Toon posts:

[iMac] Apple remote + sleep display?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een jaar heb ik een iMac 2G, welke in mijn slaapkamer staat. Ik luister graag naar muziek terwijl ik in slaap val, maar doe dit het liefst met de optie 'sleep display' aan - anders wordt mijn hele kamer verlicht door het beeldscherm.

Probleem waar ik tegenaan loop is dat de iMac bij elk command van mijn Apple remote het beeldscherm weer aanzet. Wat ik eigenlijk wil is dat de commando's van de remote worden genegeerd als 'activity', waardoor het beeldscherm dus donker blijft als ik naar een volgend nummer ga of itunes op pauze zet. 'Play' inhouden op de remote heeft geen zin, dit zet alles in 'sleep' (ipv 'sleep display'), waardoor de muziek dus ook uitgaat. Ook is het vrij omslachtig om 'sleep display' te mappen naar een knop met bijvoorbeeld Remote Buddy, aangezien dan elke keer het beeldscherm weer aan gaat voordat ik hem weer uit kan zetten.

Heeft iemand suggesties hoe dit te regelen?

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03-2025

Ramquin

Nu ook met icon!

Ik zet op mijn MacBook altijd de helderheid van het scherm op 0.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat gaat niet met een iMac. Op de laagste stand blijft de backlight gewoon branden.

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03-2025

Ramquin

Nu ook met icon!

Ah ok, weer wat geleerd. :)
Op mn MacBook staat bij stand 0 de backlight gewoon uit, maar dat gaat hier dus niet op.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:22
Het gaat om software, dus van ACS naar ASD :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Kun je niet beter iTunes gebruiken dan? Dan blijft hij volgens mij wel op sleep display staan.

Verwijderd

Topicstarter
Net even getest, maar in iTunes gaat ook gewoon het beeldscherm weer schijnen..

Bedankt voor de move Hoedje, per ongeluk in verkeerde forum gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand heeft andere suggesties?

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Heb je niet toevallig een iPhone of iPod touch? Van Remote.app wordt hij namelijk niet wakker :)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:03:
Niemand heeft andere suggesties?
Het script aan onderaan de pagina op
http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-42776.html misschien?

Zoef

Verwijderd

Kijk eens naar InsomniaX, dan kun je scherm helemaal uit laten zetten (op een MacBook Pro).

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:24
Misschien helpt dit je.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Good Fella schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:07:
Heb je niet toevallig een iPhone of iPod touch? Van Remote.app wordt hij namelijk niet wakker :)
Wel hoor
Tenminste, in mijn MacMini bij sysprefs // sharing // Remote Apple Events aangezet

Vervolgens in de iPhone Remote.app opstarten, probeert ie via wireless netwerk verbinding te maken met de iTunes library op de MacMini --> is een netwerk event --> MacMini ontwaakt uit sluimer

iTunes start in mijn profiel altijd standaard op dus muziek is meteen beschikbaar... :*)

An Explanation of l33t Speak

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Buzz_Lightyear schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:55:
Vervolgens in de iPhone Remote.app opstarten, probeert ie via wireless netwerk verbinding te maken met de iTunes library op de MacMini --> is een netwerk event --> MacMini ontwaakt uit sluimer
Het fgaat hier om een machine die /niet/ slaapt, maar waarvan het display (de backlight) /wel/ uit moet bljven :)

Zoef

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 20:58
Het enige wat mij te binnen schiet is een scriptje schrijven voor de toetscombo ctrl-shift-eject. Dan gaat bij mij iig het scherm uit.
Pagina: 1