Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laser printers en hun toner matrix

Pagina: 1
Acties:

• k-zip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-01-2021
Tweakers van de lage landen,

Hebben jullie ooit een matrix met Laser printers en hun toners gevonden op het net?
Ik kom namelijk nogal op wat plaatsen waar ze een hoop laser printers hebben staan met de bijhorende voorraad aan toner, etc..
Hoe meer soorten printers, betekend dit ook meteen veel meer voorraad aan toner. en daar steekt natuurlijk geld in.
Mijn Idee was om een matrix te hebben van laser printers en hun bijhorende toners, om zo een betere keuze te kunnen maken bij aanschaf van een bijkomende printer (bij voorkeur eentje waarvan men al toners van heeft). Hierbij zou het dan ook handig zijn dat weet waneer een printer in en uit productie ging.

tnx,

Koen

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Toners zijn veelal pér model en/of serie, je zal dus geen matrix op kunnen bouwen van verschillende series printers die met hetzelfde type toner werken.
Juist daarom is het vaak aan te raden om voor (grotere) bedrijven maar één of twee modellen printers in huis te hebben. Ook qua beheersbaarheid is dit een stuk makkelijker.
Tegenwoordig worden er meer MFP's ingezet waarmee het aantal 'desk printers' omlaag kan. Denk aan een MFP die kan faxen/printen/kopiëren/mailen op iedere verdieping, in plaats van 1 printer per groep of 1 printer per medewerker.

Ja, de running costs van 1 MFP ligt hoger dan 1 desk printer, maar door het aantal printers omlaag te halen bespaar je alsnog. :)

Ik ben een Tweaker in de hoge landen - Scandinavië, is dat ook goed? :+

[ Voor 84% gewijzigd door r0b op 15-07-2009 16:13 ]

• k-zip
om een voorbeeld te geven: de Q6000A van HP (zwarte toner) past in HP Color Laserjet 1600 / 2600 / 2605 / CM1015mfp / CM1017mfp ofwel 5 verschillende toestellen. Anders passen er ins sommige printers 2 (of meer) soorten toners in (afhankelijk van het aantal paginas dat ze meegaan)
Voor mij is de eerste situatie het meest interesant.

Ik weet dat die MFP beter zijn, maar mijn gebruikers zijn balie gebruikers, die hun 'klanten' zo snel mogelijk een papiertje onder hun neus moeten schuiven (zonder eerst naar een printer in gang te moeten opzoeken)

[ Voor 24% gewijzigd door k-zip op 15-07-2009 15:22 ]

• r0b

r0b

Ah ok, dan is het duidelijker inderdaad, ik dacht even dat je met 2342342242341 verschillende printers zat. :+
Wel, naar ik weet is daar geen directe database van, alhoewel veel online "printer part / repair" sites wel lijstjes hebben die je hiervoor eventueel kan gebruiken..

Aan de andere kant; als je niet zóveel verschillende types printers hebt, trek er een dagje voor uit in het voorraadhok en begin partnummers te vergelijken van de verschillende verbruiksartikelen?
Even netjes documenteren, in de CMDB zetten, klaar? :)

[ Voor 52% gewijzigd door r0b op 15-07-2009 15:28 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
Het probleem bij zo'n matrix is het bijhouden. Er komen momenteel zoveel verschillende printers uit (waarvan de helft weer identiek is aan elkaar maar dan wel uitgebracht onder een andere naam 8)7 )
dat het mij niet te doen lijkt om zo'n lijst bij te houden.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat een matrix niet handig is. integendeel, ik (wij ) ben (zijn) ook opzoek naar zo'n matrix.
Dus... als je wat vindt, post het dan meteen! :9

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 19:52
die matrixen krijg je als leverancier wel is toegestuurd, maar 2 weken nadat je hem binnen hebt istie al weer verouderd :(

• r0b

r0b

ChojinZ schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:35:
Het probleem bij zo'n matrix is het bijhouden. Er komen momenteel zoveel verschillende printers uit (waarvan de helft weer identiek is aan elkaar maar dan wel uitgebracht onder een andere naam 8)7 )
dat het mij niet te doen lijkt om zo'n lijst bij te houden.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat een matrix niet handig is. integendeel, ik (wij ) ben (zijn) ook opzoek naar zo'n matrix.
Dus... als je wat vindt, post het dan meteen! :9
En wil je die matrix dan voor Canon? Of Brother? Of HP? En Xerox? En what about de Xerox xxxx die eigenlijk gelijk is aan de Samsung xxxx, moeten we dat ook meenemen? :P

Schrijf gewoon de partnummers op, gooi ze in Google en schrijf de resultaten op.
Even Googlen op "Q6000A compatible" brengt me al op http://www.priceless-inkjet.com/cartridge/H_Q6000A-C.html
Copy/paste, klaar, next.
Als je weinig verschillende type's verbruiksartikelen hebt is dat prima te doen; heb je dat wel dan is het sowieso nutteloos.

[ Voor 19% gewijzigd door r0b op 15-07-2009 15:55 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
r0b schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:51:
[...]

En wil je die matrix dan voor Canon? Of Brother? Of HP? En Xerox? En what about de Xerox xxxx die eigenlijk gelijk is aan de Samsung xxxx, moeten we dat ook meenemen? :P

Schrijf gewoon de partnummers op, gooi ze in Google en schrijf de resultaten op.
Even Googlen op "Q6000A compatible" brengt me al op http://www.priceless-inkjet.com/cartridge/H_Q6000A-C.html
Copy/paste, klaar, next.
Als je weinig verschillende type's verbruiksartikelen hebt is dat prima te doen; heb je dat wel dan is het sowieso nutteloos.
Je vergeet er 1 - Oce! (of moet ik zeggen Kyocera :P )

Het probleem is dat wij dus wel heel veel verschillende modellen hebben. Ondanks de economische malaise zijn wij een zeer snel groeiend bedrijf. Elke maand worden er weer nieuwe printers besteld. Zo krijg je dus een wildgroei aan verschillende printers.
Nu riep je zelf al: hou het dan bij een paar modellen. Maar dat lukt niet altijd. Veel printers zijn na een jaar al niet meer te krijgen en ben je dus genoodzaakt om een nieuw model te zoeken.

Uiteraard is googlen een optie. Doen we hier ook en zo breidt je langzaam de CMDB uit. Maar waarom moeilijk doen als iemand al zo'n lijst heeft gemaakt! (overigens betwijfel ik of zo'n lijst bestaat - zie mijn vorige post)

Nutteloos is het overigens niet. Zo is een matrix ook handig bij het maken van een voorraadlijst.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• k-zip
www.priceless-inkjet.com heeft teminste een lijst waar ze in passen (en in het geval van die Q6000A blijkt dan niet alleen HP printers te zijn). Nu nog de info of die printers nog gemaakt worden. TNX Rob..
Pagina: 1