Waarom afkorting "VK" in: FIFA 2010 verschijnt op 2 oktober

Pagina: 1
Acties:

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
HStyles in 'nieuws: FIFA 2010 verschijnt op 2 oktober'
Electronic Arts brengt FIFA 10 op 2 oktober op de markt. Het voetbalspel verschijnt op vrijwel alle denkbare platformen. EA wil het spel te ondersteunen met de grootste marketingcampagne die het bedrijf ooit in het VK heeft opgezet.
Met VK wordt als ik het goed begrijp Verenigd Koninkrijk bedoeld. Waarom wordt dit niet voluit geschreven? VK vind ik niet echt een veel gebruikte afkorting in het Nederlands. Daarbij had ik het dus eerst niet helemaal door wat het betekende. Is het om deze redenen niet beter op het gewoon voluit te schrijven?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
VS wordt toch ook vaak gebruikt voor de Verenigde Staten?
Volgens mij wordt ook VK aardig vaak gebruikt.

Maar het is in beide bovenstaande gevallen netter om het voluit te schrijven, lijkt me :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 21:07

-ET-

Phone Home

Ik zou dan eerder UK gebruiken. Dat is duidelijker. Maar voor het behoud van de nederlandse taal is het toch netter om het voluit te schrijven.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
VS vind ik meer gangbaarder dan VK. Met VS zou ik minder problemen hebben dan VK.

Ook geeft de online Van Dale geen resultaat bij VK, maar wel bij VS. Dat is wellicht een kleine bevestiging dat VK minder gangbaar is.

Edit:
UK zou ik in verband met het Nederlands ook niet gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 15-07-2009 13:38 ]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Op zich is VK wel de afkorting voor Verenigd Koninkrijk maar omdat het volledige woord inderdaad duidelijker is gebruiken we dit in het vervolg.