Toon posts:

Apple blokkeert iTunes-synchronisatie Palm Pre

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• 25844
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2018
Beste mede tweakers,

ben altijd een groot apple fanaat geweest maar na onderstaand bericht zakt de moed me toch wel in de schoenen met ons mooie bedrijfje uit cupertino:

nieuws: Nieuwe versie iTunes blokkeert synchronisatie met Palm Pre

Dat de DRM beveiligde muziek niet gewoon op andere apparaten werkt snap ik nog wel enigszins (ze zouden een licentie moeten verkopen zodat het wel kan)

maar dat apple nu gewoon alles blokkeert wat andere fabrikanten qua compatibility bouwen vind ik echt te ver gaan. Als ik DRM vrije muziek koop in de itunes store in het AAC formaat (niet van apple trouwens dat formaat) dan wil ik dat gewoon op mijn nokia mobiel of sony mp3 speler af kunnen spelen. Deze ondersteunen ook gewoon AAC dus dan is het toch te zot voor woorden dat Apple dit blokkeert?

Ik stel voor om met zn allen een klacht in te dienen bij de consumentenbond o.i.d. want ik begin de arrogantie van Apple inmiddels echt zat te worden. Dit heeft niets meer te maken met innovatie en werkt dat zeker niet in de hand.

Of zie ik het soms verkeerd?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:54

Hoedje

Moderator Apple Talk
Ik heb je titel wat aangepast, al-die-streepjes-ertussen-maakt-het-niet-echt-leesbaar.

Ik vind het persoonlijk ook niet fijn dat Apple dit soort praktijken erop nahoudt. Al heb je de feiten niet helemaal correct. De DRM-vrije muziek kun je op elke muziekspeler afspelen die AAC ondersteunt. Daarnaast was het Palm die initieel een hack uitvoerde om de Pre met iTunes te kunnen laten syncen.

Maar goed, in principe vind ik dat Apple gewoon moet toestaan om muziek vanuit en via iTunes te syncen met elk apparaat. Of ze dat via plugins doen of anders... Dat maakt me niet uit, maar het mag inderdaad wel iets meer open zijn :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-03 20:40
Je ziet het verkeerd.. Palm maakt onterecht gebruik van software die gemaakt is door Apple. Dit is geen open source oid. Apple steekt heel veel geld in het ontwikkelen van iTunes (wat ze gratis aanbieden) en ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat ze dit niet toelaten.

Waarom zou je je concurent helpen door hun gebruik te laten maken van jou software, die bovendien ook nog eens heel erg bekend is en veel gebruikt wordt..

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:33

Nitai

Feels good man

Ik snap het probleem niet eerlijk gezegd. Alle muziek is nu DRM vrij in de iTunes store. Verder hoeft Apple toch geen kosten en onderhoud te plegen zodat andere muziekspelers met hun software kunnen synchroniseren?

Je kunt gewoon zelf naar het muziekbestand gaan (AAC, MP3, whatever) en het naar je mp3 speler slepen.

Dus als jij een afdakje op mijn hekwerk bouwt en vervolgens gaat klagen als ik mijn hekwerk aanpas/verwijder, dan ben ik fout?

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02-2022
Het is Apple's goed recht om dingen te blokkeren natuurlijk. Je mag prima met iTunes de iTunes Plus (DRM-vrij) tracks kopen, en die files op je mediaplayer gooien. Maar wat Apple niet wil is dat bijv Palm een iPod gaat nadoen om te kunnen syncen met iTunes rechtstreeks. Ik vind het ook niet echt netjes dat Palm zo zonder licentie probeert mee te liften met iTunes, laat Apple al het programmeerwerk daaraan maar doen ofzo?

Je moet niet vergeten dat Palm dit doet door de communicatie tussen iTunes en je iPod af te luisteren, en zo'n aanpak is nogal foutgevoelig. Mocht er iets fout gaan, dan lijkt het al snel voor de huisvrouw die geen verstand heeft van computers alsof de fout bij iTunes en dus Apple ligt. Want dat programma werkt immers niet...

Ik geef Apple groot gelijk dat ze dit tegenhouden.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:15

Matis

Rubber Rocket

Eswip schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:35:
Je ziet het verkeerd.. Palm maakt onterecht gebruik van software die gemaakt is door Apple. Dit is geen open source oid. Apple steekt heel veel geld in het ontwikkelen van iTunes (wat ze gratis aanbieden) en ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat ze dit niet toelaten.
Onterecht? Waarom? Er zijn toch geen haxors geschreven of backwards-engineering toegepast?
Waarom zou je je concurent helpen door hun gebruik te laten maken van jou software, die bovendien ook nog eens heel erg bekend is en veel gebruikt wordt..
Wat is dit nu weer voor bekrompen gedachte. Apple zou het juist moeten waarderen dat Palm hun software wil gebruiken, extra downloads is extra sitebezoek, is extra inkomsten enzo.

Op deze manier gooien ze hun eigen ramen in :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Matis schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:42:
Onterecht? Waarom? Er zijn toch geen haxors geschreven of backwards-engineering toegepast?
Het is inderdaad niet onterecht aangezien reverse engineering wettelijk is toegestaan. Maar dat is het onmogelijk maken van (vanuit Apples oogpunt) onbedoelde third-partygebruik ook niet.
Wat is dit nu weer voor bekrompen gedachte. Apple zou het juist moeten waarderen dat Palm hun software wil gebruiken, extra downloads is extra sitebezoek, is extra inkomsten enzo.
Die inkomsten halen ze vooral uit de koppeling iTunes <-> iPhone/iPod. ("Goh, nu hoef ik geen iPod meer te kopen!" kost heel wat meer geld dan dat een supersnel sitebezoekje naar de juiste download zal opleveren).

En bekrompen? Er zitten daar heel wat slimme verkopers bij Apple, lijkt me dat ze er over hebben nagedacht :)

Ja, vanuit het oogpunt van de gebruiker is het vervelend. Maarja, iTunes has "vendor lock in" written all over it ...

[Voor 7% gewijzigd door kenneth op 16-07-2009 16:52]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-01 20:45

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik snap niet waarom iedereen er zo'n probleem van maakt. De muziek is altijd al gewoon beschikbaar geweest, ik heb het altijd met de hand op mijn Nokia gezet toen ik die nog had. Palm doet net of z'n telefoon een iPod is, en dat is precies wat Apple heeft gefixt: detecteren of er wel echt een iPod aangesloten is. Ze maken de software dus weer zoals het al die jaren is geweest. Wat is daar verkeerd aan?

Als Palm nu zelf een third party programma had gemaakt, en Apple ging dat dwarsbomen, okee, dan zou ik de commotie snappen. Maar zo liggen de zaken niet. Palm maakt vanuit iTunes gezien een iPod kloon, met alle mogelijke gevolgen voor Apple van dien.

Om maar weer met analogien te smijten ;) : Ik kom mijn huis binnen met mijn sleutel. Gasten komen mijn huis binnen door aan te bellen en mij open te laten doen. Palm heeft nu kennelijk een kopie kunnen maken van mijn sleutel. Ben ik dan ineens de boosdoener als ik mijn cylinders vervang? Wat is er mis mee dat Palm ook gewoon aanbelt zoals de rest?

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02-2022
Digistorm schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:27:
Om maar weer met analogien te smijten ;) : Ik kom mijn huis binnen met mijn sleutel. Gasten komen mijn huis binnen door aan te bellen en mij open te laten doen. Palm heeft nu kennelijk een kopie kunnen maken van mijn sleutel. Ben ik dan ineens de boosdoener als ik mijn cylinders vervang? Wat is er mis mee dat Palm ook gewoon aanbelt zoals de rest?
Ja maar het is toch heel handig als ik zo je huis binnen kan. Hoef je ook niet op te staan en de deur open te doen. :P

Dat is iig de redenatie van iedereen die denkt dat Palm hier oke bezig is volgens mij.

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:30

Touchdomex

Meisje!

Marten schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:46:
[...]

Ja maar het is toch heel handig als ik zo je huis binnen kan. Hoef je ook niet op te staan en de deur open te doen. :P

Dat is iig de redenatie van iedereen die denkt dat Palm hier oke bezig is volgens mij.
NAAMGENOOT! :D

Meh het ligt eraan hoe je het ziet. Ik zou het niet zien als een huis. Dat is te persoonlijk en krom ook imho. Maar ik zou het eerder zien als een bedrijf een winkel heeft waar van alles ligt wat voor iedereen bedoeld is en voor iedereen kan zijn mits je over genoeg kudo's beschikt. Maar Apple wil dat je de winkel alleen binnen kan en gebruik maken van de handige functie's en toevoegingen van de winkel(hulp bijvoorbeeld) als je ook iets koopt wat van Apple is. Als je niet iets van Apple hebt mag je het kopen aan de automaat aan de gevel en mag je de gekochte waren maar opgraaien als ze voor je op de grond zijn gevallen... :/ Imho begrijp ik het niet waarom Apple alles wil dichtimmeren.

Ik heb hier met alle tevredenheid een Macbook staan. Maar ik vind het zo jammer dat Apple zo nodig vind om alles wat ze hebben voor zichzelf te houden. In plaats van ook eens wat fatsoenlijk te luisteren naar de community. Er zijn bijvoorbeeld mensen die geen iPod hebben, maar wel liedjes kopen via iTunes. Geef die mensen ook de ruimte en ondersteuning die ze verdienen en laat ze niet in de koude buitenlucht staan....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Touchdomex schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:01:
[...]
Meh het ligt eraan hoe je het ziet. Ik zou het niet zien als een huis. Dat is te persoonlijk en krom ook imho. Maar ik zou het eerder zien als een bedrijf een winkel heeft waar van alles ligt wat voor iedereen bedoeld is en voor iedereen kan zijn mits je over genoeg kudo's beschikt. Maar Apple wil dat je de winkel alleen binnen kan en gebruik maken van de handige functie's en toevoegingen van de winkel(hulp bijvoorbeeld) als je ook iets koopt wat van Apple is. Als je niet iets van Apple hebt mag je het kopen aan de automaat aan de gevel en mag je de gekochte waren maar opgraaien als ze voor je op de grond zijn gevallen... :/ Imho begrijp ik het niet waarom Apple alles wil dichtimmeren.
Ik vind dat eigenlijk een net zo kromme vergelijking. Je doet alsof de software van Apple een soort algemeen goed is, dat eigendom is van iedereen en waar iedereen in dezelfde mate gebruik van zou moeten kunnen maken. Dat is gewoon niet zo. Apple is de eigenaar, dus die mag bepalen wat ze ermee doen. Het is niet tof van ze, en ik reken ze er ook op af, maar je moet niet net zo lang scheve vergelijkingen blijven trekken totdat je er eentje hebt die je het meest aanstaat.

de Tweakers-cookiewall is illegaal

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:30

Touchdomex

Meisje!

Patriot schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:06:
[...]

Ik vind dat eigenlijk een net zo kromme vergelijking. Je doet alsof de software van Apple een soort algemeen goed is, dat eigendom is van iedereen en waar iedereen in dezelfde mate gebruik van zou moeten kunnen maken. Dat is gewoon niet zo. Apple is de eigenaar, dus die mag bepalen wat ze ermee doen. Het is niet tof van ze, en ik reken ze er ook op af, maar je moet niet net zo lang scheve vergelijkingen blijven trekken totdat je er eentje hebt die je het meest aanstaat.
Heb jij een Apple thuis en werk je met iTunes? Ik vind dat echt een rampzalig programma vanwege de ondersteuning van fatsoenlijke codecs, je MOET maar gebruik maken van wat Apple vind dat je mag gebruiken. Maar toch word het geleverd als standaard programma en alles binnen je OSX werkt ermee. Dan mag ik er WEL vanuit gaan dat het voor iedereen is en iedereen op dezelfde manier gebruik van mag maken.

Zo niet vind ik het maar erg bekrompen van Apple. Luister een beetje naar je gebruikers in plaats van wat wil IK dat jullie doen met de Computer... :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
http://www.dailyfinance.c...m-pre-synching-who-cares/

Het is toch logisch dat Apple zo reageert. Palm heeft heel hard lopen roepen "Kijk ons, wij hebben iTunes gehacked". Wat verwacht je dat Apple gaat doen, niets?

Er zijn al massa's workarounds dus voor de hackers is er geen probleem. Laat Palm de volgende keer maar gewoon een licentie nemen ipv gereverse engineerde zaken proberen te verkopen. Natuurlijk moet Palm zelf weten of ze dat doen, maar dan moet je ook niet gaan huilen als het niet meer werkt.

[Voor 73% gewijzigd door BCC op 16-07-2009 21:19]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-01 20:45

Digistorm

tenax moderator pomorum

Volgens mij is Steve z'n wil wet binnen Apple ;)

Maar goed, ik ben zelf een tevreden iTunes gebruiker maar ik rommel ook eigenlijk niet met rare audio formaten. Video is inderdaad wel een probleem in iTunes. Maar het lijkt me een beetje raar om Apple maar te verplichten dat ze voor elke mp3 speler op de planeet ingebouwde sync support maken. Dan is het eind zoek.
Ze zouden het wel makkelijker kunnen maken door een soort generieke "sync met USB disk" mode te maken, maar eigenlijk blijf ik vinden dat het de verantwoordelijkheid van de fabrikant van de mp3 speler is om syncen mogelijk te maken. Die weet als enige hoe de muziek op zijn product opgeslagen moet worden. Van de kant van iTunes is bekend waar de gegevens staan, dus niets staat Palm in de weg om goede sync support te maken voor z'n producten. Palm wilde er goedkoop mee wegkomen door te "frauderen" met iPod ID's.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 20:22

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Een van de belangrijkste verkoopargumenten voor het iPod-platform is de complete oplossing die Apple biedt: iPod+iTunes. Apple heeft veel moeite (en dus geld) gestoken in het creëren van dat platform, en het spreekt voor zich dat Apple er niet blij mee is als een bedrijf als Palm gratis mee wil liften op Apple's werk door de Pre zich te laten voordoen als een iPod. Apple zal er nog minder blij mee zijn dat Palm het ook als feature aanprijst.

Als Apple nu een aanpassing maakt in iTunes waardoor de Pre niet meer kan synchroniseren met iTunes, wie krijgt er dan de zwarte Piet: Palm of Apple? Juist, de zwarte Piet gaat naar Apple, want zij hebben iTunes 'gesloopt'. De gemiddelde consument heeft geen idee van de werking van e.e.a. en weet dus ook niet dat iTunes helemaal geen support heeft voor de Pre, en dat Palm een smerig trucje gebruikt om de Pre te laten doen alsof het een iPod is.

Als Palm een synctool had geschreven (zoals MediaSync) of desnoods had gevraagd aan Apple of ze een iTunes plugin mochten ontwikkelen (ik kan me herinneren dat de Zen ook in iTunes gezien kon worden), was er niets aan de hand geweest.

Launching containers into space

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
Idd. Motorola had vroeger ook een iTunes Phone.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Whieee schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:30:
Als Palm een synctool had geschreven (zoals MediaSync) of desnoods had gevraagd aan Apple of ze een iTunes plugin mochten ontwikkelen (ik kan me herinneren dat de Zen ook in iTunes gezien kon worden), was er niets aan de hand geweest.
iTunes ondersteunt inderdaad ook native een aantal spelers van andere fabrikanten. Daarnaast is er ook een device SDK voor het schrijven van plugins voor nieuwe spelers. Het enige is alleen dat zowel de ondersteunde non-Apple spelers en als de device SDK nogal bejaard zijn. Sinds iTunes 4 is er niets meer mee gebeurd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Hoedje schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:35:
Maar goed, in principe vind ik dat Apple gewoon moet toestaan om muziek vanuit en via iTunes te syncen met elk apparaat. Of ze dat via plugins doen of anders... Dat maakt me niet uit, maar het mag inderdaad wel iets meer open zijn :).
En dat staat Apple ook toe; met precies dat doel wordt de iTunes Music Library.xml-file namelijk weggeschreven bij elke wijziging in de library.

Hiermee kan elk willekeurig stuk software dat op het systeem draait (en dus ook bv. de sync-software van BlackBerry want die zijn wel zo slim geweest even te investeren in het belang van hun klanten) uitvissen welke muziek er is, welke eigenschappen elk nummer heeft, waar het staat en welke playlists er zijn. Sterker nog, dat soort info is ook beschikbaar voor de iLife apps op de Mac (bv. iPhoto lib) zodat je die media kunt hergebruiken in je applicatie. Met die informatie kun je dus perfect een applicatie of script schrijven om bv. een bepaalde playlist of wat voor selectie dan ook ergens heen te kopiëren.

Het is puur gemakzucht van Palm, en wat mij betreft behoorlijk onverantwoordelijk om zijn klanten met dit probleem op te zadelen.
Daedalus schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:52:
iTunes ondersteunt inderdaad ook native een aantal spelers van andere fabrikanten. Daarnaast is er ook een device SDK voor het schrijven van plugins voor nieuwe spelers. Het enige is alleen dat zowel de ondersteunde non-Apple spelers en als de device SDK nogal bejaard zijn. Sinds iTunes 4 is er niets meer mee gebeurd.
Dat bejaarde valt dus nog wel mee. De nieuwste BB's kunnen prima (one-way) met iTunes syncen... via een door Apple aangeboden methode. Gevalletje own dogfood, ook trouwens want pakweg FrontRow gebruikt deze bestanden net zo zeer.

En nog even dit: bedenk ook dat de iTunes iPod sync niet strikt one-way is. Play count, waarderingen e.d. syncen ook van device naar library. Ik zou me ook de support nachtmerrie niet op de hals willen halen van een third-party device dat hier mogelijk problemen gaat veroorzaken. Want wie krijgt het op z'n dak als de iTunes DB corrupt raakt ? Apple of Palm? Dat is m.i. al een heel goede reden om alleen (read-only) toegang te bieden aan third parties via het genoemde xml-bestand.

[Voor 23% gewijzigd door Zpottr op 17-07-2009 00:12. Reden: Wat toevoegingen en een linkje]

Zoef

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:35
Ik heb een beetje het idee dat palm dit best zag aankomen, maar dat ze alles doen om de pre, die toch tegenover de iphone gepositioneerd wordt te hypen / in het nieuws te houden.
Door nu head-on de confrontatie te zoeken met apple, pikken alle nieuwsites dit op en dat levert weer gratis publiciteit op. Volgende week ligt er vast een eigen programma of een correcte koppeling met iTunes.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zpottr schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:46:
[...]Dat bejaarde valt dus nog wel mee. De nieuwste BB's kunnen prima (one-way) met iTunes syncen... via een door Apple aangeboden methode.
Een Creative Nomad MuVo is nou niet echt een recent stukje techniek. De standaard door iTunes ondersteunde niet-Apple apparaten en de device SDK zijn simpelweg achterhaald.
En dat staat Apple ook toe; met precies dat doel wordt de iTunes Music Library.xml-file namelijk weggeschreven bij elke wijziging in de library.
Het formaat van iTunes Music Library.xml is niet vastgelegd. Apple kan met nieuwe versie van iTunes besluiten om het formaat aan te passen. Het is daarbij ook alleen bedoeld om (een deel van) de informatie uit iTunes library beschikbaar te stellen aan andere programma's, zoals iMovie en iPhoto. Het is daarbij wel de meeste elegante manier om apparaat X van de iTunes library gebruik te laten maken. Je hebt dan inderdaad wel weer een extra programma nodig, wat het weer een stuk minder gebruiksvriendelijker maakt.

Palm's 'oplossing' was vanuit het perspectief van de gebruiker het meest gebruiksvriendelijk. Je kon je muziek direct via iTunes kunt beheren. Het was alleen wel een oplossing met behoorlijke risico's en ook niet strict noodzakelijk.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Touchdomex schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:12:
[...]

Heb jij een Apple thuis en werk je met iTunes?
Nee, ik mag genieten van iTunes op Windows..
Ik vind dat echt een rampzalig programma vanwege de ondersteuning van fatsoenlijke codecs, je MOET maar gebruik maken van wat Apple vind dat je mag gebruiken. Maar toch word het geleverd als standaard programma en alles binnen je OSX werkt ermee. Dan mag ik er WEL vanuit gaan dat het voor iedereen is en iedereen op dezelfde manier gebruik van mag maken.
Ik zeg niet dat anderen er geen gebruik van mogen maken, ik zeg alleen dat het geen gemeengoed is, en dat Apple dus echt niet fout bezig is door niet actief dingen als de Palm Pre te supporten.
Zo niet vind ik het maar erg bekrompen van Apple. Luister een beetje naar je gebruikers in plaats van wat wil IK dat jullie doen met de Computer... :/
Dat Apple niet goed naar zijn klanten luistert is eerder regel dan uitzondering, maar daarin staan ze natuurlijk in hun recht.

Je mag het vreselijk vinden dat het zo gaat, je mag Apple er wat mij betreft over vervloeken, maar je moet het niet zo draaien dat dat wat ze doen iets is wat ze niet zouden mogen doen. Ik heb jou daar voor zover ik weet niet persoonlijk op betrapt, maar ik vind het wel eens vervelend om te zien hoeveel mensen in zo'n situatie meteen het gevoel hebben dat hen grof onrecht is aangedaan. Om dan nog maar te zwijgen over de groep mensen die het hardst van de daken schreeuwt zonder zelf ook maar indirect ergens last van te hebben.

de Tweakers-cookiewall is illegaal

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoedje schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:35:
Dat lijken ze mij ook wel te doen. Nokia heeft namelijk een media synchronisatie tool uitgebracht waarmee je dingen uit iPhoto en iTunes met je Nokia N95 kunt synchroniseren (dat is iets van een jaar tot anderhalf jaar oud ofzo, dus recent). Werkt zonder problemen en veel mensen zijn er erg blij mee. Wellicht dat ze e.e.a. via iSync laten lopen maar dat betwijfel ik een beetje omdat er voor iSync weer een andere plugin is zodat je de N95 met Address Book en iCal kunt syncen.

Overigens is er voor de Palm Pre gebruikers weinig aan de hand. Dat apparaat kan zich als usb mass storage aanmelden. Je kunt dan de nodige files waaronder muziek naar dat ding drag 'n droppen. Die Pre ziet vanzelf wel de muziek en propt dat in z'n mediaplayer. Het mooie van die iTunes integratie was dat het wat gemakkelijker ging voor mensen die iTunes gebruiken. Ze moeten nu wat meer stappen doen zoals de muziek in de Finder of Windows Verkenner opsnorren en het dan verslepen naar die usb drive. Volgens mij moet daar wel wat aan software voor te schrijven zijn waardoor zoiets wel weer kan. Uiteraard zouden ze iets alla die Nokia media synchronisatie tool kunnen bouwen voor zowel Windows als OS X.

Daarnaast is de combinatie iTunes - iPod ontstaan omdat Apple bedacht dat iTunes onderweg ook wel handig kan zijn. Die iPod is dan ook een verlengstukje van iTunes wat mobiliteit betreft. Al het beheer doe je nog steeds in iTunes, je kunt nu alleen files naar een klein apparaatje syncen zodat je onderweg van je muziek collectie kan genieten. Daarom is het ook niet zo heel raar dat ze geen support bieden voor andere devices. Ze hebben op dit punt een hele andere visie dan de rest van de muziekspeler industrie. Daar is niets onrechtmatigs of onwettigs aan.

[Voor 45% gewijzigd door ppl op 17-07-2009 22:49]

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

ppl schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:43:
Ze moeten nu wat meer stappen doen zoals de muziek in de Finder of Windows Verkenner opsnorren en het dan verslepen naar die usb drive.
Je kunt gewoon drag 'n droppen vanuit het iTunes venster dus zelfs dat is niet nodig.

Zoef

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 16:12
Daedalus schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:27:
[...]
Een Creative Nomad MuVo is nou niet echt een recent stukje techniek. De standaard door iTunes ondersteunde niet-Apple apparaten en de device SDK zijn simpelweg achterhaald.

[...]

Het formaat van iTunes Music Library.xml is niet vastgelegd. Apple kan met nieuwe versie van iTunes besluiten om het formaat aan te passen. Het is daarbij ook alleen bedoeld om (een deel van) de informatie uit iTunes library beschikbaar te stellen aan andere programma's, zoals iMovie en iPhoto. Het is daarbij wel de meeste elegante manier om apparaat X van de iTunes library gebruik te laten maken. Je hebt dan inderdaad wel weer een extra programma nodig, wat het weer een stuk minder gebruiksvriendelijker maakt.

Palm's 'oplossing' was vanuit het perspectief van de gebruiker het meest gebruiksvriendelijk. Je kon je muziek direct via iTunes kunt beheren. Het was alleen wel een oplossing met behoorlijke risico's en ook niet strict noodzakelijk.
Palm's "oplossing" is gebruiksvriendelijk tot het over een half jaar opeens niet meer werkt. Dat is net zoiets als toen Apple het communicatieprotocol tussen de iPhone en iTunes had gewijzigd in (ik meen) iTunes 7, waarna Quickpwn niet meer werkte.

Wat ze nu gewoon willen voorkomen is dat iedereen met een Pre gewend raakt aan de iTunes sync, en het opeens niet meer werkt wanneer ze de iPhone 3GSSS uitbrengen en daarvoor iTunes aan moeten passen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee