Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Selecties in een database maken met beperkte opties.

Pagina: 1
Acties:

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Ik heb een probleem. Ik heb er goed over nagedacht maar zie geen optie. Wat ik wil is in een bepaald programma door middel van keuzes in een lijst van selectie-opties een selectie maken in een database.

Mijn doel: Ik wil zien welke artikelen ik heb gewijzigd op een specifieke dag.

Ik bezit veel opties, maar net niet degene die ik wil. Ik kan kiezen voor "Datum/tijd van wijziging" en "wijziger van het artikel". Dat betekend dus dat als ik dit kies, ik alleen een lijst krijg met daarin artikels die ik OOIT gewijzigd heb, die vandaag ook gewijzigd zijn. Nu zal dat al enigzins in de buurt kunnen komen van het goede resultaat maar het werkt niet. Nu zal ik door een constructie van AND, OR, en NOT een manier moeten vinden om met deze 2 gegevens (of eventuele andere opties, maar de meesten zijn niet relevant), een lijst te kunnen genereren met door mij gewijzigde artikels op een specifieke dag.

Ik weet niet hoe logisch dit klinkt, het is in een kant en klaar programma, niet dat ik het programma of de manier van zoeken in de database kan wijzigen.

Hoe kan ik zorgen dat dit lukt?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. En anders zit er vast snel genoeg een slotje op :)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
code:
1
SELECT * FROM 'tabel' WHERE veld1='foo' AND veld2='bar';

:?

Ik denk dat het wat lastig wordt om een zinnig antwoord te geven als je niet eens aangeeft in welk programma je bezig bent...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Misschien denk ik te simpel... Maar als je in de database de datum van de laatste wijziging op hebt geslagen, kun je dan niet dat als criteria in je query gebruiken?

Dus iets in de trand van SELECT * FROM table WHERE date = datum; ofzo?

(excuseer mijn zeer niet correcte query, is een tijdje terug :P )

blub

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@hierboven:
JaWSnl schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:20:
in een bepaald programma door middel van keuzes in een lijst van selectie-opties een selectie maken
JaWSnl schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:20:
het is in een kant en klaar programma, niet dat ik het programma of de manier van zoeken in de database kan wijzigen.
Ik vermoed dat hij geen queries kan uitvoeren maar een selectie bij elkaar moet klikken in het "kant-en-klaar programma". Tja, en dan is er natuurlijk weinig PRG aan en zijn we tevens benieuwd naar welk programma dat dan is.

Even er van uit gaande dat ik het allemaal goed begrijp: PRG >> CSA
En vraag dan meteen even een titlechange aan om het programma er in te zetten (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif)

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 16-07-2009 17:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• JaWSnl
RobIII schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:29:
@hierboven:

[...]

[...]

Ik vermoed dat hij geen queries kan uitvoeren maar een selectie bij elkaar moet klikken in het "kant-en-klaar programma". Tja, en dan is er natuurlijk weinig PRG aan en zijn we tevens benieuwd naar welk programma dat dan is.

Even er van uit gaande dat ik het allemaal goed begrijp: PRG >> CSA
En vraag dan meteen even een titlechange aan om het programma er in te zetten ([afbeelding])
Punt is dat het een op-maat-gemaakt programma is voor het bedrijf waar ik werk. En ik had inderdaad moeite om te bepalen welk forum het in moest.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Tijd om eens contact op te nemen met de ontwikkelaar, denk ik dan...

Je verwacht toch niet dat WIJ weten hoe een onbekend stukje maatwerksoftware werkt? Wat voor antwoorden hoop je dan te krijgen? "Klik eens op Beeld > Geavanceerd > Selectiecriterium toevoegen"? :P

[ Voor 67% gewijzigd door Xander op 16-07-2009 18:14 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• JaWSnl
Nah okeej ik wist dat het een long-shot was. punt is dat de ontwikkelaar het niet wil vertellen. de 1 zegt dat het niet mogelijk is, de ander dat het wel kan maar ze het niet mogen vertellen. Dus ik denk: dan probeer ik het zelf :P maar dat lukte dus niet...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Als de database opgeslagen is in een SQL gebasseerde server, dan kan je via command line, of 4 regels in je favoriete script taal, dit doen...

Xander :)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vertel eerst eens met wat voor database je werkt,
staat die los van de pc waar het programma op draaid ? of niet ?

staat de database toevallig tussen je odbc verbindingen

waarom wil de ontwikkelaar deze info eigenlijk niet prijsgeven ?

Iperf

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:23
Om welke applicatie gaat het (als je dat mag/wilt vertellen natuurlijk). misschien zijn er hier mensen die het kennen of er ervaring mee hebben. Type database is ook wel fijn om te weten.

Kun je de gegevens anders niet naar b.v. Excel exporteren en dan filteren ?
Pagina: 1