Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFisher_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-11-2023
Beste mensen,

Ik heb een probleem. Ik heb onlangs een goede geluidskaart aangeschaft. Het gaat om de X-Fi Platinum Fatal1ty Champion.
Nu is er echter in de audio panel geen 'Decoder-tab' aanwezig. Deze heb ik echter wel nodig, omdat ik mijn xbox360 wil aansluiten op mijn geluidskaart (met Dolby Digital-signaal, Xbox is ook optisch aangesloten op geluidskaart)

Hieronder staat een link hoe dat volgens creative in zijn werk zou moeten gaan:
http://support.creative.c...://nl.europe.creative.com

(Zoek anders ff in de kennisdatabank van creative op 'xbox' en dan is het de 2e link)

Ik heb echter niet die decoder tab. Terwijl ik die WEL had met mijn vorige geluidskaar --> X-Fi XtremeMusic.
De X-Fi Platinum Fatal1ty Champion is een veel betere geluidskaart, dus lijkt me heel sterk dat ie die functie niet heeft.

Hoe kom ik nu WEL aan die decoder-tab? Ik heb het namelijk wel nodig, anders kan ik de boel niet goed instellen. Ik heb nu helemaal geen geluid.

Ik gebruik trouwens Windows vista, en heb nieuwste driver van X-Fi: 2.18.0013

[ Voor 10% gewijzigd door SamFisher_NL op 16-07-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

maybe een domme vraag met m'n dronken kop, maar hoe kom je erbji dat de ene x-fi geluidskaart "veel beter is" dan de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFisher_NL
Firestorm schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 05:12:
maybe een domme vraag met m'n dronken kop, maar hoe kom je erbji dat de ene x-fi geluidskaart "veel beter is" dan de andere?
Omdat de éne kaart bijvoorbeeld wel 64 X-ram heeft en de andere niet.

Maar heeft er iemand nog een oplossing voor mijn probleem, of herkend iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb ook een fatality maar ik heb nooit nut van de mem kunnen ondervinden, ook niet kunnen testen eigenlijk. Het heeft iets met bufferen te maken.

Over die optical aansluiting, weet je zeker dat het optical input is? anders kun je lang proberen geluid uit de 360 te krijgen. (ik heb geen platinum vandaar dat ik het niet precies weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ja download de nieuwste driver/utility cd van die creative kaart.

en installeer je hardware daarmee de rest dus eerst uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFisher_NL
jorisw86 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:01:
ja download de nieuwste driver/utility cd van die creative kaart.

en installeer je hardware daarmee de rest dus eerst uninstallen.
Gaan we proberen!

Je bedoelt toch de-->CD<-- (dus een ISO)? Of bedoel je gewoon de nieuwste drivers?

Als je een download weet waar ik die nieuwste driver/utility CD vandaan kan halen, dan hoor ik dat graag van je. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door SamFisher_NL op 17-07-2009 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFisher_NL
Bulls schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:59:
Ik heb ook een fatality maar ik heb nooit nut van de mem kunnen ondervinden, ook niet kunnen testen eigenlijk. Het heeft iets met bufferen te maken.

Over die optical aansluiting, weet je zeker dat het optical input is? anders kun je lang proberen geluid uit de 360 te krijgen. (ik heb geen platinum vandaar dat ik het niet precies weet)
Weet zeker dat het een optical INput is. Staat duidelijk boven de ingang aangegeven. :) Kijk anders op de Creative site. Daar staat wel een pic van de I/O drive waarop een Optical INput tezien is ;)
Pagina: 1