Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een probleempje,

ik heb een oude pc die als gameservertje dient
met 2x 8gb Kingston x133 compact flash kaartjes erin die ik wil gebruiken als hardeschijven

maar dan...
onder het installeren van windows xp pro blijkt dat hij niet al te snel is met kopiëren en installeren.
na 3uur ofzo is hij klaar. windows opgestart. kom ik tot aan het bureaublad en verder wil hij niet...
dus ik na taakbeheer. Maar dat duurt wel 2min voordat hij het laat zien...

net even nog geprobeerd op mn andere pc omdat ik dacht misschien is die oude pc toch te traag,
maar nee ook bij mn snellere pc ook alles langzaam...

dus wat kan hier de oorzaak van zijn ?

- verkeerde compact flash kaartjes ? deze
- windows op andere manier installeren ?
- fix installeren ?
- windows embedded erop zetten?
- pc uit het raam gooien >:)
- ???

Gr DarkplayeR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 21:51
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:13:
Hoi,

ik heb een probleempje,

ik heb een oude pc die als gameservertje dient
met 2x 8gb Kingston x133 compact flash kaartjes erin die ik wil gebruiken als hardeschijven

maar dan...
onder het installeren van windows xp pro blijkt dat hij niet al te snel is met kopiëren en installeren.
na 3uur ofzo is hij klaar. windows opgestart. kom ik tot aan het bureaublad en verder wil hij niet...
dus ik na taakbeheer. Maar dat duurt wel 2min voordat hij het laat zien...

net even nog geprobeerd op mn andere pc omdat ik dacht misschien is die oude pc toch te traag,
maar nee ook bij mn snellere pc ook alles langzaam...

dus wat kan hier de oorzaak van zijn ?

- verkeerde compact flash kaartjes ? deze
- windows op andere manier installeren ?
- fix installeren ?
- windows embedded erop zetten?
- pc uit het raam gooien >:)
- ???

Gr DarkplayeR
Je kaartje en pc kunnen misschien wel snel genoeg zijn, maar vaak is de card-reader de bottleneck :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24
'k Zou je XP installatie iig met nLite zo klein en snel mogelijk maken, daarna zou je Enhanced Write Filter (EWF) van XPe kunnen gebruiken om schrijfbewegingen naar je CF te beperken (ook handig ivm slijtage). Minlogon van XPe kan het ook nog wat sneller maken. Als je een beetje rondgoogled is er genoeg te vinden, ook doordat de goedkope netbookjes een vergelijkbaar trage ssd hebben. Verder is er op CarPC forums veel te vinden.