• frankv1971
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10-2021
Hoi Ik heb hier een klein probleem waar ik met mijn beperkte Cisco kennis niet meer uit kom.

We hebben een 2e hands PIX515E op de kop getikt. Toen ik deze gisteren uitpakte en de eerste keer aanzette deed hij het.

Vandaag wilde ik verder kijken hoe ik eea aan de praat krijg en opeens is mijn boot image corrupt. Ik kan mbv monitor een nieuw bootimage via tftp op de pix zetten maar die wordt niet weggeschreven naar de flash.
Ik heb de versie 8.0.4 gedownload. en hij wordt ook netjes opgestart als ik de pix aan laat staan. Zet ik de pix uit ben ik de bootimage weer kwijt en kan ik van voren af aan beginnen.

Op de flash stond trouwens een versie van 8.0.2 met een bestandsgrootte van 0 dus die was echt corrupt. Die heb ik dan ook verwijderd om zeker te zijn dat de oude versie niet de reden is dat de nieuwe niet weggeschreven wordt.

Ik moet er misschien bij vertellen dat dit een FO only versie is.

Ik heb een image van versie 8.0.2 gedownload en nu werkt alles weer.

nu nog kijken of ik deze als FO blijf gebruiken of dat ik op de een of andere manier de licentie uitbreid zodat ik hem als een normale unit kan gebruiken (iemand ideeën behalve bel met Cisco want deze units zijn eol?)

Kan me iemand hiermee helpen?

[ Voor 13% gewijzigd door frankv1971 op 16-07-2009 16:40 . Reden: probleem inmiddels gefixed ]

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als het een PIX is met een FailOver (FO) licentie, dan kan je er niet zo veel mee.
( Behalve als standby PIX naast een UnRistricted (UR) PIX plaatsen. )

Je FO variant heeft als het goed is 128MB DRAM memory.
Je kan heb eventueel upgraden naar een UnRistricted PIX. De licentie daarvoor is echter redelijk prijzig.
( Je kan daar een leuke ASA5510-SEC-BUN-K9 van kopen en zelfs dan hou je nog geld over. )

Een andere licentie, die je er op af kan sluiten, is een Restricted licentie.
( En voor dat zelfde geld had je een ASA5505-UL-BUN-K9 kunnen kopen.)

Part Nummers: Uit de prijslijst van 6-7 ( Redelijk recent dus.. )

Cisco PIX Security Appliance Relicensing for Used Equipment
LL-PIX-515-SW-R......PIX 515/515E Restricted Platform License
LL-PIX-515-SW-UR......PIX 515/515E Unrestricted Platform License

Je krijgt dan een PAK code, die je op http://www.cisco.com/go/license kan invullen.
( Na dat je hebt ingelogd met je Cisco.com login. )
Hierop krijg je een code terug die je kan invullen op de PIX.
Andere methodes zouden Warez-verzoeken zijn :/

Ga je binnenkort nieuwe Cisco hardware aanschaffen, dan kan de de PIX
misschien gebruiken om wat geld terug te krijgen. ( Trade-in... Maar dat zal geen gigantisch bedrag zijn... )
Elke willekeurige Cisco Partner zou je daarbij kunnen helpen.
( Dan heb ik het dus even niet over de standaard webshops. )

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• frankv1971
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10-2021
Bl@ckbird schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:45:
...
Andere methodes zouden Warez-verzoeken zijn :/
..
Thnx voor de info.

Warez verzoek was ik zelf niet aan het denken. Is het niet mogelijk om een licentie van een overleden pix over te zetten?

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De licentie is gebonden aan het serie nummer van het apparaat.

Normaal gesproken sluit je een Smartnet / onderhouds contract af en bij defecten wordt dan het hele apparaat vervangen. Je zou een mailtje naar "licensing apenstaartje cisco dot com" kunnen sturen, met de serienummers van beide PIXen. Maar ik denk dat ze dat weigeren.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~