Toon posts:

Handleiding overklokken??

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey ppl,

Ik heb een tijdje geleden een nieuw systeempje besteld, hier samen gesteld met adviezen op bbg forum (thx nog:)) maar nu wou ik dat gaan overklokken om te kijken wat de max is van alles.
Toen ik daar aan begon had ik nog 0.00000 ervaring, dus heel veel forums gelezen en handleidingen gekeken. Dus had me cpu al overgeklokt door de FSB te verhogen maar kreeg fout melding in prime 95. Dat bleek een memory probleem te zijn door dat die snelheid omhoog ging.
Maar om op mijn vraag uit te komen is er een handleiding waar alles in staat. Of bestaad die allen maar bij mensen met vele ervaring.

Hopelijk heb ik dit topic niet verkeerd geplaatst of iets overzien, mijn excuses daarvoor dan.

Mits het nodig is hieronder nog even de specs:

CPU: AMD Phenom II x4 955 Black Edition
CPU Cooler: Mugen 2
Moederbord + Bios: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
Geheugen: Kingston valueRAM 2x 2GB (KVR1333D3N9K2)
Voeding: Coolermaster Real Power M700
GPU: ASUS EAH4890 TOP/HTDI/1GB DDR5

_/-\o_ _/-\o_ En bedankt voor de antwoorden:)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijkt u eens: Overclocking & Tweaking FAQ :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
heb je geen vga? ;(

Verwijderd

Topicstarter
@gambieter
Heb ik al bekeken zoals ik al zei had ik al het een en ander gedaan, en wat ik had gedaan staat oa daar in.

@Markster
owja lol vga :P
heb hun geëdit

Ik was trouwens ook benieuwd hoe ik er achter kon komen wat de ideale timings zijn voor je memory
Daar heb ik weinig over kunnen vinden, heb het zelf al geprobeerd aan te passen. Had de timings verandert tot dat me pc bleef rebote na de save in de bios.

En wat is nu de ideale manier om het maximale uit je systeem te halen m.b.t. De volgorde van "overclocken"

Thx:)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 18:57 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsjah... alles wat je moet weten staat toch wel in onze FAQ... Verder is het gewoon zelf Lezen, lezen en nog eens lezen :) Veel succes!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.