Ik zag de Telegraaf jaren geleden online komen, was een goeie site, nieuwsgeving even buiten beschouwing gelaten en werkte snel. Sinds een jaar kom ik niet meer op sites die een overkill aan ads genereren, ik gebruik dan ook helemaal geen adblocker meer, ik blijf er gewoon weg.
Bottom line, een overkill aan ads werkt juist ave rechts voor een site. Net zoals NIS van Symantec, tot voor 2007 hadden die een perfecte ad blocker onboard totdat die er uit gesloopt werd, waarschijnlijk een flinke bom geld ergens ontvangen

Sindsdien word NIS ook steeds minder tot niet gebruikt in mijn omgeving gebruikt. Het moraal is gewoon, ik vind het logisch dat er ads op een site staan, het geld moet ergens vandaan komen maar de flikkerende beelden tegenwoordig op vele websites zijn erger dan in een discotheek. Laten we het dan maar niet hebben over mogelijke epilepsie aanvallen die getriggerd kunnen worden.
Geld verdienen, prima, leven en laten leven maar een dermate overkill doet een site op den duur gewoon zelf de das om. En zo zuiverd het net vanzelf wel weer een beetje en keren we op een dag wel weer eens terug naar normale webpages met een rustige, ad vriendelijke site. Ik krijg zelfs steeds meer respect voor bedrijven die "normaal" adverteren of zelfs helemaal niet

En als ik de cijfers zie wat er aan reclame geld word gespandeerd op jaarbasis dan kan je daar menig land mee onderhouden.
Het is de bekende vicueuze cirkel die we kennen van de eeuwige salaris/kosten stijgingen, gaat de één om hoog dan gaat de "wil" de andere kant ook omhoog en zie, het eindigd nooit. Centrale overheid bezuinigd en de lokale overheid doet er weer een schep boven op en wat krijgen we er voor terug, electronische afvalbakken met een pasje, het begin van per kilo gaan betalen straks.
Maar goed, back on topic, Telegraaf, was dat ?