Switch - continue netwerkadres verkrijgen + beperkte verbind

Pagina: 1
Acties:

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 21:04
Ik probeer AOE2 te spelen, dat mislukt wanneer het over het thuis (wireless) netwerk gaat.

Daarom heb ik besloten een switch (nieuw in doos) uit de doos te halen (had ik liggen) en zodoende alleen deze twee PC's zonder extern netwerk aan te sluiten. Duidelijkheid 1 switch 2 PC's.

Vroeger had ik een andere switch van sweex, ik stak twee netwerkkabels random in de poorten en de PC's konden elkaar zien.

Nu echter geeft de LANverbinding op beide PC's weer dat ie netwerkadres aan het verkrijgen is en eindigd met beperkte verbindingsmogelijkheden.

Heb al geprobeerd te varieren tussen allerlei duplex instellingen, het mag niet baten.

Ik hoop dat iemand weet waarom hij niet feilloos deze twee PC's koppelt, zodat ik AOE2 samen kan spelen.

Groeten

Verwijderd

De computers zoeken naar een DHCP server die het ip uitdeelt, en die is er niet.

Gebruik in deze situatie statische IP adressen.

Bij de eigenschappen van de lan verbinding stel je dus manueel 2 private ip adressen in van dezelfde range (bijvoorbeeld 192.168.1.1 en 192.168.1.2)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 17:27 . Reden: verduidelijking ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Tja open deur misschien, maar zitten ze wel in hetzelfde netwerk? Dus niet de fysieke verbinding, maar hoe staat het met de adressering van de 2 machines?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Dit is inderdaad een typisch gevalletje van DHCP-server vergeten. Makkelijkste oplossing is inderdaad vast ip-adressen. Maar dan wel een andere reeks dan op het andere netwerkje gebruikt wordt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 21:04
Tuurlijk... haha helemaal vergeten.

Thanks guys! hij wijst natuurlijk zelf geen IP's toe omdat ie geen DHCP controller in zich heeft?