Ik heb hier een kleine testdomein met een paar WS2008 servers en een Vista werkstation. Er draait ook een DFS share die links naar shares op een fileserver bevat. Dit werkt op zich prima maar met één probleem: Browsen door shares via DFS gaat soms met een paar seconden vertraging. Ook het openen/opslaan van bestanden naar DFS locaties heeft soms die vertraging. Dit gebeurt niet alleen wanneer de share niet eerder benaderd is maar soms ook nadat het een paar seconden ervoor nog wel probleemloos ging.
In de event logs van de relevante machines (client, fileserver, dc met dfs root) is niks bijzonders te vinden. Ook het direct benaderen van de shares (op \\computer\share) gaat prima.
Ik heb de afgelopen dagen al veel gezocht naar oplossingen voor dit probleem maar hoewel ik het probleem wel vaker zie heb ik nog steeds geen oplossingen gevonden.
Misschien dat iemand hier nog een goede tip heeft?
In de event logs van de relevante machines (client, fileserver, dc met dfs root) is niks bijzonders te vinden. Ook het direct benaderen van de shares (op \\computer\share) gaat prima.
Ik heb de afgelopen dagen al veel gezocht naar oplossingen voor dit probleem maar hoewel ik het probleem wel vaker zie heb ik nog steeds geen oplossingen gevonden.
Misschien dat iemand hier nog een goede tip heeft?