Nieuw Systeem Preseert ondermaats?

Pagina: 1
Acties:

• Roy.Willems
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Hallo mede tweakers.

Ik heb 3 dagen geleden een nieuw systeem aageschaft.

Het gaat om de volgende Speceficaties:

Moederbord : MSI 790FX-GD70
Processor : AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Geheugen : OCZ 4GB DDR3-1333kit fatal1ty + OCZ DDR3 PC3-10666 Platinum Edition
Graphicskaart : CLUB 3d CGAX-48924SO Crossfire
Voeding : OCZ Fatal1ty 700Watt
Harddrive : Samsung HD753LJ
DVD-Drive : Samsung SH-S223B
Processor Koeler : Scythe Mugen 2
Case : Antec Three Hundred

Ik heb gister een Benchmark gedraait, 3Dmark06 en mijn score was 18200, na mijn mening is dit een erg lage score of zie ik dit verkeerd?

Mischien dat iemand mij verder kan helpen wat het probleem kan zijn van deze lage score (na mijn mening want heb geen idee wat een goeie score is met deze speceficaties)

Mijn OS is btw Windows Vista Ultimate 64

Heb je suggesties dan hoor ik ze graag,

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
Wordt crossfire herkent door de drivers? Heb je de laatste drivers? Overklok je CPU, aangezien 3DMark06 zeer CPU gelimiteerd is, dus als je score opeens met sprongen vooruit gaat als je je CPU hebt overgeklokt, ligt het in 3DMark06 dus aan je CPU. Daarom kan je beter Vantage eens een keer draaien en vergelijken met anderen, die test op een andere manier, dus dat is eerlijker en kan je beter zien of je systeem goed presteerd ;)

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:44
Als aanvulling op AlexV, misschien ook even naar de Windows Prestatie Index kijken wat die aangeeft? Makkelijke manier om even te kijken of dat een beetje redelijke scores zijn en welk globaal onderdeel laat verzaken.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Score van 3DMark06 zegt vrij weinig want volgens mij test je op 1280x1024 en zonder AA.
Dus als je op native resolutie van je beeldscherm draait en 4xAA gebruikt blijft de score ongeveer gelijk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic