BackupExec 12.5 icm ESX over lan

Pagina: 1
Acties:

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:22
Op het moment ben ik bezig met het uitzoeken voor een nieuwe backup oplossing bij ons binnen in het bedrijf. We hebben op dit moment 2 ESX servers met een VC er bovenop. Deze is weer gekoppeld aan ons SAN met FC kaartjes.
Nu zitten we te kijken naar een oplossing om BackupExec (BE) te gebruiken om de backups op plaatst te laten vinden. Ondertussen bij Symantec wat trials binnen gekregen, waardoor we dus ook de mogelijkheid zouden moeten hebben om compleet VM's te backuppen. De backup server heeft geen FC erin zitten, ik wil het voorlopig eerst laten plaats vinden via LAN (investering enzo he). In de nacht gebeurt er hier echt weinig/niks dus over traffic pieken hoeven wij ons geen zorgen te maken. Nu heb ik een VCB proxy op de backup server gezet, waar BE dus gebruik van kan maken. Ik lees alleen weer tegenstrijdige berichten over dat je toch een FC kaartje nodig hebt voor het direct aanspreken van het SAN.

Voordat ik verder ga testen zou ik graag willen weten of iemand dit wel aan de praat heeft gekregen of dat het uberhaubt mogelijk zou moeten zijn via lan op een SAN met VMFS.

VCB Proxy install guide zegt juist weer een FC kaartje nodig te moeten hebben, Symantec zit alles te promoten dat het ook over het LAN zou moeten kunnen, maar dat je hoge pieken zou kunnen krijgen in je traffic.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Je zou toch via het netwerk je esx/vc moeten kunnen benaderen? Ik neem aan dat je je hosts wilt backuppen en niet je SAN? Want dat zijn volgens mij 2 verschillende dingen. Weet er helaas niet al te veel van omdat mijn collega dit regelt... ;-)

BOINC stats

Verwijderd

Er zijn hier 2 mogelijkheden voor:
- VCB proxy op je BE server, dan moet je inderdaad fibre toegang hebben vanaf je BE server. Dus investeren in een glaskaartje
- VCB proxy op je ESX omgeving inrichten. Even goed in de Backup Guide van VMware kijken hoe dat moet. Deze VCB proxy benadert dan via ESX de gegevens, en stuurt het via LAN over naar de BE server.

Het een en ander staat vrij helder (helderder dan hierboven ;) ) uitgelegd in de Virtual Machine Backup Guide, te vinden onder het kopje Documentation op de VMware site.

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

of traditioneel agents op je vms installeeren....
maar dan heb je geen complete vm's

Kijk een naar Backup Exec System Recovery. (BESR)

Werkt erg lekker

what?

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 16:58

Acmosa

...no comment.

Met Consolidated backup bepaal je in de commanline zelf het medium waarover je de vm images kopieerd, SAN of Netwerk. Het maakt dus niet uit waar je Proxy draait en of die nu wel of geen glas aan boord heeft.
Glas scheelt wel enorm in de snelheid.

Het is ook aan te raden een Consolidated backup te maken en daarna de images te backupen op tape, Dit scheelt (als je de ruimte hebt om de images kwijt te kunnen) veel geld want de VMware Agent van Symantec is echt onzin. Deze doet in eigenlijk hetzelfde als Consolidated backup en wanneer je Consolidated Backup al in je VM licentie hebt betaal je dus eigenlijk dubbel.

[ Voor 42% gewijzigd door Acmosa op 16-07-2009 12:41 ]

But then again, I could be wrong..

Verwijderd

[P]inky schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:40:
Het is ook aan te raden een Consolidated backup te maken en daarna de images te backupen op tape, Dit scheelt (als je de ruimte hebt om de images kwijt te kunnen) veel geld want de VMware Agent van Symantec is echt onzin. Deze doet in eigenlijk hetzelfde als Consolidated backup en wanneer je Consolidated Backup al in je VM licentie hebt betaal je dus eigenlijk dubbel.
Klopt niet helemaal. Symantec agent is duur, en qua backup inderdaad gelijk aan het maken van een backup zonder de Symantec Agent. Het grote verschil zit hem in het restoren. Uit een Full Machine backup kun je via GRT (Granular Restore Technology) een enkel bestand terug halen, iets wat je met VCB niet zomaar lukt. Dan zal je eerst het hele image elders moeten restoren, mounten, en dan het bestand kopiëren. Dat is aanzienlijk meer werk, en kost veel meer tijd!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

TeH_oNe schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:31:
of traditioneel agents op je vms installeeren....
maar dan heb je geen complete vm's

Kijk een naar Backup Exec System Recovery. (BESR)

Werkt erg lekker
Complete (disaster recovery) backups van VM's kun je ook maken met het populaire vRanger Pro van Vizioncore. Ook hier vind je een file level restore plugin.

Voor VCB heb je een dedicated (non VM) machine nodig terwijl Vizioncore vRanger Pro ook compleet gevisualiseerd ondersteund en daarbij ook nog eens interessant geprijsd is.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 19-07-2009 00:16 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:14:
[...]

Complete (disaster recovery) backups van VM's kun je ook maken met het populaire vRanger Pro van Vizioncore. Ook hier vind je een file level restore plugin.

Voor VCB heb je een dedicated (non VM) machine nodig terwijl Vizioncore vRanger Pro ook compleet gevisualiseerd ondersteund en daarbij ook nog eens interessant geprijsd is.
VCB kan vanaf versie 1.5 ook met een virtuele VCB proxy.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 14:53:
[...]

VCB kan vanaf versie 1.5 ook met een virtuele VCB proxy.
Het aantal implementaties van virtuele VCB proxy's is nog steeds nihil als ik om mij heen kijk. Ik kom het gewoonweg nog nergens tegen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het geen werkende oplossing is.Persoonlijk zou ik voor meer bewezen oplossingen gaan, zeker als TS alleen maar over het netwerk wil backuppen (dus niet direct to SAN).

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 19-07-2009 15:19 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 16:58

Acmosa

...no comment.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 23:14:
[...]

Klopt niet helemaal. Symantec agent is duur, en qua backup inderdaad gelijk aan het maken van een backup zonder de Symantec Agent. Het grote verschil zit hem in het restoren. Uit een Full Machine backup kun je via GRT (Granular Restore Technology) een enkel bestand terug halen, iets wat je met VCB niet zomaar lukt. Dan zal je eerst het hele image elders moeten restoren, mounten, en dan het bestand kopiëren. Dat is aanzienlijk meer werk, en kost veel meer tijd!
Dit ben ik met je eens, Ik gebruik dan ook voor zaken als SQL en Exchange een agent. Voor file restore gebruik ik voornamelijk shadow copy (previous version) en alleen in noodgevallen moet ik een image restoren om daar iets uit te trekken. Bovendien moet ik eerst een VCB backup maken om die weer op tape te zetten. deze images blijven 24 uur staan dus ik heb in die periode in ieder geval de mogelijkheid om de image van de vorige dag te mounten en terug te zetten.

But then again, I could be wrong..

Pagina: 1