[Word] IF THEN ELSE in Microsoft Word?

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:46
Beste tweakers,

Ik ben bezig met een Word formulier voor het aanvragen van een product. Nu heb ik 3 producten met verschillende prijzen. De producten staan nu in een dropdown box. Als je er op klikt wil ik graag dat de prijs in een ander veld veranderd. Alle velden die moeten veranderen heb ik een naam gegeven (bookmark). Het lijkt er nu op dat ik een Visual Basic script moet schrijven? Op internet kan ik het slecht vinden. Het zal wel zoiets zijn?

If product.veld = "product1" Then
prijs.veld = "EUR 10" Else
prijs.veld = "je hebt nog geen keuze gemaakt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kachelpijp
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04 16:15
Ik weet niet of VBA net zolas VB.net events heeft en de syntax zal wel iets verschillen, maar in VB.net ziet het er zo uit:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

Private Sub ComboBox1_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ComboBox1.SelectedIndexChanged
        If ComboBox1.SelectedItem = "product1" Then
            TextBox1.Text = "EUR 10"
        Elseif ComboBox1.SelectedItem = "product2" Then    
            TextBox1.Text = "EUR 8"
        Elseif ComboBox1.SelectedItem = "product3" Then    
            TextBox1.Text = "EUR 1"
        Else 
            TextBox1.Text = "Nog geen keuze gemaakt"
        End If
End Sub

De Combobox is een dropdown box in VB.net en een Textbox een invulveld.
Niet de meest effieciente manier om het te doen, maar voor kleinere toepassingen werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
De eerste regel van je script kleurt gelijk rood als ik hem toevoeg. Verder gebeurt er ook weinig in Word dus ik denk dat het niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 20:25

TeeDee

CQB 241

bsmpower schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:28:
De eerste regel van je script kleurt gelijk rood als ik hem toevoeg. Verder gebeurt er ook weinig in Word dus ik denk dat het niet gaat werken.
Ik vermoed dat je zelf nog wel iets aan code moet doen / aanpassen. Zo 1 op 1 de code erin pompen gaat absoluut niet werken.
Kijk eens, zoals Kachelpijp aangeeft, naar VBA scripting*.

*mits Word geen VB.net ondersteuning heeft.
bsmpower schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:28:
dus ik denk dat het niet gaat werken.
Dat is wel makkelijk. Denken is niet zeker weten.

[ Voor 17% gewijzigd door TeeDee op 16-07-2009 13:32 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
De code zoals die er staat werkt niet. Ik heb de rode regel verwijderd en toen getest maar dit werkte niet.

Ik vind het ook erg raar dat er weinig te vinden is over VB i.c.m. Word op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 20:25

TeeDee

CQB 241

bsmpower schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:41:
De code zoals die er staat werkt niet. Ik heb de rode regel verwijderd en toen getest maar dit werkte niet.

Ik vind het ook erg raar dat er weinig te vinden is over VB i.c.m. Word op internet...
Ja, je zal wel zelf ook nog even wat moeten doen. Verder hebben we niets, maar dan ook helemaal niets aan "dit werkte niet".

http://www.google.nl/sear...ropdown&btnG=Zoeken&meta=

[ Voor 7% gewijzigd door TeeDee op 16-07-2009 13:54 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
We verwachten inderdaad iets meer dan "dit werkte niet".

Het lijkt er op dat je helemaal niet bekend bent met programmeren in VBA. Dan moet ik je toch aanraden om eerst de basics te leren, door tutorials te volgen en een boek te kopen.

Je vraag past overigens beter thuis in Officesuites en -software, maar ook daar gaan ze je niet leren hoe VBA werkt. Mocht je nog concrete problemen tegen komen dan kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen, maar lees dan eerst even de Quickstart door. We verwachten namenlijk wel dat je in je topic duidelijk aangeeft wat je allemaal geprobeerd hebt, en wat daar niet aan wilde lukken, en dus niet allen "Het werkt niet"

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.