Toon posts:

Fan op North Bridge???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook tweakers die een fan op hun North Bridge hebben geknupt????
IS er ook een URL-letje met wat leuke onfo daarover???

:-)

Verwijderd

ik heb cooler op northbridge --> 4x4cm fan

mijn fsb wou hierdoor weer 5mhz hoger (stabiel)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hi...

Ff een dom vraagje van mij (there are no stupid questions....)

Waar kan ik die handel vinden op mijn A7V???
Ik vermoed dat het die wat grotere chipset is, waar al een heatsink op zit???? (zo'n geval met hetzelfde formaat als een koeler op m'n GeForce2; met 2 van die plastic pennen door het bord heen)

Ik kan mijn FSB absoluut NIET opkrikken.... dan draait de handel meteen vast... (dus al bij 101 MHz).

Wellicht dat ik m'n bak dus toch wat sneller kan krijgen als ik die heatsink vervang door een heatsink met fan????

edit:

ff een Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn/north.jpg erbij...

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Heb eeb zelfde probleem:?
Duron 750 @950 (9.5x100 + 1.85vcore) ga ik naar 101 mhz dan is het systeem onstabiel, maar bij 8.5x kan ik stabiel draaien op 108mhz en 1.775vcore, zou een extra fan op de chipset dan toch wat uitmaken?? dan ga ik toch er aan denken omdat maar te doen:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Topicstarter
Het is in elk geval duidelijk dat ge grote van de 2 de North bridge is en de kleine de south. Het heeft dus wel degelijk voordelen begrijp ik???

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik krijg hem nu max. op 110, met koeler dus op 115? Weet je dit zeker heb nog koelertje liggen van grafische kaart.

Verwijderd

Als de heatsink met pastic pennetjes vast zit past er mischien wel een blue orb op. De blue orb kan ook op sommige geforce kaarten geplaatst worden d.m.v. de plastic pennetjes. De benodigde maten (diagonaal tussen bevetigings gaten kon) ik niet vinden bij thermaltake. 'tis maar een idee!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 19:48
Ik heb dus zo'n ASUS A7V133 met standaard een koelertje op de northbridge... Helaas heb ik de guts nog niet gehad om de cooler eraf te halen en L1 bruggen te verbinden, maar zal het er nog wel een keer op wagen ;)

Ik kan nu mijn athlon retestabiel op 8x115 draaien, en ik hoop op een 7,5x133 als ik multiplier kan veranderen en een betere cooler heb gekocht.

Posten lukt op 8x125
:+

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07
Gewoon een abit KT7(A) nemen daar zit standaard zo'n fannetje op. Heb nog niet echt getest wat maximale fsb is maar ik vermoed ergens rond de 112 bij mij.

Verwijderd

Mijn Abit KA7 (slot A) wilde op 122 bus stabiel lopen, die fan heeft naar mijn idee geen zin. KT133 wordt misschien warmer, maar in weze is het dezelfde chipset.

Verwijderd

Topicstarter
'k kwam er dus al achter dat op een ASUS A7V133 zowiezo al een FAN op de NB zit....
:)

Verwijderd

Topicstarter
'k kwam er dus achter dat op een ASUS A7V133 zowiezo al een FAN op de NB zit....
:)

Verwijderd

Heb een Blue Orb op mijn north bridge van mijn MSI K7T Turbo gelijmd! (met Artic Silver lijm). Ik draai nu mijn TB 1200/waterkoeling op 1482 (WCPUID 12,5 x 118,55). Helaas kan ik en anderen nog niet op een FSB van 133 of hoger draaien door een probleemje met deze moederborden, maar dat is een ander verhaal.

Verwijderd

Ik denk toch dat als je niet eens 101 FSB kunt draaien, de oorzaak het geheugen is hoor......

Soms is het dan opgewaardeerde PC-66 geheugen dat je als PC-100 koopt...

PC-100 hoort namelijk tot ca.125 goed te lopen, maar PC-66 heeft echt 100 als max, is dan al 50% overclocked.

;(

• koffercomputer
  • Laatst online: 19-08 09:16
Het komt wel vaker voor dat de combinatie Duron + hogere FSB onstabiel is.
Ik zelf kan bijvoorbeeld niet hoger dan een FSB van 103Mhz. Boven dat is mijn systeem instabiel. Nu ik Windows 2000 draai haal ik overigens een FSB van 105.

ik heb een Abit KT7 met een Duron 750

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Als je op je A7V een A7V133 bios zet, kan je FSB een stuk hoger. Vroeger kreeg ik hem max. op 105. En nu wilt hij zelf 115x8 (zonder fan op NB) Hij is dan volledig stabiel, behalve 3dMark2000. Maar dat kan 1000 oorzaken hebben, dus daar ben ik niet achteraan gegaan.

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik heb een blue orb op m'n North bridge gelijmd met thermal adhesive.
Merk voorlopig weinig verschil in temps...

heb hem overigens beetje scheef geplakt, lol.
En dat spul is niet meer los te krijgen hoor ;)

DD
Pagina: 1