Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista64] Probleem met haperingen na lange tijd idle

Pagina: 1
Acties:

• Thystan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-06-2024
Hoi,

Ik heb een probleem met het afspelen van media als ik uit me werk kom en mijn PC aan heb laten staan. Het stottert net alsof de CPU load 95-100% is, maar het komt pas voor als ik lange tijd (4 uur of langer) niet bezig ben geweest. Na een reboot is het weg.

Met Vista32 had ik dit probleem niet, er zijn ondertussen geen hardware/software wijzigingen. Het probleem komt oa. voor bij Winamp, Windows Media Player 9, Media Player Classic (beeld hapert ook), youtube (FF & IE8)

Ik dacht eerst dat het aan codecs lag, maar met diverse verschillende packs is het nog steeds zo. (vista codec pack, xp codec pack, k-lite codec pack). Ik heb nu alleen FFDshow en MPC home cinema geinstalleerd.

Verder zag ik ergens dat het aan me Comodo Firewall kon liggen, maar als ik die disable voor opstarten heb ik het ook nog als ik uit me werk kom. Ik heb andere software ook geprobeerd uit te schakelen/herstarten, maar het maakt niets uit (utorrent, mirc, firefox, explorer).

Ik zat ook te denken dat het misschien aan HDD read/write lag, maar media op diverse HDD's haperen.

Systeem specs:
Vista 64 Ultimate (retail)
AMD64 FX-62 (2x2.8ghz)
4GB DDR2 (4x1gb Corsair XMS2 800mhz)
nx8800GT OC
diverse SATA HDD's
Creative X-Fi XtremeAudio (pci-e)

Ik heb indexering uitgeschakeld. Ik heb ook slaapstand op nooit gezet, maar beide opties maakte geen verschil. Is er misschien iets anders wat Vista64 na enkele uren doet (en vista32 niet) wat dit kan veroorzaken? Pagefile/mem/cpu/hdd usage vertonen soms een piekje, maar niets wat echt haperen kan verklaren...

Ik denk dat het een driver probleem is met deze geluidskaart op Vista64. Ik ga deze eruit halen en on-board afspelen om te kijken of het uitmaakt, maar misschien weet iemand wat het wel is, vandaar deze post.

Bij voorbaat dank voor het lezen/reageren.

Mvrgr,

Thystan

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat bedoel je met 'als je uit je werk komt en je PC hebt aan laten staan'?
Bedoel je daar gewoon mee dat je een x aantal uren van je PC weg bent? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:10

Dark

who tweaked the light?

Ik denk dat je even moet wachten tot de schijven weer zijn opgespinned...

kan je uitzetten door bij bij energie beheer het powerplan aan te passen en zodat de harddisk(s) nooit uitgeschakeld worden...

edit: ik merkte pre sp2 wel dat daar een 0 instellen niet werkte ... dus toen heb ik daar regelmatig 1440 of nog meer ingevuld...

... en plaatje erbij
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2eojl3d.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Dark op 16-07-2009 11:15 ]

• Thystan
Yo Dankjewel voor de replies. Ik had die instelling wel in de basic configuratie van energie gezet, maar ben niet in de geavanceerde geweest. Daar stond het idd nog op de default 20 mins... dit zal het zijn !

Mocht het niet werken, dan laat ik het dit weekend nog weten ;) - morgen mag ik weer werken :/

• Thystan
Mhhh. Het is er nog, lijkt meer op kraken dan haperen nu, dus ik heb wel het gevoel dat het iets heeft geholpen. Laat ook maar zitten

* Thystan gaat ander OS installeren...

EDIT:

Maar wel ontzettend bedankt voor het meedenken Dark!

[ Voor 15% gewijzigd door Thystan op 19-07-2009 01:08 ]