Toon posts:

1 TB harddisk in Fat32?!

Pagina: 1
Acties:
  • 711 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik zit met een probleem en ik word er echt gek van :P

We hebben een ps3 en daar kan je een USB-schijf aanhangen waarvan je dan media af kan spelen.
Nou hebben we een 1Tb harddisk van Lacie gekocht zodat we alles op 1 schijf kunnen zetten.

Hij werd niet herkend en het bleek toen dat de ps3 alleen maar Fat32 ondersteunt. Ik lees op sites dat het niet mogelijk is om 1TB als Fat32 te formatteren, maar op andere sites lees ik weer dat het tot 2TB zou moeten kunnen.

Met gewoon formatteren vanuit vista kan je het sowieso niet kiezen (die heeft exFat).
Ik heb al een programma gedownload hiervoor (Swissknife) maar hiermee lukt het me ook niet.

Heeft iemand tips, of echt uitsluitsel dat het mogelijk is? 8)7

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wikipedia:
FAT32 kan met grotere harde schijven (max. 2 terabyte) werken dan FAT16 (max. 2 GB).
Windows 2000 of XP kunnen maximaal FAT32-partities formatteren tot 32 GB. Grotere partities moeten eerst op een ander systeem aangemaakt worden, of opgesplitst worden in meerdere delen, of men moet er een programmaatje voor gebruiken zoals een partition manager.
Andere wiki pagina:
De maximale grootte van een FAT32-partitie is in theorie bijna 8 Terabyte, Windows laat echter niet toe partities groter dan 32 GB met FAT32 te formatteren. Leveranciers van externe schijven leveren echter vaak programmaatjes mee om grotere schijven toch als één FAT32 partitie te formatteren, dit omdat FAT32 in tegenstelling tot veel andere bestandsindelingen op vrijwel alle besturingssystemen ondersteund wordt.
De precieze groote is dus niet helemaal duidelijk maar het lijkt me dat je met een (live) linux installatie el gewoon die schijf moet kunnen formatteren.

//Edit:
Lacie schijnt iets te kennen als een "LaCie Formatter Utility", zit er niet een CD'tje meegeleverd bij je schijf?

[ Voor 5% gewijzigd door Joolee op 15-07-2009 23:45 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

format x: /fs:fat32

:?

http://windowshelp.micros...fd2-f1f83f9a61401033.mspx
Omg, inderdaad, Windows kan geen partities groter dan 32 GB als FAT32 formatteren 8)7

Dan zit er denk ik inderdaad niets anders op dan met een Linux Live cd'tje proberen.

[ Voor 89% gewijzigd door Mad Marty op 15-07-2009 23:46 ]

Rail Away!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:13
Zoek even op fat32formatter van tokiwa

Edit:
Linkje

[ Voor 47% gewijzigd door rinkel op 16-07-2009 00:03 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over het formatteren van volumes groter dan 32GB in FAT32 is al genoeg te vinden.
http://gathering.tweakers...ata%5Bsearchtimeout%5D=30

Vanuit Windows kan het standaard niet, maar er zijn progs voor waarmee het dus wel kan.

Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat met een beetje moeite er genoeg over te vinden is.

Dit topic is gesloten.