Alléén met HDMI een nieuwe pc inrichten?

Pagina: 1
Acties:

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om alleen met HDMI een nieuwe pc in te richten?

We hebben namelijk in het hele huis geen normale monitor meer (helemaal verlaptopt en daarna ook nog eens grote schoonmaak gehouden). Ik wil nu Windows Home Server installeren op een nieuwe server. Ik had een voor mij perfecte set-up met mijn NAS voor de gesharede files en downloads, maar sinds hij ook mijn audio en video moet streamen loop ik op tegen de fysieke beperkingen van het apparaatje. Ik heb nu dus een barebone besteld ASUS V3-M3N8200 met een zuinige Sempron erbij, waar ik de SATA schijven uit mijn NAS wil inhangen en die ik wil inrichten met met WHS als headless server in de meterkast. Je kunt deze prima op afstand bedienen als hij eenmaal is ingericht, maar voor de eerste installatie van WHS zal ik toch iets moeten kunnen zien. Aangezien ik een redelijk recente tv heb met HDMI vroeg ik mij af of iemand weet of het gelijk gaat lukken om vanuit de doos de HDMI aan de gang te krijgen, zonder dat daar eerst iets van drivers voor nodig zijn. Dat zou voor mij namelijk het makkelijkst zijn. Ik kan het natuurlijk gewoon proberen als ik de spullen binnen heb, maar het zou makkelijk zijn als iemand het weet.

Als dit niet mogelijk is zal ik waarschijnlijk wel met een van de andere aansluitingen iets kunnen want de ASUS heeft HDMI, DVI-D en VGA aansluitingen en de TV heeft HDMI, Scart, S-video en Video-in, alleen is het probleem dat ik niet precies weet hoe ik dit moet koppelen en dat ik hiervoor geen passende kabel heb en ook eigenlijk niet wil kopen voor 1-malig gebruik.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 22:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat is net zo goed mogelijk als een PC installeren vanaf DVI, mits de TV waar je hem op aansluit het ondersteunt. Mijn HTPC (zie sig, Radeon HD3200 IGP) heb ik helemaal op de TV die in mijn sig staat geinstalleerd, voor de installatie wel een bekabeld USB muis/tobo'tje in de front-USB's gehad, maar alles is over HDMI gegaan (en ethernet). Moet er alleen wel bij zeggen dat ik geen geluid had over HDMI totdat ik de Catalyst drivers installeerde. Maar dat spreekt voor zich.

Alle delen werkten perfect over HDMI, POST, BIOS Setup, Windows 7 setup, en gezien de support voor T80*25, zie ik niet in waarom dat niet zou werken bij jou.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Yes, zou moet lukken :)

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Perfect! Hoef ik in ieder geval niets te regelen, alleen nog effe wachten tot mijn spulletjes er zijn.