Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Er is laatst bij ons glasvezel (35 Mb abo) aangesloten, en om meerdere pc's daarop aan te sluiten moesten we zelf een router kopen. We hebben de DLink Dir-655 gekocht, om het nieuwe N-gebeuren en de naar, wat het leek, goede signaalsterkte. Bedraad zijn er geen problemen, maar draadloos wel degelijk:

Op mijn laptop (welke nu ter reparatie is) kan ik verbinding maken met de router. Ook heb ik internet. Maar als ik bijv ga downloaden, valt de verbinding telkens weg. Ik kan draadloos snelheden halen van >2 MB/s (up en down), maar zelfs als ik deze limit tot 600 KB/s valt de verbinding weg. Via de 'speed'-grafiek in uTorrent valt dit goed te zien. Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/6955/verbinding.th.png. Als ik niet download, lijkt de verbinding minder vaak tot niet weg te vallen. Maar alsnog zeer irritant. Signaalsterkte: 3-4 streepjes bij hemelsbreed +/- 10m. De laptop draait W7, en een Atheros AR5007EG Wireless Network adapter.

Op mijn pc, welke XP draait, kan ik eigenlijk zeer slecht uberhaupt verbinding maken met het netwerk. Hij ziet het netwerk wel bij "Een draadloos netwerk selecteren", ik kan wel verbinding maken, en dan zegt hij ook dat hij verbonden is. Maar 5 seconden later valt de verbinding weg, en moet hij een "Netwerkadres verkrijgen". Als hij dat gedaan lijkt te hebben is er nog steeds geen internet. Dit is met een Marvell Libertas PCI netwerkkaartje. Als ik een Sweex Wireless LAN USB stickie gebruik, kan ik wel op internet, maar dit is heel traag. Speedtest: klik. Ook valt de verbinding vaak weg. Het oude draadloze netwerk (20 Mb abo) is er ook nog, en als ik hier met het sweex-stickie verbinding mee maak heb ik de volgende resultaten: klik. Het PCI-kaartje heeft ook geen problemen met dit oude netwerk. (Ik weet dat dit niet de beste merken zijn, maar met het oude netwerk zijn er niks geen problemen geweest..)

Ik gebruik de WEP-beveiliging, aangezien XP om een of ander certificaat vraagt als ik WPA wil gebruiken. Ik heb verschillende frequenties geprobeerd, en ik gebruik "802.11g only". Firmware: 1.21EU (meegeleverd).

Ik hoop dat iemand hier raad mee weet!
Alvast bedankt,

Niek

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb dezelfde router en heb zelf ook veel problemen gehad met de 1.21EU firmware. Probeer eens te downgraden naar 1.20EU (indien je hardware revisie dat ondersteund) of probeer eventueel eens een ander kanaal te selecten in de router.

Mijn hardware revisie is A3.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:28:
Beste mensen,

Er is laatst bij ons glasvezel (35 Mb abo) aangesloten, en om meerdere pc's daarop aan te sluiten moesten we zelf een router kopen. We hebben de DLink Dir-655 gekocht, om het nieuwe N-gebeuren en de naar, wat het leek, goede signaalsterkte. Bedraad zijn er geen problemen, maar draadloos wel degelijk:

Op mijn laptop (welke nu ter reparatie is) kan ik verbinding maken met de router. Ook heb ik internet. Maar als ik bijv ga downloaden, valt de verbinding telkens weg. Ik kan draadloos snelheden halen van >2 MB/s (up en down), maar zelfs als ik deze limit tot 600 KB/s valt de verbinding weg. Via de 'speed'-grafiek in uTorrent valt dit goed te zien. [afbeelding]. Als ik niet download, lijkt de verbinding minder vaak tot niet weg te vallen. Maar alsnog zeer irritant. Signaalsterkte: 3-4 streepjes bij hemelsbreed +/- 10m. De laptop draait W7, en een Atheros AR5007EG Wireless Network adapter.

Op mijn pc, welke XP draait, kan ik eigenlijk zeer slecht uberhaupt verbinding maken met het netwerk. Hij ziet het netwerk wel bij "Een draadloos netwerk selecteren", ik kan wel verbinding maken, en dan zegt hij ook dat hij verbonden is. Maar 5 seconden later valt de verbinding weg, en moet hij een "Netwerkadres verkrijgen". Als hij dat gedaan lijkt te hebben is er nog steeds geen internet. Dit is met een Marvell Libertas PCI netwerkkaartje. Als ik een Sweex Wireless LAN USB stickie gebruik, kan ik wel op internet, maar dit is heel traag. Speedtest: klik. Ook valt de verbinding vaak weg. Het oude draadloze netwerk (20 Mb abo) is er ook nog, en als ik hier met het sweex-stickie verbinding mee maak heb ik de volgende resultaten: klik. Het PCI-kaartje heeft ook geen problemen met dit oude netwerk. (Ik weet dat dit niet de beste merken zijn, maar met het oude netwerk zijn er niks geen problemen geweest..)

Ik gebruik de WEP-beveiliging, aangezien XP om een of ander certificaat vraagt als ik WPA wil gebruiken. Ik heb verschillende frequenties geprobeerd, en ik gebruik "802.11g only". Firmware: 1.21EU (meegeleverd).

Ik hoop dat iemand hier raad mee weet!
Alvast bedankt,

Niek
Hier een heel topic voor de DIR-655: wireless n-router dlink dir655
welke hardwareversie heb je?

Ik heb zelf dezelfde problemen. Wanneer ik het netwerk intensief gebruik knalt deze er om de zoveel minuten uit. Draadloos of bedraad maakt niets uit bij mij.
Het uitzetten van traffic shaping, WISH en QOS maakt al heel wat uit, maar maakt het nog niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb versie A4. Waar kan ik dan eventueel die 1.20 downloaden? Ik kan nl alleen 1.21 voor download vinden. En hoe zie ik of hij die firmware ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:50:
Ik heb versie A4. Waar kan ik dan eventueel die 1.20 downloaden? Ik kan nl alleen 1.21 voor download vinden. En hoe zie ik of hij die firmware ondersteund?
http://www.d-link.com/products/?pid=530

Of hij de firmware ondersteund staat in het topic van mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via d-link.com naar support ga, en dan nederland aanklik, krijg ik alleen 1.21 voor download. Als ik daar zeg dat ik in de VS woon, kan ik wel 1.20 downloaden. Maar ik heb ergens gelezen dat wanneer je FW van uit de VS gaat draaien, dat je je garantie verliest?

Overigens heb ik dat hele topic zowat doorgespit, kan niet echt vinden welke FW welke hardware versie ondersteund :-(

Ik ga nog even SP3 op mijn XP-pc installeren, zag in dat topic dat daar een of andere patch in zat. (SP3 komt vreemd genoeg niet automatisch naar voren in de updates..)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ftp://ftp.dlink.co.uk/dir...5_FW_1.20EUB03_REV_Ax.zip

Getuige de REV Ax in bestandsnaam kan je deze gewoon op jouw revisie installeren :)

[ Voor 37% gewijzigd door BastiaanN op 16-07-2009 19:46 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dankje, ga ik ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Je kunt natuurlijk ook gewoon WPA-PSK gebruiken in plaats van WPA-EAS.
De laatste variant heeft een certificaat nodig, de eerste een PreShared Key :) (vergelijkbaar met de passphrase van WEP).
Als je je router op 802.11g instelt ga je overigens natuurlijk ook nooit de N snelheden halen, 56mbit is dan de (theoretische) max, effectie hou je misschien de helft over.

Gewoon WPA gebruiken en zorgen dat je PSK gebruikt ipv EAS.

Het wegvallen van wireless verbindingen ligt uit mijn eigen ervaring vaak eerder aan de gebruikte driver voor de wlan kaart dan aan het accesspoint zelf.
Drivers updaten van je wlan kaartje kan je dus ook nog even proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Mental op 16-07-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers van het kaartje geupdate, de firmware gedowngrade, en WPA2 (personal) only, AES Cipher gebruikt. Zoals het er nu naar uit ziet gaat het goed. Signaalsterkte is gemiddeld 4 streepjes (goed), en hij is nog niet weggevallen. De snelheid is ook wat ik ervan mag verwachten met deze hardware. Jammer genoeg kan ik het nog niet op de laptop proberen, aangezien ik daarop het meeste download normaal gesproken.. We will see!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 14:26 ]

Pagina: 1