Toon posts:

verschil interne en externe dvd rw?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit het juiste forum is .........

Ik heb een 8 kanaals fostex vf16 om opnames te maken, dit is een scsi model.
Nu wil ik de afzonderlijke 8 kanalen naar de computer overzetten om ze te kunnen bewerken en mixen.
Nu kan ik een Panasonic dvd ram 4.7 gb kopen maar die is voor intern in de computer, kan ik die gewoon op een computervoeding aansluiten en dan mijn scsi kabel van de Fostex naar de Panasonic aansluiten en werkt het dan of is er andere software/ hardware aanwezig in een "externe" dvd rw zodat de Panasonic niet "herkend" zou worden?
Met andere woorden, is er verschil tussen een interne en een externe dvd rw? :?
Ik kan een Panasonic LF D200 intern aanschaffen, die staat op de Fostexlijst als ok, maar weet niet of ze een interne dvd rw of externe bedoelen.
Dus please, voor ik weer eens iets aanschaf wat niet zou werken graag advies.......... :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen idee wat een Fostex v16 is, maar een externe DVD-RW is gewoon een interne in een andere behuizing. Het kan ook met een andere interface aangesloten worden (intern heb je o.a. SATA, PATA en SCSI, extern heb je o.a. eSATA, SCSI, USB en Firewire). Wat betreft "herkend worden" is hoogstwaarschijnlijk het type interface veel relevanter dan of het nu intern of extern is. Dat bepaalt ook of je het wel of niet via een SCSI kabel aan kunt sluiten.

Maar goed, Overige Hardware is geen dumpbak, het gaat hier om Opslagmedia & I/O Controllers (wat je met een GoT search op DVD-RW ook had kunnen zien), dus ik verplaats dit topic even.

Move OH -> OM

Daarnaast is de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent, en als je er niet uitkomt je iig volledige info geeft (wat zo'n Fostex precies is en welke interfaces het heeft bijv), en dat je aangeeft waar je zelf gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!) en wat dan onduidelijk bleef. Maar goed, mijn OM-collega's beslissen wel wat daaromtrent te doen.

Oslik blyat! Oslik!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zo te zien (Google) is een fostex vf16 een soort mengpaneel. Het is afhankelijk hoe dit mengpaneel kan communiseren met een Pc. Zoals je aangeeft volgens jou via een SCSI interface. Je bent dan natuurlijk een SCSI kaart nodig in je PC. Verder zal er bij het mengpaneel software aanwezig zijn oa. drivers om het mengpaneel onder het OS (Windows XP/Vista etc) beked te maken.

Verder lijkt het mij niet uitmaken welke brander je gebruikt intern of extern, ook lijkt mij dat het niet uitmaakt of je een SCSI DVDRW gebruikt of een S-ATA. S-ATA is tegenwoordig SCSI behoorlijk aan het vervangen.

In iedergeval zorgt je Pc wel voor de communicatie van het het mengpaneel naar de DVDRW en andersom, daarbij zal het weinig uitmaken van welke interface je gebruik maakt.

Dit zeg ik allemaal zonder enige kennis te hebben van mengpanelen, wanneer je zeker van je zaak wilt zijn dat er geen specifieke addertjes onder het gras zitten, lijkt het mij verstandig misschien eens bij een speciaal zaak te informeren. (Mengpanelen komen niet zoveel voor in dit subforum ;) )

P.s. Zoals mijn collega al opmerkt is het handig wat meer details in je topic start op te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 16-07-2009 11:28 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Een pc voeding en maar 1 hardware erop gaat niet werken, omdat de pc voeding belast moet worden om te werken(of voeding kan geloof ik defect gaan).

Zoek eens op de fostex vf16 en wat je daar op kan aansluiten en hoe. Met google.

Externe brander kun je wel in een behuizing inbouwen, maar dan moet je wel nog uitzoeken of je de behuizing direct kan aansluiten aan de fostex.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

jan99999 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:27:
Een pc voeding en maar 1 hardware erop gaat niet werken, omdat de pc voeding belast moet worden om te werken(of voeding kan geloof ik defect gaan).

Zoek eens op de fostex vf16 en wat je daar op kan aansluiten en hoe. Met google.

Externe brander kun je wel in een behuizing inbouwen, maar dan moet je wel nog uitzoeken of je de behuizing direct kan aansluiten aan de fostex.
:D jan99999, door jouw reactie zie ik ineens van de TS bedoelt. Nee, je kunt niet "zomaar" een brander aansluiten o een Pc voeding zonder dat deze in ee Pc is ingebouwd en dan bedoel ik met name de voeding. ATX voedingen worden namelijk via het moederbord gestuurd om in en uit te schakelen. Met wat aanpassingen is wel het een en ander mogelijik, maar dan moet je een Pc voeding gaan modden.

Verder zoals jan99999 zal je moeten nagaan of de Fostex direct met een brander kan communiceren met een DVD brander zonder tussenkomst van andere apparatuur bv. een PC.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
De Foster is een 8 sporen opname apparaat met een SCSI 50 pins uit om een JAZ of ZIP op aan te sluiten.
Aangezien deze niet erg gemakkelijk te vinden zijn kun je er een Panasonic LD 200 dvd ram op aansluiten volgens het Fostex Forum.

Deze sluit je aan op de SCSI op de achterkant van de Fostex. De Fostex kan namelijk niet rechtstreeks met een computer communiceren, er moet "iets" tussen zoals een max 2.3 gig harddisc fat 16, een Iomega Jaz, een Iomega ZIP, of je moet de informatie branden via een Plextor externe brander ( andere merken werken niet) of de Panasonic dvd ram l200 4.7
en dan in de computer laden.

Vervolgens kun je de informatie dan via een muziek programma zoals Cool edit, cubase etc bewerken, alle 8 sporen onafhandelijk.

Nu heb ik een signaal uit, links en rechts stereo welke naar mijn pc gaat dus geen 8 kanalen afzonderlijk.
Als ik dat zou willen moet ik alle 8 kanalen een voor een afspelen en in Cool edit pro bewerken, dit is real time dus een opname van 20 minuten duurt 20 maal 8 kanalen is anderhalf uur.

Ook is er het probleem dat dan de 8 kanalen niet tegelijk starten want bij indrukken van knoppen op de Fostex en de computer zit tijdsverschil dus daarom wil ik de kanalen via een van die andere mogelijkheden overschrijven naar de pc.

De enige software welke aanwizig is in de Fostex is zijn eigen software welke je kan upgraden, volgens mijn versie software kan ik de externa apparaten gebruiken, versie 3.0 is aanwezig in de Fostex.
Dat van die voeding is minder mooi, ik had gehoopt dat je het kon aansluiten en klaar, dus niet, wist niet dat de voeding via de computer aan en afgesloten werd, weer wat geleerd...............

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voeding betreft is er altijd wel een makkelijke/goedkope oplossing te vinden. Je kunt bijvoorbeeld gewoon een adapter als deze pakken: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1594

Gezien je werkt met vrij specifieke apparatuur kan het zijn dat het ene wel werkt en het andere niet. Ik denk dat je dit toch gewoon moet uitproberen om erachter te komen of het werkt of niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:24:
De Foster is een 8 sporen opname apparaat met een SCSI 50 pins uit om een JAZ of ZIP op aan te sluiten.
Aangezien deze niet erg gemakkelijk te vinden zijn kun je er een Panasonic LD 200 dvd ram op aansluiten volgens het Fostex Forum.

Deze sluit je aan op de SCSI op de achterkant van de Fostex.
Relevant is dus dat je een SCSI drive nodig hebt, wat zowel intern als extern tegenwoordig behoorlijk zeldzaam begint te worden...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1