Toon posts:

Externe HD weer NTFS maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een weekje geleden even een externe HD van iemand geleend, maar voordat ik die kon gebruiken moest ik de schijf eerst formatteren (hij is een Windows-gebruiker). Echter, nu moet ik hem weer terugbrengen maar hoe krijg ik die schijf eerst weer NTFS geformatteerd voor hem? Kan het niet duidelijk vinden via Google o.i.d. dus vandaar dat ik jullie hulp even inschakel!

Alvast bedankt :)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:19

Kettrick

Rantmeister!

Volgens mij kan je hem het beste onder windows formatteren, mocht je zelf geen windows hebben zou ik hem gewoon zo terug geven. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Nou weet hij er ook niet zoveel van en hij vertelde me dus dat dat niet mogelijk was via Windows. Maar dat kan dus wel gewoon? Want dan kom ik er wel achter.

Verwijderd

Dit heb ik ook een keer gehad, alleen dan met mijn eigen harddisk. Op m'n macbook pro heb ik er toen een FAT32 schijf van gemaakt. En daarna heb ik op mijn windows desktop(XP) met het gratis partitie programma: EASEUS Partition Master(Home Edition) omgezet naar NTFS. Ging goed, tot dat MacDrive(op XP) liep te zeuren dat de partitie werd weggegooid. Dit heb ik later overruled en de harddisk werkt nu prima.

Verwijderd

Topicstarter
Dat programma staat genoteerd :-)
Even de Windows onder het stof vandaan halen...

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:01

Neus

www.zenaconsult.com

Je kan ook NTFS-3G (http://macntfs-3g.blogspot.com/) op je mac installeren (zodat je NTFS schijven kan lezen en schrijven) en vervolgens met de disk utility de disk op NTFS formaat formatteren. Scheelt je weer klooien met Windows...

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

In windows (xp / vista / 7) kun je eenvoudig een fat/fat32 converteren naar NTFS (zonder dataverlies) door het volgende in een dosprompt / start-run te kloppen:

code:
1
Convert.exe F: /FS:NTFS

Waar F: natuurlijk de driveletter van het benaderbare station is.
Als hij niet benaderbaar is zal je hem inderdaad moeten formatteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 17:10 ]

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

Of je kan via schijfhulpprogramma de schijf formatteren naar FAT en kan je maatje de schijf zelf even weer formatteren naar NTFS. Klaar!!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Pagina: 1