Driver probleem asus a6r

Pagina: 1
Acties:

• tomski1992
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06-2025
beste tweakers,

ik ben gezellig de laptop van mijn buren opnieuw aan het installeren,
hierbij hoort natuurlijk ook het herinstalleren van de vga-kaart drivers in dit geval de onboard: ATI RADEON EXPRESS 200M.. hiervan kon ik de drivers wel vinden maar deze gaven tijdens het installeren deze foutmelding; INF-fout Video-stuurprograma niet gevonden..
Wat dit betekent is mij een raadsel; ik dacht namelijk dat ik die zojuist aan het installeren was :P ..
Toen heb ik wat forums rondgekeken en deze zeiden als antwoord; je moet je chipset drivers installeren.
Wat nou jammer is als ik op de asus site ga kijken en bij de a6r moederbord zie ik helemaal geen chipset drivers staan 8)7 voor de duidelijkheid deze link; http://support.asus.com/d...lname=A6R&SLanguage=en-us
nou is mijn vraag; weten jullie een oplossing voor het probleem of moet ik de chipset drivers installeren, en waar zou ik deze dan kunen vinden

info over de laptop;
windows xp professional (lite)
Processor Intel Celeron M 390
Chipset ATI Radeon Xpress 200M
Intern geheugentype DDR2-533 SDRAM

alvast hartelijk bedankt ;)
grtz, tomski

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CD met drivers, of Asus website. Het zijn drivers voor de ATI chipset.

Doe eens de SMBus driver eerst (op de website onder Utilities)

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 16-07-2009 18:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tomski1992
Jij bent wel heel erg snel ;) bedankt voor je bericht in ieder geval.
maar;
- de cd heb ik niet meer

ik ga eerst de sm bus nu update bedankt voor de tip ;stukje las ik later pas (viel weg)

grtz, tomski

[ Voor 33% gewijzigd door tomski1992 op 16-07-2009 19:19 ]

• tomski1992
beste gambieter, na het installeren van sm-bus driver krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding :s

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mogelijk horen ze in Windows te zitten, ik zie dat je een Lite-versie van XP probeert? Gebruik eens de volledige versie van Windows voor installatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tomski1992
hoi gambieter,
ik heb het ook met de originele home 32 bit gepropeerd; hier had ik hetzelfde probleem mee.. toen dacht ik dat de oplossing mischien her installeren was, toen heb ik een lite versie gepakt i.p.v. de normale.. dus hier zal het niet aan liggen.

groetjes, tomski.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Op GoT hoef je niet bij elke post de groeten en een aanhef te doen. Je kan gewoon je tekst neerzetten, zoeits heet nettiquette op het internet.

Ontopic dan: Ik denk dat je beter op de site van ATI AMD zelf kunt kijken. Volgens mij moet dit hem zijn:
Klik hier!!!

• tomski1992
ik heb deze versie geprobeert maar nog steeds dezelfde foutmelding |:(

[ Voor 64% gewijzigd door tomski1992 op 16-07-2009 22:22 ]

• tomski1992
Ik heb het probleem opgelost! :+
ik gebruikte de verkeerde drivers van de asus site namelijk: de a6r drivers, dit moesten de a6rp drivers zijn.. een domme fout door de onduidelijke info :9 (op de laptop stond namelijk ook a6r)
Topic kan gesloten worden, ik weet niet hoe dit moet..

[ Voor 10% gewijzigd door tomski1992 op 17-07-2009 15:36 ]

Pagina: 1