2 Apple Connectors Samen voegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 15:51
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een autoradio met een Iphone/ipod connector. Je sluit hier je Iphone of Ipod op aan en je kunt muziek via de radio en autospeakers afspelen.

Nu ben ik sinds 3 dagen over naar de iphone en loop tegen het volgende probleem.

Mijn Ipod touch werd netjes opgeladen via de Radio. Dus ik stak hem aan de kabel en hij werd opgeladen, maar helaas werkt dit niet bij de iphone. Ik krijg een melding dat de telefoon niet opgeladen kan worden... Ik kan wel gewoon muziek luisteren enz...

Ofwel de Iphone is niet compatible met de oplaad functie van de radio.

Nu lijkt het mij dat een normale Iphone connector 2 speciale aders heeft voor de stroom/vermoge. 1 voor de PLUS en 1 voor de MASSA.

Zou het mogelijk zijn om een Iphone autooplader (via aansteker) te kopen.... en dan de 2 pinnen die stroom voorzien door te lussen naar de kabel die van de stereo komt... Of blaas ik dan alles op.

Ik wil dus eigenlijk van 2 kabels 1 kabel maken.
van 1 kabel gebruiken we dan de communicatie aders (radio kabel)
van de andere kabel gebruiken we dan vermogen aders.... (oplader kabel)

Alvast heel vriendelijk bedankt.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Disclaimer: ben geen electronicus. Volg onderstaande op eigen risico.

Meet de autovoeding en de spanning op de USB-ingang van je autoradio even na. Als
• de 0 en 5V lijnen van de uitgang van de autolader zweven tov de ingangscontacten van de autolader, en
• zowel de autoradio als de autolader netjes 5Vgeven tussen de 0 en 5 lijnen
kun je ze vermoed ik gerust samen voegen; 5V is 5V. Zorg wel dat de datalijnen niet doorgetrokken worden naar de autolader, hier wordt vaak een klein voltage (2-3V) opgezet en dat gaat je dataoverdracht in de war schoppen. Wat ik niet kan overzien is wat er gebeurt als je de auto start.

Alléén de datalijnen naar de radio laten lopen gaat vermoed ik niet werken. Wat je kunt doen als een van beide voorwaarden hierboven niet waar is dat moet iemand met meer electronicakennis dan ik je maar vertellen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Zpottr op 17-07-2009 00:24 ]

Zoef