geen 1440)

Áls ik dus 's ochtends wegga wil ik dat als ik mijn VGA kabel uit mijn laptop trek, ik gewoon een fatsoenlijke desktop krijg, op 1440*900 met default font size (90dpi), en als het even kan ook nog mijn icoontjes op de plek waar ik ze de laatste keer geplaatst heb.

Als ik 's avonds thuiskom wil ik hem graag onder mijn TV schuiven, VGA kabel er in, dat automatisch mijn desktop overschakelt naar TV (en dus notebook scherm blank gaat), lekker tweakers lezen en daarna een HD-filmpje kijken.... dus in 1920*1080 (en preferabel met mijn font size op large (120 DPI), maar daar zou ik zonder kunnen)

Nou, dan valt clonen dus af (gelimmiteerd aan zelfde resolutie op beide schermen, en uberhaubt al geen optie tot aanpassen van font grootte) & gaat ten kostte van prestaties als hij beide schermen moet vullen .

Je kan gebruik maken van je Functie-F5 op je notebook, maar, dan wordt resolutie niet goed geschaald, je desktop is een zootje, en fonts worden nog steeds niet meegeschaald

Je kan 2 users aanmaken en de ene instellen als HDTV, en de ander als laptop, maar dat veroorzaakt inconsistentie in je data,(history, desktop items, etc..) en is erg omslachtig als je *even* snel je laptop erges anders nodig hebt.

Dan heb je nog een paar programma'tjes waar je profielen mee kan aanmaken, maar ik heb er nog geen gevonden die én werkt, én flexibel genoeg is te doen wat je graag wiltt, én geen zooitje van je desktop tmaak... (indien ze er wel zijn hoor ik graag een naam, wil best een progje aanschaffen als het ook daadwerkelijk werkt)

dus toen hielden bij mij een beetje de ideeën op, maar aangezien ik me anno 2009 niet kan voorstellen dat ik de enige ben die dergelijke verwachtingen heb van een PC/notebook, dacht ik het hier toch maar even te vragen.
(en als het wel al vaker behandeld is, doe dan bij de RTFM ook even een linkje, want dan zijn mijn opzoek skills niet zo 1337 als die van jou ;))

edit:
nog even merk vid.krt bijgezet voor als er brand specific tools zijn

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem