Toon posts:

Aantal problemen met hardware.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo !
Ik heb gisteravond mijn pc geupgrade.. maar nu zijn er 2 dingen een beetje raar, ik zal eerst even een overzicht geven van mijn " oude " pc:
Processor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz (2 CPUs)
Memory: 2 GB RAM
Hard Drive: 200 GB :$
Video Card: NVIDIA GeForce 9800 GT
Power supply: FSB Group 350 Watt
Monitor: Plug en 'N Play Monitor
Sound Card: Realtek AC97 Audio
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp.080413-2111)
Motherboard: ECS 945P-A

Dit had ik eerst, nu heb ik dit geupgrade:
- Een nieuwe voeding : Köning computer 500 watt atx silent.
- 2 GB Extra ram geheugen van Corsair
- 1 extra 120x120 fan < Leg ik zo uit >
- 1TB HDD < Leg ik ook zo uit :P >
- 1 GeForce 8600 GTS erbij

Ik wou dus een extra ventilator erin om tussen de 2 videokaarten te koelen want de 9800 GT gebruikt 2 slots en zit dus vrij dicht op de 8600 GTS Die ik erin wou voor dual videocard.
Dat werkt dus gewoon, voorin gemonteert, en hij loopt blaast ertussen warme lucht word erboven afgezogen door een 90x90 fan.
De 1TB HDD Wou ik erin omdat ik een soort dual boot wil maken met 2 harde schijven, 1 waar windows op staat 1 met Linux.

Dit is dan even het verhaal waarom hoe en wat, dan nu de problemen:
Probleem 1 : Het RAM Geheugen.
Als ik mijn pc boot gaat hij mijn geheugen tellen, ik ben toen ik dat allemaal erin had gezet eventjes naar 't bios in gegaan om alles te checken. Ook of hij die extra schijf zag, Eerst had ik 3200MB Ram geheugen toen ik nog niks extra erin had gezet ( ik had het ram geheugen in de winkel gehaald dus eerder dan bestellen.. ) Nu ik alles erin heb gezet staat er opeens nog maar 2560 MB Ram geheugen.. Gebruikt hij dat als buffer voor die harde schijf ofzo ? Of voor de videokaart.. ? Weet iemand dit ?

Probleem 2 : De videokaart.
Ik heb dus een 8600 GTS erbij gezet. Ik had die nog maar nooit op 't idee gekomen om 2 videokaarten erin te zetten.. Ik heb alle drivers van beide videokaarten geinstalleert, de drivers van de 8600 GTS in een ander directory als de 9800 GT want hij wou over files heen gaan schrijven. Nu start ik mijn pc op en in het configuratiescherm bij apparaatbeheer staat het volgende:
code:
1
2
3
Dit apparaat start niet. (Code 10)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Ik weet hier dus echt geen raad mee !

Alvast bedankt !
- Wickedd

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-05 11:41
Ram geheugen.
Je had eerst 2GB erin en hij gaf aan 3200MB, dit kan dus niet.
Nu je er 4Gb erin, 3200MB, dit zou kunnen, xp ziet maar 3200MB.

Nu heb je maar 2560MB geheugen, misschien passen deze niet goed bij je moederbord.
Kijk eens naar enkelzijdig, dubbelzuidig geheugen. Zie bios handleiding wat er in kan.

Je zou nog een bios reset kunnen proberen, zie bios handleiding.

Waarom wil je 4GB erin, dit heeft geen nut bij xp.

Geheugen bij je moederbord moet je normaal 2 reepjes gebruiken om optimaal te lopen(of 4).
Dus nooit 3 gebruiken.

2 videokaarten:
http://www.wikihow.com/Install-Dual-Video-Cards
http://www.associatedcont...dual_video_cards_sli.html
http://www.ehow.com/how_2...all-dual-video-cards.html
http://www.ehow.com/how_4...ll-nvidia-video-card.html

[ Voor 4% gewijzigd door jan99999 op 16-07-2009 11:44 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:19
Voor de 2 videokaarten heb je maar 1 driver nodig, namelijk de nVidia Forceware drivers.

Over je geheugen, draai eens memtest en kijk of er geen errors uit komen.

Even niets...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:27

Umbrah

The Incredible MapMan

Het Ram geheugen

Je moet toch echt wat duidelijker zijn, wat geeft HWinfo32 aan wat er in de banken zit? Staat het geheugen wel in de QVL van het moederbord? Verder ondersteunen 32BIT OS-en inderdaad maar 4GB minus gereserveerde ruimte voor videokaarten en overige hardware. Vooral videokaarten snoepen nogal eens geheugen van je 32bit-limiet af, en aangezien je er twee in hebt, geloof ik best dat hij zegt maximaal 2,nogwat aan te kunnen sturen.

De videokaart
Ze gebruiken, als zijnde nVidia kaarten, beiden dezelfde drvier, zoals Thijs Cramer zegt. Zijnde kaarten uit andere series, is het belangrijk dat je ze NIET in SLI zet, dit werkt namelijk niet, heb je er zo'n brug tussen: weghalen! Het nut van een tweede videokaart ontgaat me dan ook een beetje hooguit misschien om eentje Physics te laten doen, maar om heel eerlijk te zijn, om dat soort spellen te draaien heb je een wel wat snellere primaire kaart nodig, en een snellere CPU.

Verder zet je er nergens bij wat voor kaarten het zijn. PCI-E of AGP? Ondersteunt dat moederbord zowiezo wel meerdere videokaarten? Ik meende dat de P45 set + meerdere nVidia kaarten niet altijd even soepel werkte.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Welkom op GoT :w

Neem ook eens CSL FAQ door, daar staan veel handige tips in.

* CSL -> PMG

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:58

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

als je je geheugen gaat testen download dan UltimateBoot CD (hier staan alle programmatjes opzoals memtest 3.3V, memtest 86+ ect..) google oven op UBCD

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:13
Je zit met een 32 bit systeem. Je hebt 4GB adresruimte waarin je alles moet adresseren:
- je 4GB geheugen
- je PCI(-e) apparaten
- en dus ook je videokaarten

Het is doodgewoon dat een 32bit systeem zonder memory remapping maar 3200MB ziet (de 945P kan dat niet nee). Na het plaatsen van de 2e videokaart raak je nog meer adresruimte kwijt. Verder horen beide nvidia kaarten met dezelfde drivers te werken. Nvidia heeft die dingen universeel gemaakt.
Pagina: 1