iPod touch of iPhone] Afwijking acceleratiesensor?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Ik had op mijn oude iPod touch (eerste generatie, dus platte onderkant) een spelletje (Labyrinth Lite Edition (gratis!)) waarbij je balletje door een doolhof moet manoeuvreren. Op een gegeven moment begon in dat spelletje het balletje vanzelf te rollen :( Toen heb ik meerdere programma's die gebruik maken van de accellerometer getest en er nog een paar extra geinstalleerd en die hadden het allemaal. Resetten enz hielp niet. Toen kreeg ik van Apple een ander iPod, die week gelijk al af. Nu heb ik weer een ander gekregen en ook die wijkt af.
Die labyrinth is dan toevallig een programma waarbij je het programma kan aanpassen op de afwijking van de iPod, de andere programma's blijven gewoon afwijken.
Bij mij ziet het calibratiescherm er in eerste instantie zo uit, tafel staat recht, draaien verandert niks.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3qL7tW2KC8GF1gzG7cuMv25f/full.png

Mijn vraag dus : hebben jullie dit ook? Ik weet niet of het normaal is, het is natuurlijk niet helemaal ok, maar ook weer niet heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Die van mij heeft verticaal ook een afwijking volgens dat spelletje, ongeveer gelijk aan die van jouw.
Maar ik merk er in de praktijk verder niks van hoor, zo'n nihile afwijking is toch ook helemaal niet erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Sterker nog, horizontaal gelijk aan die van jou, en verticaal nog een stukie erger.
Gewoon even op calibrate klikken en je hebt 'm perfect ingesteld staan, die knop staat er niet voor niks dus het lijkt me gewoon dat er een minimale afwijking kan optreden. ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Ramquin op 16-07-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 11:03
Ramquin schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:40:
Sterker nog, horizontaal gelijk aan die van jou, en verticaal nog een stukie erger.
Gewoon even op calibrate klikken en je hebt 'm perfect ingesteld staan, die knop staat er niet voor niks dus het lijkt me gewoon dat er een minimale afwijking kan optreden. ;)
Helaas is het punt dat niet elke software de kalibratie heeft, en van een bepaald punt zal de afwijking ook te groot zijn voor andere spellen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

ZpAz schreef op Thursday 16 July 2009 @ 22:41:
[...]

Helaas is het punt dat niet elke software de kalibratie heeft, en van een bepaald punt zal de afwijking ook te groot zijn voor andere spellen.
Mwah ik zie nog steeds het probleem niet echt, het is zowieso vrijwel onmogelijk om een iPod/iPhone 100% horizontaal in je handen te houden, dus hoe kan je zo'n nihile afwijking dan merken of zelfs storend zijn?
Het zou alleen vervelend zijn bij spellen waarbij je het apparaat plat op de tafel moet leggen, maar in dat geval zal je de acceleratiesensor niet gebruiken dus die situatie kan zich niet voordoen.

EDIT: Ik bedoel daarmee trouwens niet dat ik dit een stomme vraag vind, ik zie alleen niet echt het probleem. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ramquin op 16-07-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ik moet met deze kleine afwijking het apparaat al een klein beetje scheef houden om het balletje niet te laten rollen. Automatisch houd je hem toch recht. Het vreemde bij mijn eerste iPod was dat ie het ineens bij alle spelletjes ging doen, dus er was ineens iets met die sensor(s) aan de hand. Ik zat toen nog net in mijn jaar garantie en heb er toen werk van gemaakt voor het geval het erger zou worden, tenslotte deed ie het eerst wel goed en toen ineens niet meer.
Graag zou ik nog van een paar mensen lezen wat hun ervaringen zijn. Als het nou bij bijna iedereen afwijkt dan laat ik het voor wat het is. Het is allemaal niet onoverkomelijk, dat is wel waar, maar liever heb ik het natuurlijk goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Dancing_Animal op 16-07-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Schop. Nog meer mensen die er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, iedereen heeft er last van. Zo'n meter kan af-fabriek nooit 100% correct ingesteld worden, omdat er best veel factoren meespelen, waaronder slijtage. (Klinkt misschien heel stom, maar er zit toch een metertje in die een ijkpunt moet hebben, en dat kan na verloop van tijd afwijken.)

Je doet er niets aan, en je zult er mee moeten leren leven. :)

Beter gezegd, als je je iPod/iPhone zou ruilen, dan krijg je er een met weer een andere afwijking. :P Er zullen er best wat zijn die bijna perfect zijn, maar dat is pure gok.

[ Voor 20% gewijzigd door --MeAngry-- op 24-07-2009 23:34 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1