Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adblock Plus laat telegraaf website verdwijnen?

Pagina: 1
Acties:

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb er nog geen andere berichten over gevonden, dus vandaar maar ff een berichtje. Sinds een paar dagen gaat bij mij de telegraaf website op wit als ik hem bezoek met Firefox 3.5 en Adblock Plus 1.1 ingeschakeld. (Voor Adblock gebruik ik de DutchBlok lijst). De pagina laadt en je ziet hem even verschijnen maar nog voordat je wat hebt kunnen lezen verdwijnt alles weer en blijft Firefox de pagina laden (zonder succes). Schakel ik Adblock Plus uit, dan laadt ie wel (maar stikt het van de advertenties, en flash overlay dingen :/ ). Heeft de Telegraaf er iets op gevonden om mensen met Adblock Plus te dwarsbomen? Of ben ik nou de enige?

Pointless

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Ik heb er geen last van met Adblock Plus en de EasyPrivacy+EasyList Filter.

Wat voor meerwaarde heeft de DutchBlok lijst?

• Killraven
  • Niet online
ndsc schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:57:

De DutchBlok lijst is kleiner en gericht op voornamelijk (maar niet exclusief) Nederlandse sites. En omdat het kleiner is, vertraagt het het surfen wat minder. Maar ik zal EasyPrivacy+EasyList eens proberen, kijken of dat het probleem verhelpt. Bedankt voor je reactie iig.

Pointless

• Killraven
  • Niet online
ndsc schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:57:

Geprobeerd met een andere lijst maar het probleem blijft zich voordoen. Vage sh_t zeg... en ik heb net een versie install gedaan 8)7. Vista 32-bits, inclusief SP2 en alle patches. E8400 (OC op 4Ghz), draait verder hardstikke stabiel. En ik heb ook ABP 1.0 en 1.1 geprobeerd, verschilt ook niet. Iemand nog suggesties?

Pointless

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inkoppertje: zet dan telegraaf in de whitelist. C.q. neem contact op met de makers van de lijst om te zien of die er wat aan kunnen doen.

Vergeet ook niet Tweakers.net in de whitelist te zetten, (ook) wij zijn niet zo happy met adblockers. Schakel dan gewoon Flash uit :Y

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Killraven
  • Niet online
F_J_K schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:44:
Inkoppertje: zet dan telegraaf in de whitelist. C.q. neem contact op met de makers van de lijst om te zien of die er wat aan kunnen doen.
Dat doet een beetje het nut van ABP te niet natuurlijk ;).
Vergeet ook niet Tweakers.net in de whitelist te zetten, (ook) wij zijn niet zo happy met adblockers. Schakel dan gewoon Flash uit :Y
Van al dat geschreeuw en geflikker van die advertenties word ik niet blij en met alleen Flash uitschakelen ben je er niet. En om nou GIF plaatjes te gaan blokkeren... Anyway, het probleem is opgelost maar ik weet niet waardoor, opeens werkt het weer. Maarrr, ik weet het goed gemaakt met je, ik zal een abbo afsluiten op Tweakers want die 15 euro per jaar overleef ik wel en ik snap ook wel dat jullie inkomsten voor een (groot?) deel afkomstig zijn van de advertenties.

Pointless

Verwijderd

Ik zag de Telegraaf jaren geleden online komen, was een goeie site, nieuwsgeving even buiten beschouwing gelaten en werkte snel. Sinds een jaar kom ik niet meer op sites die een overkill aan ads genereren, ik gebruik dan ook helemaal geen adblocker meer, ik blijf er gewoon weg.

Bottom line, een overkill aan ads werkt juist ave rechts voor een site. Net zoals NIS van Symantec, tot voor 2007 hadden die een perfecte ad blocker onboard totdat die er uit gesloopt werd, waarschijnlijk een flinke bom geld ergens ontvangen ;) Sindsdien word NIS ook steeds minder tot niet gebruikt in mijn omgeving gebruikt. Het moraal is gewoon, ik vind het logisch dat er ads op een site staan, het geld moet ergens vandaan komen maar de flikkerende beelden tegenwoordig op vele websites zijn erger dan in een discotheek. Laten we het dan maar niet hebben over mogelijke epilepsie aanvallen die getriggerd kunnen worden.

Geld verdienen, prima, leven en laten leven maar een dermate overkill doet een site op den duur gewoon zelf de das om. En zo zuiverd het net vanzelf wel weer een beetje en keren we op een dag wel weer eens terug naar normale webpages met een rustige, ad vriendelijke site. Ik krijg zelfs steeds meer respect voor bedrijven die "normaal" adverteren of zelfs helemaal niet :) En als ik de cijfers zie wat er aan reclame geld word gespandeerd op jaarbasis dan kan je daar menig land mee onderhouden.

Het is de bekende vicueuze cirkel die we kennen van de eeuwige salaris/kosten stijgingen, gaat de één om hoog dan gaat de "wil" de andere kant ook omhoog en zie, het eindigd nooit. Centrale overheid bezuinigd en de lokale overheid doet er weer een schep boven op en wat krijgen we er voor terug, electronische afvalbakken met een pasje, het begin van per kilo gaan betalen straks.

Maar goed, back on topic, Telegraaf, was dat ? :P
Pagina: 1