Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Ik heb twee problemen met mijn iPhone 3G en kan eigenlijk nergens op het internet vergelijkbare problemen vinden, vandaar dat ik hier een topic over maak.

Allereerst wil ik even vermelden dat het een T-Mobile toestel betreft. Er draait OS3.0 op, hij is jailbroken en unlocked middels ultrasn0w (wegens verblijf in het buitenland).

Sinds deze unlock loop ik om de ongeveer twee dagen tegen het probleem aan dat mijn telefoon de melding "geen simkaart geinstalleerd" geeft. Dit gebeurt dus met mijn lokale simkaart. Een reboot verhelpt soms het probleem, anders moet ik met een paperclip de simkaart er een stukje uit halen en er weer in doen. Je begrijpt vast dat dit best vervelend is. Mijn angst is vooral dat als ik straks weer in Nederland ben het probleem zich met mijn originele T-Mobile sim zich ook voort zet! Is dat terecht? Is er iets dat ik er tegen kan doen (bijvoorbeeld ultrasn0w er weer af halen)? En kan ik dit probleem ook simpel verhelpen?

Het tweede probleem is veroorzaakt door de Cydia app Fontswap. Ik heb hiermee de system fonts verwisseld en, toen dat niet beviel, weer teruggezet naar de originele font. Daarna was er echter iets raars aan mijn systeemteksten, zoals op de screenies duidelijk is te zien. De tekst staat op veel plaatsen te hoog, met een ronduit lelijk resultaat. Een uninstall van Fontswap (na de originele fonts terug te hebben gezet) had helaas ook niet het beoogde resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/sb3uau.png

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/23hp1dj.png

Kijk vooral naar de 'ontgrende' tekst op het lockscreen, de badge op de Telefoon app en de datum/tijd in de status balk.

Heeft iemand van jullie enig idee hoe ik dit weer normaal kan krijgen (op een manier iets minder drastisch dan een full restore)? Als ik hiervoor met SSH in de iPhone moet duiken is dat geen probleem, daar kom ik waarschijnlijk wel uit.

Allright, let's go, wie heeft de gouden tip(s)? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Even een snel schopje in de goeie richting. Er moet toch iemand zijn die me hiermee kan helpen? Hoe zit het met de "Stel opnieuw in" mogelijkheden in het Instellingen > Algemeen menu? "Herstel alle instellingen" of "Herstel beginschermindeling", zou dat effect kunnen hebben, of wis ik dan echt alles van mijn iPhone? Dat moet ik natuurlijk niet hebben!

De simkaart foutmelding heb ik al een tijdje niet meer gekregen, misschien dat dat dus is verholpen met de laatste ultrasn0w update. De tekst is echter nog altijd te hoog en lelijk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yo-1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-06-2020
Ik heb hetzelfde (eerste) probleem: op onregelmatige momenten (soms 2 of 3 keer per dag, soms dagenlang geen probleem) 'geen SIM-kaart geïnstalleerd'.

Het is een originele T-mobile verkregen 16GB iphone 3G, met originele T-mobile SIM-kaart, en officieel unlocked via T-mobile en iTunes...

Begin dit jaar, nog onder versie 3.0, is hij korte tijd jailbroken geweest. Heb hem echter vóór de upgrade naar 3.01, hersteld naar 'origineel', en sindsdien zo gehouden. Op dit moment draait hij versie 3.01.

Het 'geen SIM-kaart' probleem deed zich zowel onder 3.0 als onder 3.01 voor...... Loop sindsdien altijd met een paperclip in de zak rond.... Het apparaat is al een keer terug geweest naar T-mobile/Pro-Assist, die hebben hem een dag 'aan' gehad, maar teruggestuurd met de boodschap 'probleem niet geconstateerd'.

Zit hier echt wel mee, want het is een iPhone die zakelijk gebruikt wordt, en het is een hoogst irritant probleem.... Echt niemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Ik heb ook het "geen simkaart" probleem.. Heel irritant.. Heb een iPhone 3G, ik meen een O2 model, dus jailbroken en unlocked.. Heb eerst een tijdje een Ben (dus tmobile) simkaart erin gehad, daar had ik geen problemen mee.. Nu heb ik een vodafone kaartje er in, en die kapt er dus af en toe mee.. De enige oplossing is dan zoals hierboven al beschreven de simkaart er uit pulken en er weer in stoppen..

Hier en daar kom je op de rest van het internet dit probleem ook tegen, met als enige (vermoedelijke) oplossing een nieuwe simkaart...

Heeft iemand hier dit probleem op die manier kunnen oplossen, en ligt het dus inderdaad aan een gare simkaart?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak