Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel] Cel waarde afhankelijk van de waarde van andere cell

Pagina: 1
Acties:

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:50

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Ik probeer afhankelijk van een deel van de tekst in column A een tekst in column B te krijgen, ik ben nu een tijdje op zoek geweest en heb het volgende resultaat:

=IF(ISNUMBER(SEARCH("AUTO";A2));"RIJDEN";"")

Maar hiermee check ik dus alleen op auto, ik wil deze statement uitbreiden met heli en boot zodat afhankelijk van het vervoermiddel de actie erachter komt.

AB
blauwe bootvaren
groene autorijden
gele helivliegen
zwarte helivliegen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als het bij een paar blijft kan je natuurlijk if-then-else i.c.m. een geneste if gebruiken. Pseudocode: IF boot THEN varen ELSE IF auto then rijden ELSE vliegen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Je plakt, inderdaad zoals F_J_K zegt door te nesten, die hele formule steeds op de plek van de laatste 2 quotes en wijzigt dan de waarden.
Ik heb een NL versie van Excel en gebruik een iets ander SEARCH commando, en dan wordt het:
=ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("AUTO";A2;1));"Rijden";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("HELI";A2;1));"Vliegen";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("BOOT";A2;1));"Varen";"Onbekend")))

500 "The server made a boo boo"

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:50

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Nou bedankt voor de reacties het is me inderdaad gelukt met die IF statement zoals Banaan hem beschrijft.
IF "problem solved" THEN print "bedankt";

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

hmm, en als ze er beiden in voorkomen... wat moet er dan gekozen worden?