Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Print spooler start niet na installatie XP driver*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit als volgt. Ik heb net een nieuwe laptop met daarop Windows Vista Home Premium. Daar probeerde ik mijn DELL Photo Printer 720 op aan te sluiten. De bijgeleverde cd-rom met driver werkt echter niet met XP. Vervolgens ging ik op internet (support.dell.com) op zoek naar de Vista driver. Uiteindelijk gevonden, maar ik heb ook weer dingen lopen verwijderen en nu zijn plotseling al m'n printers weg bij Instellingen>Printers en krijg ik de volgende foutmeldingen:

"De lokale Print spooler-service wordt niet uitgevoerd. Start de spooler opnieuw of start de computer opnieuw op."

Beide geprobeerd. Werkt niet. Bij het starten van de spooler krijg ik dit:

"Kan de Print Spooler-service op Lokale computer niet starten. Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart."

Ik krijg het allemaal niet meer in de praat. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik heb het toch niet onherstelbaar gesloopt neem ik aan?

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:31
Google heeft al een antwoord voor je :P, zoek eens op de foutmelding/-nummer en het woord printer. Aangezien dit een bekend probleem is mbt spoolsv en netwerken enzo.

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Aangezien er melding wordt gemaakt van een afhankelijke service, heb je al gekeken wat er bij de eigenschappen van de print spooler service op dat tabblad wordt genoemd? :)

En omdat het woord probleem nogal onzinnig is wijzig ik je titel maar even naar wat logischers.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:24:
Aangezien er melding wordt gemaakt van een afhankelijke service, heb je al gekeken wat er bij de eigenschappen van de print spooler service op dat tabblad wordt genoemd? :)

En omdat het woord probleem nogal onzinnig is wijzig ik je titel maar even naar wat logischers.
Als ik het goed begrijp had ik dus nooit die XP driver moeten installeren? Daar is het fout gegaan?

Bij de eigenschappen van de Print Spooler staat bij het tabblad Afhankelijkheden LexBces. Als ik die opzoek in de lijst, staat er: "Foutcode 2. Kan beschrijving niet lezen."

Wat ik via Google vind is dat je Vista opnieuw moet installeren. Dat zal toch niet de enige oplossing zijn neem ik aan?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:13

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:04:
[...]

Als ik het goed begrijp had ik dus nooit die XP driver moeten installeren? Daar is het fout gegaan?

Bij de eigenschappen van de Print Spooler staat bij het tabblad Afhankelijkheden LexBces. Als ik die opzoek in de lijst, staat er: "Foutcode 2. Kan beschrijving niet lezen."

Wat ik via Google vind is dat je Vista opnieuw moet installeren. Dat zal toch niet de enige oplossing zijn neem ik aan?
Wat ik vind is dat dit probleem is op te lossen. Zoek nog eens goed en dan ook met de Engelse zoektermen, daar vind je vaak veel meer mee. http://www.google.nl/sear...exmark+dependency&spell=1

Door de Lexmark dependency te verwijderen gaat het heel wat beter :)

(heb zelf dit probleem ook ooit eens gehad maar dan onder XP, de stappen zijn echter zo ongeveer precies hetzelfde, je moet de Lexmark dependency verwijderen en dan krijg je de boel weer aan de gang)

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 16-07-2009 12:51 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tips. Ik ben al iets verder gekomen.

Als ik nu de Print Spooler wil starten krijg ik fout 1075:

"De afhankelijkheidsservice bestaat niet of is voor verwijdering gemarkeerd."

EDIT: gemaakt! Dit is de oplossing:

Click on Vista (Start) button, and type Regedit.exe in search bar
Navigate to the following branch
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ Spooler
In the right-pane, double-click the DependOnService value
Delete the existing data, and then type RPCSS
Close Regedit.exe
Restart the computer.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu de print spooler het weer doet, wil ik alsnog mijn Dell Photo Printer 720 installeren. In welke volgorde moet ik te werk gaan?

- Eerst de driver van support.dell.com installeren
- Dan de printer aansluiten?
- Printer toevoegen van Windows gebruiken? Of alle Windows-actie negeren?

Ik wil niet dat ik weer iets kapot maak :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 20:53 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat ligt eraan wat voor instructies erbij zitten :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wat zegt support.dell.com zelf?

Verwijderd

Topicstarter
Nou niet echt iets zinnigs...

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Heb net de install gedownload, die geeft aan wanneer je de USB kabel erin moet proppen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het inderdaad! Op een gegeven moment gaat Vista zich ermee bemoeien, maar die moet je (zoals wel vaker) gewoon negeren.

Slotje.
Pagina: 1