Gigatbit switch schakelt vanzelf naar 100mbit

Pagina: 1
Acties:

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2025
Gisteren een GS105 gigabit switchje binnengekregen, nou heb ik de gigabit NIC van m'n server dmv een CAT5E kabel aan de switch gekoppeld, hetzelfde geld voor mijn workstation met gigabit NIC. Nou behaalde ik gisteren vlak na het aansluiten een transfersnelheid van 66 mbps via FTP, nu is dan 100mbitsnelheid, 11mb per seconde. Is dit vreemd of niet? Ik heb andere topics met hetzelfde probleem betreffende deze switch gelezen maar dat lag veelal aan brakke bedrading?

ook niet onbelangrijk om te melden; server geeft dit aan:
eth0: negotiated 1000baseT-HD flow-control, link ok
en in windows vista op mn workstation word bij netwerkstatus ook 1gbit aangegeven..

LED's van de switch geven zelf aan dat gigabit verbindingen lopen voor deze machines

[ Voor 23% gewijzigd door Xanthium op 15-07-2009 20:31 ]

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
niet toevallig netwerkkaart op full duplex,terwijl ie het misschien niet aankan?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hoe meet je het, bijv windows sharing is nou niet bepaald de eficientse. ftp is al veel reeler
andere bottlenecks, hd , processor ... etc hebben ook invloed. als er een op z'n tenen gaat lopen heb je en probleem

Iperf

• Xanthium
ik heb het idee dat de ubuntu server op z'n gezicht gaat. als deze net vers geboot is ftp ik niet al te lang met 66mbps, op een gegeven moment dropt de verbinding naar 0, om later weer 100mbit snelheden te geven. Ik heb ook via apache een grote file gedownload over het netwerk, deze geeft dezelfde snelheid weer als FTP

de server is een dual core atom 1,6 ghz @2GB ram waarvan ik de onboard intel gbit NIC gebruik. De hdd is een 1tb 5400 RPM schijf. Zou hier het probleem kunnen zitten of in ubuntu zelf?

[ Voor 22% gewijzigd door Xanthium op 16-07-2009 00:31 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik denk het op het eerste gezicht niet, dus ik ga het toch vragen,

hoe druk is je processor tijden de download ?
schakeld de switch mischien tijdens het verhuizen van dat terug naar 100Mb ?
is het een zelfgemaakte kabel oid ? zit die mischien ergens klem tussen een deur ?

Iperf

• Xanthium
fish schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:36:
Ik denk het op het eerste gezicht niet, dus ik ga het toch vragen,

hoe druk is je processor tijden de download ?
schakeld de switch mischien tijdens het verhuizen van dat terug naar 100Mb ?
is het een zelfgemaakte kabel oid ? zit die mischien ergens klem tussen een deur ?
ik heb de boosdoener al te pakken, het betreft toch de onboard Realtek gbit NIC van de server die er af en toe opeens uitklapt en dan terugschakelt naar 100mbit (ik had ergens iets vluchtig gelezen over brakke driver support voor realtek in Ubuntu, helaas niet goed doorgelezen)

als ik eth0 restart dan zit ik meteen weer op Gbit snelheden.. heel apart.

Verwijderd

Dus..... twee INTEL kaarten erin zetten.... Geen Realtek gebruiken.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
@Topicstarter,

Ruim je startpost eens op. 'mbps' = millibits per seconde. Als jij performance issues hebt is het op zijn minst belangrijk dat je aangeeft of de snelheden die je haalt nu Megabit of MegaByte per seconde betreft.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1