netwerkprobleem windows server 2008

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een probleem met onze servers. We gebruiken van asus de RS120-E5 met 2 netwerkaansluitingen on board. Eerst gebruikten we altijd windows server 2003 en zijn sinds kort overgestapt op 2008 en hebben het volgende probleem:
op een van de netwerkaansluitinen komt het externe netwerk en aan de andere komt een apparaat van ons zelf dat op IP basis werkt. Wanneer we deze rechtstreeks (evt cross kabel) aansluiten loggen ze niet in op onze software, gebruiken we een netwerkswitch tussen de server en het apparaat gaat het wel goed.
De apparaten werken op 10MB dus we hebben ook al geprobeerd om het netwerk handmatig in te stellen.
Zetten we nou het netwerk van extern op disabled dan loggen ze wel goed in, zetten we daarna extern weer enabled blijft het goed gaan tot dat de server reboot...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 08:39
lijkt er op dat je routing aan moet passen zodat al het verkeer voor je cross cable over een specifieke nic loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eRRoR.InSiDe schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:03:
lijkt er op dat je routing aan moet passen zodat al het verkeer voor je cross cable over een specifieke nic loopt.
Ja daar dachten wij ook al aan maar waarom gaat het dan met windows server 2003 wel goed???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:21:
[...]

Ja daar dachten wij ook al aan maar waarom gaat het dan met windows server 2003 wel goed???
misschien de order van netbios registreren veranderen in de advanced properties van je netwerk in control panel? weet niet of dit in win2k8 ook werkt maar je kon in win2k3 de desired order aangeven welke nic de netbiosnaam registreerd.

Verder waarom werkt het in win2k3 wel en in win2k8 niet.. omdat win2k8 een compleet ander OS is en andere instellingen heeft etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:55
Als het met een cross-cable niet lukt en met het plaatsen van een (dedicated!) switch wel, dan lijkt het me geen routeringsprobleem...

Maar als ik de rest van de post lees heb ik toch het idee dat het met de routering mis gaat. Welke IP-adressen en netmasks gebruik je in beide netwerkjes? Had je in de W2K3 omgeving soms RRAS geïmplementeerd, wat is verder de ipconfig van de server.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mbaltus schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:15:
Als het met een cross-cable niet lukt en met het plaatsen van een (dedicated!) switch wel, dan lijkt het me geen routeringsprobleem...

Maar als ik de rest van de post lees heb ik toch het idee dat het met de routering mis gaat. Welke IP-adressen en netmasks gebruik je in beide netwerkjes? Had je in de W2K3 omgeving soms RRAS geïmplementeerd, wat is verder de ipconfig van de server.
Extern staat op DHCP (krijgt hier 10.1.*.* met 255.255.0.0) en de andere op 192.168.1.100 met 255.255.255.0
verder wijzigen wij niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in SBS2008 is het eruit gehaald dat je externe en interne netwerkkaart heeft
waarschijnlijk heeft 2008 server er ook geen ondersteuning voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:55
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:27:
in SBS2008 is het eruit gehaald dat je externe en interne netwerkkaart heeft
waarschijnlijk heeft 2008 server er ook geen ondersteuning voor
Dat het er in SBS2008 uit is gehaald heeft met andere dingen te maken. Daar wordt de firewall en routerings functionaliteit niet meer geleverd. Voornamelijk vanwege de nieuw geïntroduceerde Windows Essential Business Server producten (die wel een firewall/security server hebben). Daarnaast hebben veel bedrijven toch wel een soort firewall draaien en is het dus niet heel erg nodig meer om dat ook door de SBS te laten doen.

Op de reguliere versies kun je nog prima RRAS doen. Zie bijvoorbeeld http://technet.microsoft.com/en-us/network/bb545655.aspx

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1