[Voicemail] niet altijd bereikbaar, wissellende providers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik hoop dat deze vraag hier geplaatst mag en beantwoord kan worden... zo niet dan hoor ik het graag!

De situatie: mijn vriendin heeft een nummer via Orange. Op zich niks mis mee en het is een nummer wat ooit van Telfort is geporteerd. Nooit problemen gehad alleen worden smsjes die ik stuurde met VoipBuster nooit afgeleverd. Kon nooit ontdekken hoe maar had het idee dat er met porteren iets niet goed gegaan is maar aangezien alles verder werkte nooit meer aandacht aan gegeven...

Nu probeerde ik haar zojuist te bellen en kreeg de voicemail. Ik belde met mijn eigen telefoon met ook een Orange abonnement. Ook de vaste lijn (Ziggo) gaf de voicemail.

Nu komt de grap: als ik echter bel met een prepaidkaartje van Telfort krijg ik de melding: welkom bij voicemail van Telfort... toets uw tiencijferige mobiele nummer in... Erg vreemd dus? Als ik haar nummer intoets krijg ik een melding dat het nummer niet juist is, als ik het nummer van het Telfort prepaidkaartje intoets hetzelfde. Bevestigd dit mijn vermoedens dat er ooit iets fout gegaan is met de portering van Telfort naar Orange... en hoe is het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:31
Klinkt inderdaad als een routeringsfoutje na de portering. Kan wel eens voorkomen.

En tja, heb je de klantenservice van Orange/T-Mobile al eens gebeld ;) ?
Als je dit verhaal daar een beetje helder weg legt denk ik dat ze het zo hebben opgelost. Zij hoeven alleen maar de routering te controleren en eventueel aan te passen (al dan niet in samenwerking met Telfort/kpn, maar dat is jouw pakkie an niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Had ik destijds idd gedaan maar toen kreeg ik te horen dat alles goed gegaan was... dit bleek dus niet zo te zijn. Wilde eerst even mijn vermoedens hier toetsen en kan nu dus met de helpdesk van Orange bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Doorlopend op het voicemail probleem... ook smsjes verzonden via Voipbuster komen niet aan :(
Het lijkt wel dat het nummer ergens helemaal de kluts kwijt is...

Ondertussen contact gehad met Voipbuster die aangeeft dat het bericht zonder problemen verzonden is (en daarna kan Voipbuster niks meer doen)... de klantenservice van (ondertussen) T-Mobile geeft aan dat het bericht niet aankomt (dat wisten we dus al) en dat we bij de verzender moeten zijn...?

Lastig dus (er zijn natuurlijk ergere dingen) maar waar zou de oplossing nu zijn... T-Mobile geeft aan geen ondersteuning te geven en dat het inderdaad door een portering fout gegaan is. Is er dan geen oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 16:38
Wat je zou moeten aangeven/vragen is niet dat smsjes (bijv.) niet ontvangen staat maar dat er waarschijnlijk na de nummerportering zogeheten 'pointers' niet goed staan. Als ze dat doorzetten naar de juiste afdeling zou het goed moeten komen. Hadden zij overigens aan jou moeten vertellen, niet jij aan de klantenservice.

• hemiparo
  • Niet online
I know... sowieso erg vervelend als jij moet aangeven wat ze misschien kunnen proberen... gelukkig is de klantenservice (nog?) gratis te bereiken... Kreeg na mijn bericht hier de melding dat 'er weer sms berichten ontvangen konden worden'. Heerlijk... DAT wisten we al. Uiteindelijk toch het probleem uit kunnen leggen en er wordt nu naar gekeken. Vraag me nog steeds af waar het precies fout gaat (VoipBuster of T-Mobile...of ergens ertussen) maar een beetje meer meedenken is toch geen schande?

• Leekah
Ja, dat is irritant inderdaad. Ik hoop altijd maar dat medewerkers goed opgeleid zijn maar meestal is dat een ijdele hoop. Waar het mis gaat, als het inderdaad aan die pointers ligt, is niet bij VoipBuster en niet bij T-Mobile maar bij Telfort. Daar moeten namelijk die pointers goed gezet worden na nummerbehoud.

• hemiparo
  • Niet online
En dat kan T-Mobile niet regelen? Volgens mij is het van oorsprong een Debitel nummer, daarna naar Orange gegaan en nu dus min of meer verplicht bij T-Mobile. Denk namelijk niet dat Debitel echt behulpzaam zal zijn met een oud nummer...

• Leekah
Jawel, T-Mobile moet dat regelen aangezien je daar nu klant bent.
Pagina: 1