• mr-dennis86
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04-2025
Beste,

Ik moet de Active Directory windows 2003 uitbreiden.

Ik moet namelijk bij de eigenschappen van de computers een extra veld krijgen om daarin de installatiedatum te krijgen.

Het enige probleem waar ik mee zit is hoe ik zo'n veld ( extra tabblad waarin ik kan typen) kan creeren.
Ik heb al op meerdere forums gekeken maark om er toch niet uit. Ik weet dat ik in de attirbute moet zitten maar weet niet precies waar.

Ben benieuwd of jullie me kunnen helpen.

ALvats bedankt,

Gr,

Dennis

[ Voor 7% gewijzigd door mr-dennis86 op 16-07-2009 17:06 ]

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 13:39
Zoek eens op Active Directory schema

http://technet.microsoft....rary/cc757747(WS.10).aspx

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Je kunt dat beter niet uit de AD halen, maar vanaf de computers zelf. Het staat namelijk in het bestand:
C:\WINDOWS\system32\oeminfo.ini.

Het ophalen van dat bestand, kun je in een loginscript o.i.d verwerken, d.m.v van wat scripting.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

een ander alternatief (AD-wise) is gaan kijken naar de datum dat je computer object is aangemaakt (usnCreate) aangezien dat meestal ook het moment is dat je je PC aan het domain hangt.

OEMinfo.ini is totaal niet betrouwbaar, al was het maar vanwege het punt dat bijvoorbeeld Vista of 7 die niet eens meer heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 16-07-2009 21:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
alt-92 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:13:
een ander alternatief (AD-wise) is gaan kijken naar de datum dat je computer object is aangemaakt (usnCreate) aangezien dat meestal ook het moment is dat je je PC aan het domain hangt.

OEMinfo.ini is totaal niet betrouwbaar, al was het maar vanwege het punt dat bijvoorbeeld Vista of 7 die niet eens meer heeft.
Tja, afhankelijk van je install methode zijn computer objecten ook niet betrouwbaar ( van te voren een aantal computer objecten aanmaken via scripting gooit al roet in het eten )

Sowieso zet ik ietwat vraagtekens bij een installatiedatum ( computer een jaar in een hoek staan te verstoffen wat dan? Een Ghost terugzetten is dat een nieuwe install? ) Wat heb je daaraan?
Een aankoopdatum of een lijst met geinstalleerde software ( inclusief versies ) daar zie ik allemaal wat in.

Maar een installatie is imho slechts een stukje onderhoud =, noteer dit dan ook in het onderhoudslogboek, dan heb je alles wat er met die pc gebeurt in 1 logboek

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
alt-92 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:13:

Op mijn Windows 7 machine vind ik dat bestand gewoon,maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ik een XP upgrade gedaan heb. Heel soms haal je computeraccounts ook weleens uit het domein en voeg je ze weer toe, dus over de betrouwbaarheid van usnCreate valt ook te twisten. Maar de TS rept ook niet over welke client os hij/zij heeft draaien, als ie alleen XP zou hebben, zou het oeminfo.ini een mooie oplossing zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

shadowman12 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:42:
Heel soms haal je computeraccounts ook weleens uit het domein en voeg je ze weer toe, dus over de betrouwbaarheid van usnCreate valt ook te twisten.
Dan wordt default de computeraccount disabled, niet verwijderd - de usnCreate waarde blijft dus bestaan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Dit is zoals ik het lees je probleem:

Het enige probleem waar ik mee zit is hoe ik zo'n veld ( extra tabblad waarin ik kan typen) kan creeren.
Ik heb al op meerdere forums gekeken maark om er toch niet uit. Ik weet dat ik in de attirbute moet zitten maar weet niet precies waar.

In AD U&C manager kun je niet echt makkelijk zelf tabs toevoegen om je uitbreidingen op de schema te veranderen.

Beste kun je zelf een script schrijven wat via ldap dit veld uit leest of weg schijft.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Pagina: 1