[iTunes] iTunes vindt Remote (app) niet

Pagina: 1
Acties:

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-02 06:09
Mijn iTunes vindt dus de Remote app niet, hij wordt niet weergegeven in de lijst dus ik kan de code ook niet invoeren in iTunes die ik krijg als ik een bibliotheek in Remote wil toevoegen.

Ik heb alle stappen gevolgd die je zou moeten volgen om Remote werkend te krijgen maar iTunes vindt de app gewoon niet. Wat ik iig al heb geprobeerd is:

- iPod opnieuw opgestart
- Pc opnieuw opgestart
- Bij iTunes > bewerken > voorkeuren alles al tig keer aan en uitgevinkt.
- Bij mijn netwerkverbindingen gekeken en iTunes wordt uitgezonderd dus geen last van firewall
- Hele firewall eraf gehaald.
- iPod touch staat toe om met alle programmas te selecteren
- wellicht nog iets maar dat ben ik dan vergeten.

Ik heb de nieuwste versie van iTunes (8 dus, want zojuist gedownload) en versie 2.2.1 op mijn iPod Touch. Remote is ook de nieuwste versie (1.3 dacht ik, zojuist gedownload). iTunes draait op Windows XP. Internet op de pc krijg ik via een kabeltje naar mijn modem en een Airport voor draadloos internet zit ook op die modem. Misschien zit hier ergens het euvel maar ik heb geen idee hoe ik dat oplos omdat ik er de kennis niet voor heb.

Iemand een idee?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat voor mij werkte was een nieuwe driver te installeren voor mijn netwerkkaart. :)
Misschien dat eens proberen?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• stefan_el
Atlas schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:27:
Wat voor mij werkte was een nieuwe driver te installeren voor mijn netwerkkaart. :)
Misschien dat eens proberen?
Ja dat gaat MIJ echt niet lukken :P

overigens staat er dat hij verbinding heeft met de ADMtek AN983 10/100Mbps PCI Adapter en een 1394-netwerkkaart...waar moet ik vanuit gaan?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

De ADMtek, die andere is je firewire ;)
Zijn er geen nieuwere drivers op de moederbord-fabrikant website te vinden? :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
stefan_el schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:25:
Mijn iTunes vindt dus de Remote app niet, hij wordt niet weergegeven in de lijst dus ik kan de code ook niet invoeren in iTunes die ik krijg als ik een bibliotheek in Remote wil toevoegen.

Ik heb alle stappen gevolgd die je zou moeten volgen om Remote werkend te krijgen maar iTunes vindt de app gewoon niet. Wat ik iig al heb geprobeerd is:

- iPod opnieuw opgestart
- Pc opnieuw opgestart
- Bij iTunes > bewerken > voorkeuren alles al tig keer aan en uitgevinkt.
- Bij mijn netwerkverbindingen gekeken en iTunes wordt uitgezonderd dus geen last van firewall
- Hele firewall eraf gehaald.
- iPod touch staat toe om met alle programmas te selecteren
- wellicht nog iets maar dat ben ik dan vergeten.

Ik heb de nieuwste versie van iTunes (8 dus, want zojuist gedownload) en versie 2.2.1 op mijn iPod Touch. Remote is ook de nieuwste versie (1.3 dacht ik, zojuist gedownload). iTunes draait op Windows XP. Internet op de pc krijg ik via een kabeltje naar mijn modem en een Airport voor draadloos internet zit ook op die modem. Misschien zit hier ergens het euvel maar ik heb geen idee hoe ik dat oplos omdat ik er de kennis niet voor heb.

Iemand een idee?
Updaten naar 8.2.1? Nu te vinden via Software-update onder het appeltje óf via Apple Software Update!

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-02 06:18

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Remote alleen werkt op een PC die draadloos verbonden is met dezelfde router als de iPod touch/iPhone. Aangezien jij bedraad verbonden bent gaat dat helaas niet lukken :) Ik krijg het, ook om die reden, niet werkend.

edit:

Never mind, ik lees nu ook weer berichten van anderen die het wel op die manier aan de praat hebben gekregen.

[ Voor 19% gewijzigd door Scott op 15-07-2009 21:59 ]

• stefan_el
ScottB schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:55:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Remote alleen werkt op een PC die draadloos verbonden is met dezelfde router als de iPod touch/iPhone. Aangezien jij bedraad verbonden bent gaat dat helaas niet lukken :) Ik krijg het, ook om die reden, niet werkend.

edit:

Never mind, ik lees nu ook weer berichten van anderen die het wel op die manier aan de praat hebben gekregen.
Ja het ging er toch om dat het netwerk hetzelfde is?

--> ga nu inderdaad update naar 8.2.1, misschien helpt het maar denk het niet, dacht eigenlijk dat ik die al wel zou hebben

--> er zijn geen nieuwere drivers beschikbaar voor de netwerkkaart

• Atlas
  • Niet online

Atlas

ScottB schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:55:

edit:

Werkt bij mij echt prima ;)
Wat ze doen is over de zero-conf-addressen van je netwerkkaart babbelen en elkaar vinden. Vandaar dat een driver update van je netwerkkaart soms een uitkomst kan bieden :)

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:03
Je probleem zit waarschijnlijk in dat je wireless G router geen multicasts (Bonjour!) doorlaat. Heb je toevallig een Thomson 780 dan moet je "Allow multicast from Broadband Network" aanzetten bij de wireless configuratie.

Heb je een andere router dan moet je even zoeken of er een soortgelijke optie in zit. Daarna zal iTunes je remote perfect vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Myrdhin op 15-07-2009 22:13 ]

• stefan_el
Myrdhin schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:11:
Je probleem zit waarschijnlijk in dat je wireless G router geen multicasts (Bonjour!) doorlaat. Heb je toevallig een Thomson 780 dan moet je "Allow multicast from Broadband Network" aanzetten bij de wireless configuratie.

Heb je een andere router dan moet je even zoeken of er een soortgelijke optie in zit. Daarna zal iTunes je remote perfect vinden.
Bonjour staat wel aangevinkt, ik heb zelf trouwens een speedtouch ding. Zal eens zoeken of ik iets tegenkom!

• Myrdhin
Ik heb ook een speedtouch (Thomson ST780) en die laat dus standaard geen multicasts op de wireless interface door. Bonjour gebruikt multicasts zodat apparaten elkaar kunnen vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Myrdhin op 15-07-2009 22:17 ]

• stefan_el
Myrdhin schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:16:
Ik heb ook een speedtouch (Thomson ST780) en die laat dus standaard geen multicasts op de wireless interface door. Bonjour gebruikt multicasts zodat apparaten elkaar kunnen vinden.
maar waar vind jij die functie dan?

• Myrdhin
Vanaf het hoofdscherm klikken op "Wireless" (staat onder Home Network). Daarna "Configure" rechtsbovenin en dan "Allow multicast from Broadband Network" aanvinken.

Je kan er ook komen via het menu links:
- Home network -> interfaces -> WLAN

[ Voor 19% gewijzigd door Myrdhin op 15-07-2009 22:21 ]

• stefan_el
Myrdhin schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:20:
Vanaf het hoofdscherm klikken op "Wireless" (staat onder Home Network). Daarna "Configure" rechtsbovenin en dan "Allow multicast from Broadband Network" aanvinken.

Je kan er ook komen via het menu links:
- Home network -> interfaces -> WLAN
Je hebt het toch over het hoofdscherm van speedtouch heh?

Want onder home network staat geen wireless bij mij...ik kan óf op stefan klikken(dat is mijn pc) onder poort 1 of Airport stefan onder poort 3. Rechtsbovenin staat idd wel configuratie maar wat jij zegt zie ik niet niet staan. Ik kan alleen aanvinken:'Gebruik altijd hetzelfde adres: '

• stefan_el
Ik heb trouwens geen wireless router heh, anders zou de airport niet nodig zijn ;)

• Myrdhin
Ik bedoel inderdaad het Speedtouch scherm, waar je in komt als je er met een browser heen gaat.

Wat voor type modem/router heb je? Zit er wireless op?

Als ik naar mijn router ga via de browser dan zie ik links een menu met:
SpeedTouch
Broadband Connection
Toolbox
Home Network

En rechts de volgende dingen:
- Speedtouch
- Broadband connection
- Toolbox
- Home network
en onder "Home netwerk" staat er ook "wireless" waarop ik kan klikken.

OK geen wireless router... Dat is raar dan. Ik heb het probleem omdat ik via mijn iPhone op 11g connectie maak naar mijn laptop die op het N netwerk zit van de Airport Extreme (de mijne heeft nog geen dubbele radio).

Als je een Airport Extreme hebt kan je proberen om je PC netwerkkabel daarin te steken. Ik verwacht toch dat er ergens geen multicasts worden doorgelaten en daardoor iTunes de iPod niet kan vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door Myrdhin op 15-07-2009 22:40 ]

• stefan_el
Myrdhin schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:33:
Ik bedoel inderdaad het Speedtouch scherm, waar je in komt als je er met een browser heen gaat.

Wat voor type modem/router heb je? Zit er wireless op?

Als ik naar mijn router ga via de browser dan zie ik links een menu met:
SpeedTouch
Broadband Connection
Toolbox
Home Network

En rechts de volgende dingen:
- Speedtouch
- Broadband connection
- Toolbox
- Home network
en onder "Home netwerk" staat er ook "wireless" waarop ik kan klikken.

OK geen wireless router... Dat is raar. Ik heb het probleem omdat ik via mijn iPhone op 11g connectie maak naar mijn laptop die op het N netwerk zit van de Airport Extreme (de mijne heeft nog geen dubbele radio).
Nee dus, geen wireless. Nu dacht ik, misschien moet ik naar mijn Airport instellingen maar als ik naar het configuratiescherm ga kan hij geen Apple apparaten vinden, terwijl ik toch echt internet op mij iTouch via dat ding :S

• Myrdhin
Al het zoeken van Apple spullen gaat via bonjour. Je internet router lijkt dat op de een of andere manier te blokkeren. Ik zou alleen niet weten waar dan die optie zit om multicasts aan te zetten. Loop even je router instellingen na, misschien zit de optie er toch ergens in.

Ik had nog een aanvulling die je misschien gemist hebt:
Als je een Airport Extreme hebt kan je proberen om je PC netwerkkabel daarin te steken. Ik verwacht toch dat er ergens geen multicasts worden doorgelaten en daardoor iTunes de iPod niet kan vinden.

• stefan_el
Myrdhin schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:42:
Al het zoeken van Apple spullen gaat via bonjour. Je internet router lijkt dat op de een of andere manier te blokkeren. Ik zou alleen niet weten waar dan die optie zit om multicasts aan te zetten. Loop even je router instellingen na, misschien zit de optie er toch ergens in.

Ik had nog een aanvulling die je misschien gemist hebt:
Ik heb een Expess...in mijn router instellingen kan ik niks over multicasts vinden maar ik zoek nog even door :)

• Myrdhin
Zoek even op "speedtouch multicast". Er staan diverse oplossingen, misschien ook wel voor jouw model router.
Pagina: 1